Mastodon
25.7 C
València
Dimecres, 17 setembre, 2025

Xina alarma a la seua població en demanar-li que facen apilament de menjar i queviures

 

El govern xinés ha demanat a les famílies a apilar aliments i queviures necessaris per a enfrontar qualsevol situació en cas d’emergència pels brots de COVID-19 i les fortes pluges.

A més ha demanat a les autoritats locals que controlen els augments dels preus de les verdures i productes bàsics, sense més explicacions, la indicació oficial ha provocat preocupació entre la població per una possible escassetat de subministraments.

Un avís publicat en la web del Ministeri de Comerç en la nit del dilluns 1 de novembre convida a “les llars a emmagatzemar una certa quantitat d’articles de primera necessitat per a satisfer les necessitats i emergències diàries”. L’anunci no especifica el motiu de la crida o si el país es veu amenaçat per l’escassetat d’aliments.

El ministeri també demana a les diverses autoritats locals que faciliten la producció agrícola i els fluxos de subministrament, controlen les existències de carn i verdures i mantinguen l’estabilitat de preus. En l’apogeu de l’epidèmia de Covid-19 a la Xina a principis de 2020, les cadenes de subministrament es van veure interrompudes per la quarantena de diverses parts del país i el bloqueig de moltes carreteres.

Amb la proximitat dels Jocs Olímpics d’Hivern a Pequín el febrer vinent, el govern tem un nou brot epidèmic i ha pres mesures radicals en les últimes setmanes després de l’aparició de brots esporàdics de Covid-19 en el nord del país. Almenys 6 milions de persones han sigut confinades, especialment en la gran ciutat de Lanzhou, 1.700 km a l’oest de Pequín. No obstant això, el nombre de casos observats continua sent molt baix en comparació amb els informes registrats en la resta del món.

En les últimes hores també havia llançat una campanya per a evitar que es tire menjar, tant a restaurants com a famílies. Però tot indica que no és suficient.

La Xina es prepara per a més confinaments?

 

El govern central xinés generalment fa un esforç addicional per a augmentar el subministrament de verdures fresques i carn de porc en el període previ al firat més important de la Xina, l’Any Nou Lunar, que se celebra a principis de febrer del pròxim any.

En el moment crític de la pandèmia de COVID-19 a la Xina -a principis de 2020- les cadenes de subministrament es van veure afectades per l’aplicació de quarantenes en nombroses parts del país i el bloqueig de moltes carreteres.
Amb els Jocs Olímpics d’Hivern de Pequín al febrer, el Govern xinés vol evitar una expansió de l’epidèmia de covid i ha pres mesures radicals després de l’aparició de brots esporàdics en el nord del país. Almenys sis milions de persones han sigut confinades, especialment a la ciutat de Lanzhou, a 1.700 km a l’oest de Pequín.

 

Reobertura del país

 

Des que es va prendre a decisió de reobertura del país, després de controlar la pandèmia del coronavirus que es va iniciar en Wuhan, els colls de botella provocats per la demanda de subministraments i el creixement exponencial de la demanda de gas i electricitat és una realitat que preocupa el món sencer.

La Xina s’ha convertit en el país amb major demanda de subministraments a Àsia i aqueixa decisió està impactant en el món sencer.

Respecte de l’electricitat i la descarbonització del planeta, el govern comunista ha anunciat que ells es comprometen a iniciar la reducció de la crema de carbó a partir del 2060, deu anys després que l’ONU haja demanat que ja no existisquen centrals de crema de carbó per a produir electricitat en el món.

 

Últimes notícies

Mazón reivindica la fortalesa de l’economia valenciana després de la DANA i crida a no baixar la mirada

Mazón va defendre que l'economia valenciana ha resistit i crescut després de la DANA del 29 d'octubre, que va danyar el 20% dels actius en les zones afectades. Va reivindicar suport empresarial, va anunciar menys burocràcia i rebaixes fiscals, i va lamentar absències en la gala de la Nit de l'Economia Valenciana.

Manzanares cancel·la els seus compromisos després de fracturar-se una costella

José María Manzanares patix la fractura de l'octava costella esquerra i és baixa a Guadalajara, Salamanca, Nimes i Lorca. Marco Pérez li substituirà a Guadalajara.

Cos destaca que l’esforç empresarial ha permés eixir sense cicatrius del xoc aranzelari

Carlos Cuerpo enaltix a València la resiliència d'empreses i treballadors i eleva el creixement al 2,7%, amb consum i inversion com a motors. Parla d'un canvi estructural recolzat en un mercat laboral robust i en la modernizacion productiva.

Morata, president de Cambra València, reclama estabilitat i un projecte comú per a Espanya

José Vicente Morata alerta d'una polarització estructural que frena consensos i demana marcs estables per a les empreses. Reivindica autonomia estratègica i inversió en I+D i infraestructures.

La calor persistix en la Comunitat Valenciana i Ademuz frega els 36 graus

La Comunitat Valenciana encadena una altra jornada de calor estiuenca a menys d'una setmana de la tardor. Ademuz frega 36 °C i les capitals queden prop de 30 °C, amb pics locals encara majors.

Sánchez presenta demà el pla d’inversions d’Aena per als aeroports espanyols

Sánchez detallarà a Alacant-Elx el nou pla d'Aena per a la xarxa aeroportuària, amb xifres que el Govern anticipa com a elevades i amb el DAURA III en l'horitzó.

Tretze municipis se sumen al pla de la Generalitat per a reparar el clavegueram després de la dana

Tretze municipis s'adherixen al pla de la Generalitat per a arreglar el clavegueram danyat per la dana. Vaersa centralitza la contractació d'obres per 134,75 milions.

Mor un home després d’autolesionar-se amb una navaixa després d’agredir a un altre a Sant Joan

Un home de 53 anys va morir a Sant Joan després de tallar-se el coll amb una navaixa després d'agredir amb un pal a un altre de 48 anys. La investigació apunta a una disputa laboral com a detonant.