16.9 C
València
Divendres, 14 novembre, 2025

Xina alarma a la seua població en demanar-li que facen apilament de menjar i queviures

 

El govern xinés ha demanat a les famílies a apilar aliments i queviures necessaris per a enfrontar qualsevol situació en cas d’emergència pels brots de COVID-19 i les fortes pluges.

A més ha demanat a les autoritats locals que controlen els augments dels preus de les verdures i productes bàsics, sense més explicacions, la indicació oficial ha provocat preocupació entre la població per una possible escassetat de subministraments.

Un avís publicat en la web del Ministeri de Comerç en la nit del dilluns 1 de novembre convida a “les llars a emmagatzemar una certa quantitat d’articles de primera necessitat per a satisfer les necessitats i emergències diàries”. L’anunci no especifica el motiu de la crida o si el país es veu amenaçat per l’escassetat d’aliments.

El ministeri també demana a les diverses autoritats locals que faciliten la producció agrícola i els fluxos de subministrament, controlen les existències de carn i verdures i mantinguen l’estabilitat de preus. En l’apogeu de l’epidèmia de Covid-19 a la Xina a principis de 2020, les cadenes de subministrament es van veure interrompudes per la quarantena de diverses parts del país i el bloqueig de moltes carreteres.

Amb la proximitat dels Jocs Olímpics d’Hivern a Pequín el febrer vinent, el govern tem un nou brot epidèmic i ha pres mesures radicals en les últimes setmanes després de l’aparició de brots esporàdics de Covid-19 en el nord del país. Almenys 6 milions de persones han sigut confinades, especialment en la gran ciutat de Lanzhou, 1.700 km a l’oest de Pequín. No obstant això, el nombre de casos observats continua sent molt baix en comparació amb els informes registrats en la resta del món.

En les últimes hores també havia llançat una campanya per a evitar que es tire menjar, tant a restaurants com a famílies. Però tot indica que no és suficient.

La Xina es prepara per a més confinaments?

 

El govern central xinés generalment fa un esforç addicional per a augmentar el subministrament de verdures fresques i carn de porc en el període previ al firat més important de la Xina, l’Any Nou Lunar, que se celebra a principis de febrer del pròxim any.

En el moment crític de la pandèmia de COVID-19 a la Xina -a principis de 2020- les cadenes de subministrament es van veure afectades per l’aplicació de quarantenes en nombroses parts del país i el bloqueig de moltes carreteres.
Amb els Jocs Olímpics d’Hivern de Pequín al febrer, el Govern xinés vol evitar una expansió de l’epidèmia de covid i ha pres mesures radicals després de l’aparició de brots esporàdics en el nord del país. Almenys sis milions de persones han sigut confinades, especialment a la ciutat de Lanzhou, a 1.700 km a l’oest de Pequín.

 

Reobertura del país

 

Des que es va prendre a decisió de reobertura del país, després de controlar la pandèmia del coronavirus que es va iniciar en Wuhan, els colls de botella provocats per la demanda de subministraments i el creixement exponencial de la demanda de gas i electricitat és una realitat que preocupa el món sencer.

La Xina s’ha convertit en el país amb major demanda de subministraments a Àsia i aqueixa decisió està impactant en el món sencer.

Respecte de l’electricitat i la descarbonització del planeta, el govern comunista ha anunciat que ells es comprometen a iniciar la reducció de la crema de carbó a partir del 2060, deu anys després que l’ONU haja demanat que ja no existisquen centrals de crema de carbó per a produir electricitat en el món.

 

Últimes notícies

Presó per a dos hòmens per violar a una dona a Paterna

Dos hòmens de 21 i 28 anys han ingressat a la presó després de ser detinguts per una agressió sexual amb penetració a una dona a Paterna. Els fets van ocórrer el 4 de novembre i es va activar el protocol d'atenció integral; un dels arrestats tenia antecedents i situació irregular.

La borrasca Claudia impulsa l’arribada de pols sahariana al litoral mediterrani

La borrasca Claudia impulsa una intrusió de pols sahariana cap a la costa mediterrània, amb calitja densa i descens de la qualitat de l'aire. L'episodi es manté hui i tendirà a remetre el dissabte.

Municipis de zones nuclears lamenten el rebuig del Congrés a eliminar la data de tancament de les centrals

AMAC ha lamentat que el Congrés rebutge suprimir la data de tancament de les centrals i ha defés pròrrogues per a assegurar el futur socioeconòmic de les àrees. Ha recordat que el tràmit per a prolongar Almaraz continua obert i pendent de l'informe 'clau' del CSN.

Rescatada una serval a Alacant després d’admetre la família que no podia cuidar-la

Una femella de gat serval de 5 anys ha sigut rescatada a la província d'Alacant i traslladada al centre AAP Primadomus a Villena. La família que la tenia va reconéixer que no podia assegurar la seua tinença responsable i segura.

Detinguts un jove de 21 anys i un menor per l’agressió a un policia a Vinalesa

La Guàrdia Civil ha detingut a un jove de 21 anys i a un menor de 15 per l'agressió a un agent anara de servici a Vinalesa. El policia, de 41 anys, continua hospitalitzat en estat greu.

Cap de setmana amb pluges i termòmetres estables o a la baixa en la Comunitat Valenciana

Intervals nuvolosos i precipitacions febles marcaran el cap de setmana en la Comunitat Valenciana, amb temperatures sense canvis o en lleuger descens. El divendres ja deixa cel més tancat, pols en suspensió i pluges amb fang.

Una simfonia sobre el Hubble celebra els 25 anys del Museu dels Ciències

Eric Whitacre ha dirigit l'espectacle 'Deep Field: The Impossible Magnitude of Our Universe' amb 50 músics i 80 veus per a commemorar els 25 anys del Museu dels Ciències, que també ha mostrat xifres d'impacte i activitat.

El València posa fi a l’etapa de Miguel Ángel Corona com a director esportiu

El club va anunciar la finalització del contracte de Miguel Ángel Corona, director esportiu des de 2023 i vinculat a l'entitat des de 2020, sense aclarir la fórmula de la seua eixida.