Xina alarma a la seua població en demanar-li que facen apilament de menjar i queviures

 

El govern xinés ha demanat a les famílies a apilar aliments i queviures necessaris per a enfrontar qualsevol situació en cas d’emergència pels brots de COVID-19 i les fortes pluges.

A més ha demanat a les autoritats locals que controlen els augments dels preus de les verdures i productes bàsics, sense més explicacions, la indicació oficial ha provocat preocupació entre la població per una possible escassetat de subministraments.

Un avís publicat en la web del Ministeri de Comerç en la nit del dilluns 1 de novembre convida a «les llars a emmagatzemar una certa quantitat d’articles de primera necessitat per a satisfer les necessitats i emergències diàries». L’anunci no especifica el motiu de la crida o si el país es veu amenaçat per l’escassetat d’aliments.

El ministeri també demana a les diverses autoritats locals que faciliten la producció agrícola i els fluxos de subministrament, controlen les existències de carn i verdures i mantinguen l’estabilitat de preus. En l’apogeu de l’epidèmia de Covid-19 a la Xina a principis de 2020, les cadenes de subministrament es van veure interrompudes per la quarantena de diverses parts del país i el bloqueig de moltes carreteres.

Amb la proximitat dels Jocs Olímpics d’Hivern a Pequín el febrer vinent, el govern tem un nou brot epidèmic i ha pres mesures radicals en les últimes setmanes després de l’aparició de brots esporàdics de Covid-19 en el nord del país. Almenys 6 milions de persones han sigut confinades, especialment en la gran ciutat de Lanzhou, 1.700 km a l’oest de Pequín. No obstant això, el nombre de casos observats continua sent molt baix en comparació amb els informes registrats en la resta del món.

En les últimes hores també havia llançat una campanya per a evitar que es tire menjar, tant a restaurants com a famílies. Però tot indica que no és suficient.

La Xina es prepara per a més confinaments?

 

El govern central xinés generalment fa un esforç addicional per a augmentar el subministrament de verdures fresques i carn de porc en el període previ al firat més important de la Xina, l’Any Nou Lunar, que se celebra a principis de febrer del pròxim any.

En el moment crític de la pandèmia de COVID-19 a la Xina -a principis de 2020- les cadenes de subministrament es van veure afectades per l’aplicació de quarantenes en nombroses parts del país i el bloqueig de moltes carreteres.
Amb els Jocs Olímpics d’Hivern de Pequín al febrer, el Govern xinés vol evitar una expansió de l’epidèmia de covid i ha pres mesures radicals després de l’aparició de brots esporàdics en el nord del país. Almenys sis milions de persones han sigut confinades, especialment a la ciutat de Lanzhou, a 1.700 km a l’oest de Pequín.

 

Reobertura del país

 

Des que es va prendre a decisió de reobertura del país, després de controlar la pandèmia del coronavirus que es va iniciar en Wuhan, els colls de botella provocats per la demanda de subministraments i el creixement exponencial de la demanda de gas i electricitat és una realitat que preocupa el món sencer.

La Xina s’ha convertit en el país amb major demanda de subministraments a Àsia i aqueixa decisió està impactant en el món sencer.

Respecte de l’electricitat i la descarbonització del planeta, el govern comunista ha anunciat que ells es comprometen a iniciar la reducció de la crema de carbó a partir del 2060, deu anys després que l’ONU haja demanat que ja no existisquen centrals de crema de carbó per a produir electricitat en el món.

 

Últimes notícies

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims per l’incendi forestal no podran tornar esta nit, ja que el foc continua actiu i treballen 250 efectius en l’extinció al parc natural de l’Albufera.

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.