Yolanda Díaz incendia les xarxes pel concepte ‘matria’ que ha proposat en lloc de ‘pàtria’

En una roda de premsa, Yolanda Díaz va proposar que potser caldria abandonar el concepte ‘pàtria’ i utilitzar en el seu lloc el concepte ‘matria’. Estes declaracions han generat polèmica i una gran quantitat de comentaris a favor i en contra de la proposta. Les paraules de la vicepresidenta segona i ministra de Treball, Yolanda Díaz, s’han convertit en tendència.

Abandonar ‘pàtria’ i treballar sobre el concepte ‘matria’

«M’agradaria que abandonàrem, potser, la càrrega pesada del concepte ‘pàtria’ per a treballar sobre el concepte ‘matria'», va dir Yolanda Díaz que parlava sobre que el model de convivència d’Espanya ha de ser «plural». Va ser la mateixa Díaz qui va publicar en el seu compte de Twitter la seua intervenció i en ella explicava que la ‘matria’ és una cosa que «cuida, que tracta per igual a totes les parts, que no discrimina a ningú perquè parle una llengua determinada fonamentada en alguna cosa».

La ministra de Treball assenyalava també «el diàleg» sobre alguna cosa que li construeix a si mateixa i que els drets «han de ser bidireccionals». També es va referir a la taula de diàleg amb Catalunya i demanava que «el debat de la societat de convivència» es faça amb «totes les ‘Galicies’, les ‘Catalunyes’ i les ‘Espanyes’ dins«.

<

>

En Twitter s’ha liat una gorda

No obstant això, les paraules han generat polèmica pel terme ‘matria’ empleat. Un exemple és el de Toni Cantó que ha ironitzat afirmant que malgrat les males dades sobre la desocupació a Espanya «la ministra es preocupa per l’important. Abandonar el concepte Pàtria i treballar en el concepte ‘matria'». També altres persones han criticat a la ministra per les seues paraules.

<

>
De tota manera hi han hagut opinions de tota classe.

<

>

 

<

>

<

>

<

>

 

 

Últimes notícies

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.

El Levante inicia la pretemporada 26-27 amb Bardeli com a únic fitxatge i pendent d’eixides

El Levante comença dilluns la pretemporada 26-27 amb Enzo Bardeli com a única cara nova, sense vendes tancades i amb diversos jugadors en l’aparador.

Justin de Haas celebrarà l’últim any de Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla

El central neerlandés Justin de Haas, nou jugador del Valencia CF fins a 2030, ha destacat la sort de poder jugar l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla i ha elogiat la pressió i el suport de l’afició valencianista.

Diumenge assolellat i oratge estable abans d’una nova onada de calor

Este diumenge es manté l’oratget estable i assolellat a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 30 graus, abans que dilluns arribe una segona onada de calor amb valors pròxims als 40 graus en zones d’interior i prelitoral.

L’Alfàs del Pi consagra Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata

El Festival de l’Alfàs del Pi ha homenatjat Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata i una estrella al Passeig Marítim del Cinema de l’Albir, en una 38a edició que reunix més de mil curtmetratges.