Anuncios

Xina alarma a la seua població en demanar-li que facen apilament de menjar i queviures

 

El govern xinés ha demanat a les famílies a apilar aliments i queviures necessaris per a enfrontar qualsevol situació en cas d’emergència pels brots de COVID-19 i les fortes pluges.

A més ha demanat a les autoritats locals que controlen els augments dels preus de les verdures i productes bàsics, sense més explicacions, la indicació oficial ha provocat preocupació entre la població per una possible escassetat de subministraments.

Anuncios

Un avís publicat en la web del Ministeri de Comerç en la nit del dilluns 1 de novembre convida a “les llars a emmagatzemar una certa quantitat d’articles de primera necessitat per a satisfer les necessitats i emergències diàries”. L’anunci no especifica el motiu de la crida o si el país es veu amenaçat per l’escassetat d’aliments.

El ministeri també demana a les diverses autoritats locals que faciliten la producció agrícola i els fluxos de subministrament, controlen les existències de carn i verdures i mantinguen l’estabilitat de preus. En l’apogeu de l’epidèmia de Covid-19 a la Xina a principis de 2020, les cadenes de subministrament es van veure interrompudes per la quarantena de diverses parts del país i el bloqueig de moltes carreteres.

Amb la proximitat dels Jocs Olímpics d’Hivern a Pequín el febrer vinent, el govern tem un nou brot epidèmic i ha pres mesures radicals en les últimes setmanes després de l’aparició de brots esporàdics de Covid-19 en el nord del país. Almenys 6 milions de persones han sigut confinades, especialment en la gran ciutat de Lanzhou, 1.700 km a l’oest de Pequín. No obstant això, el nombre de casos observats continua sent molt baix en comparació amb els informes registrats en la resta del món.

En les últimes hores també havia llançat una campanya per a evitar que es tire menjar, tant a restaurants com a famílies. Però tot indica que no és suficient.

La Xina es prepara per a més confinaments?

 

El govern central xinés generalment fa un esforç addicional per a augmentar el subministrament de verdures fresques i carn de porc en el període previ al firat més important de la Xina, l’Any Nou Lunar, que se celebra a principis de febrer del pròxim any.

En el moment crític de la pandèmia de COVID-19 a la Xina -a principis de 2020- les cadenes de subministrament es van veure afectades per l’aplicació de quarantenes en nombroses parts del país i el bloqueig de moltes carreteres.
Amb els Jocs Olímpics d’Hivern de Pequín al febrer, el Govern xinés vol evitar una expansió de l’epidèmia de covid i ha pres mesures radicals després de l’aparició de brots esporàdics en el nord del país. Almenys sis milions de persones han sigut confinades, especialment a la ciutat de Lanzhou, a 1.700 km a l’oest de Pequín.

 

Reobertura del país

 

Des que es va prendre a decisió de reobertura del país, després de controlar la pandèmia del coronavirus que es va iniciar en Wuhan, els colls de botella provocats per la demanda de subministraments i el creixement exponencial de la demanda de gas i electricitat és una realitat que preocupa el món sencer.

La Xina s’ha convertit en el país amb major demanda de subministraments a Àsia i aqueixa decisió està impactant en el món sencer.

Respecte de l’electricitat i la descarbonització del planeta, el govern comunista ha anunciat que ells es comprometen a iniciar la reducció de la crema de carbó a partir del 2060, deu anys després que l’ONU haja demanat que ja no existisquen centrals de crema de carbó per a produir electricitat en el món.

 

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Tabilo lidera als favorits en una Copa Faulconbridge que puja a categoria ATP Challenger 175

La Copa Faulconbridge estrena categoria ATP Challenger 175 en el CT València amb Alejandro Tabilo com primer cap de sèrie i un quadre ple de figures i promeses.

Sarabia demana a l’Elx controlar les emocions davant un dol clau amb el Betis

Eder Sarabia reclama a l'Elx màxima calma i control emocional abans de visitar al Betis, un rival al qual considera un equipazo, en plena baralla per la permanència en LaLiga.

Dimitrievski mira al dol davant el Raig amb ganes de celebrar la salvació a Mestalla

Stole Dimitrievski destaca la importància del partit del dijous davant el Rayo Vallecano a Mestalla, on el València busca certificar la salvació i festejar-la amb la seua afició després del triomf en San Mames.

Arranca la vaga indefinida del professorat en tots els centres públics valencians

La vaga indefinida en l'educació pública valenciana comença amb 78.000 docents cridats a parar, servicis mínims polèmics i manifestacions en les principals ciutats.

Sis detinguts i sis plantacions de marihuana desmantellades a Alcoi, Cocentaina i l’Alqueria d’Asnar

Policia Nacional i Guàrdia Civil detenen a sis persones i desmantellen sis plantacions de marihuana a Alcoi, Cocentaina i l'Alqueria d'Asnar, després de 21 registres en tres mesos.

La Fiscalia demana 26 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment a les dos filles de la seua parella

Un home se senta en la banqueta acusada d'agredir sexualment durant anys a les dos filles de la seua llavors parella, de 9 i 11 anys, per a qui la Fiscalia reclama 26 anys de presó.

La forta olor de marihuana destapa una plantació amb 43 quilos de cabdells a Picassent

La Guàrdia Civil desmantella una plantació de marihuana en una urbanització de Picassent després de les queixes veïnals per la forta olor i localitza 43,60 quilos de cabdells i 160 esqueixos.

Dilluns de cels buidats i màximes a l’alça en la Comunitat Valenciana

La setmana arranca en la Comunitat Valenciana amb cels buidats, pujada de les temperatures màximes en zones del litoral i ambient estable abans d'un dimarts amb tempestes en el nord de Castelló.
Anuncios