12.6 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

Yolanda Díaz incendia les xarxes pel concepte ‘matria’ que ha proposat en lloc de ‘pàtria’

En una roda de premsa, Yolanda Díaz va proposar que potser caldria abandonar el concepte ‘pàtria’ i utilitzar en el seu lloc el concepte ‘matria’. Estes declaracions han generat polèmica i una gran quantitat de comentaris a favor i en contra de la proposta. Les paraules de la vicepresidenta segona i ministra de Treball, Yolanda Díaz, s’han convertit en tendència.

Abandonar ‘pàtria’ i treballar sobre el concepte ‘matria’

M’agradaria que abandonàrem, potser, la càrrega pesada del concepte ‘pàtria’ per a treballar sobre el concepte ‘matria'”, va dir Yolanda Díaz que parlava sobre que el model de convivència d’Espanya ha de ser “plural”. Va ser la mateixa Díaz qui va publicar en el seu compte de Twitter la seua intervenció i en ella explicava que la ‘matria’ és una cosa que “cuida, que tracta per igual a totes les parts, que no discrimina a ningú perquè parle una llengua determinada fonamentada en alguna cosa”.

La ministra de Treball assenyalava també “el diàleg” sobre alguna cosa que li construeix a si mateixa i que els drets “han de ser bidireccionals”. També es va referir a la taula de diàleg amb Catalunya i demanava que “el debat de la societat de convivència” es faça amb “totes les ‘Galicies’, les ‘Catalunyes’ i les ‘Espanyes’ dins“.

<

>

En Twitter s’ha liat una gorda

No obstant això, les paraules han generat polèmica pel terme ‘matria’ empleat. Un exemple és el de Toni Cantó que ha ironitzat afirmant que malgrat les males dades sobre la desocupació a Espanya “la ministra es preocupa per l’important. Abandonar el concepte Pàtria i treballar en el concepte ‘matria'”. També altres persones han criticat a la ministra per les seues paraules.

<

>
De tota manera hi han hagut opinions de tota classe.

<

>

 

<

>

<

>

<

>

 

 

Últimes notícies

Marcelino admet que les aturades no els han vingut bé i apunta al Mallorca

Marcelino va subratllar que les dos aturades anteriors van perjudicar el Vila-real i confia a revertir la dinàmica davant el Mallorca en La Ceràmica este dissabte.

València endurix l’ordenança de neteja: fins a 3.000 euros per orinar al carrer i 1.500 per no arreplegar les caques

L'Ajuntament impulsa una reforma de l'ordenança per a adaptar la norma a la legislació vigent i frenar conductes incíviques. Hi haurà sancions de fins a 3.000 euros i noves obligacions per a amos de mascotes, comerços i organitzadors d'esdeveniments.

La Fundació Princesa de Girona destaca el paper dels jóvens en la reconstrucció després de la DANA

El CongresFest x València ha reunit a Aldaia a prop de 900 estudiants per a impulsar la reconstrucció de l'ecosistema jove després de la DANA. La jornada ha posat a la joventut en el centre i impulsat la coordinació institucional.

El Consorci de Bombers de València aprova l’acord que posa fi al conflicte laboral

La Taula General de Negociació ha aprovat l'Acord de Condicions Comunes 2026-2029, que substituïx al de 2022 i normalitza la relació amb els sindicats.

La Diputació de València aportarà 3 milions per als 28 municipis exclosos per la DANA

La institució provincial cobrirà el 50% no finançat per l'Estat en projectes de reparació després de la riuada. Reclama igualtat de tracte per als municipis.

El PP de València aprova la declaració del 25-N de la FEMP amb el vot en contra de Vox

L'Ajuntament de València ha recolzat la moció de la FEMP pel 25-N per a reforçar la lluita contra la violència masclista. Vox, soci de govern, ha votat en contra.

Una tortuga es recupera en el Oceanogràfic després de perdre una aleta per art de fons

Una tortuga Caretta caretta de 30 quilos es recupera en l'Arca de la Mar del Oceanogràfic després de ser rescatada a Oliva amb plàstics i cordes. Els veterinaris li van amputar una aleta i evoluciona favorablement.

Un projecte pioner d’IA recupera la veu d’un pacient amb ELA

Un equip de la UPV ha reconstruït la veu d'un pacient amb ELA a partir de 20 minutos d'àudios. El sistema reproduïx la seua entonació en castellà i valencià.