Yolanda Díaz incendia les xarxes pel concepte ‘matria’ que ha proposat en lloc de ‘pàtria’

En una roda de premsa, Yolanda Díaz va proposar que potser caldria abandonar el concepte ‘pàtria’ i utilitzar en el seu lloc el concepte ‘matria’. Estes declaracions han generat polèmica i una gran quantitat de comentaris a favor i en contra de la proposta. Les paraules de la vicepresidenta segona i ministra de Treball, Yolanda Díaz, s’han convertit en tendència.

Abandonar ‘pàtria’ i treballar sobre el concepte ‘matria’

«M’agradaria que abandonàrem, potser, la càrrega pesada del concepte ‘pàtria’ per a treballar sobre el concepte ‘matria'», va dir Yolanda Díaz que parlava sobre que el model de convivència d’Espanya ha de ser «plural». Va ser la mateixa Díaz qui va publicar en el seu compte de Twitter la seua intervenció i en ella explicava que la ‘matria’ és una cosa que «cuida, que tracta per igual a totes les parts, que no discrimina a ningú perquè parle una llengua determinada fonamentada en alguna cosa».

La ministra de Treball assenyalava també «el diàleg» sobre alguna cosa que li construeix a si mateixa i que els drets «han de ser bidireccionals». També es va referir a la taula de diàleg amb Catalunya i demanava que «el debat de la societat de convivència» es faça amb «totes les ‘Galicies’, les ‘Catalunyes’ i les ‘Espanyes’ dins«.

<

>

En Twitter s’ha liat una gorda

No obstant això, les paraules han generat polèmica pel terme ‘matria’ empleat. Un exemple és el de Toni Cantó que ha ironitzat afirmant que malgrat les males dades sobre la desocupació a Espanya «la ministra es preocupa per l’important. Abandonar el concepte Pàtria i treballar en el concepte ‘matria'». També altres persones han criticat a la ministra per les seues paraules.

<

>
De tota manera hi han hagut opinions de tota classe.

<

>

 

<

>

<

>

<

>

 

 

Últimes notícies

Jaime Pradilla assumix la derrota davant el Reial Madrid i reivindica la temporada del València Basket

Jaime Pradilla lamenta l'eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en semifinals de l'Eurolliga, però defén l'any de l'equip i confia que prompte puguen sentir-se orgullosos del seu recorregut.

Scariolo destaca la resiliència del Reial Madrid després de reinventar-se rumb a la final d’Eurolliga

Sergio Scariolo subratlla que el Reial Madrid ha hagut de reinventar el seu joc per les baixes interiors i ressalta la resiliència de l'equip abans de la final d'Eurolliga davant Olympiacos.

Scariolo descarta a Usman Garuba per a la final de l’Eurolliga després de lesionar-se davant el València

Usman Garuba es lesiona en la semifinal de l'Eurolliga davant el València Basket i Sergio Scariolo confirma que el pivot del Reial Madrid queda descartat per a la final contra el Olympiacos.

Hezonja llança un missatge d’optimisme abans de la final de l’Eurolliga

Mario Hezonja es mostra convençut de les opcions del Reial Madrid en la final de l'Eurolliga davant Olympiacos i demana confiança malgrat l'esglai per la lesió de Garuba.

Pedro Martínez lamenta l’eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en l’Eurolliga

Pedro Martínez va reconéixer que al València Basket li haguera agradat competir millor en la semifinal de la Final a Quatre, després de caure amb claredat davant un Reial Madrid al qual va considerar just vencedor.

El Reial Madrid atropella al València i se cita amb el Olympiacos en la final de l’Eurolliga

El Reial Madrid va derrotar al València Basket per 90-105 en la Final Four de l'Eurolliga i jugarà la final davant el Olympiacos, després de firmar al costat del conjunt taronja la mitat més anotadora d'este segle en una semifinal.

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.