Yolanda Díaz incendia les xarxes pel concepte ‘matria’ que ha proposat en lloc de ‘pàtria’

En una roda de premsa, Yolanda Díaz va proposar que potser caldria abandonar el concepte ‘pàtria’ i utilitzar en el seu lloc el concepte ‘matria’. Estes declaracions han generat polèmica i una gran quantitat de comentaris a favor i en contra de la proposta. Les paraules de la vicepresidenta segona i ministra de Treball, Yolanda Díaz, s’han convertit en tendència.

Abandonar ‘pàtria’ i treballar sobre el concepte ‘matria’

M’agradaria que abandonàrem, potser, la càrrega pesada del concepte ‘pàtria’ per a treballar sobre el concepte ‘matria'”, va dir Yolanda Díaz que parlava sobre que el model de convivència d’Espanya ha de ser “plural”. Va ser la mateixa Díaz qui va publicar en el seu compte de Twitter la seua intervenció i en ella explicava que la ‘matria’ és una cosa que “cuida, que tracta per igual a totes les parts, que no discrimina a ningú perquè parle una llengua determinada fonamentada en alguna cosa”.

La ministra de Treball assenyalava també “el diàleg” sobre alguna cosa que li construeix a si mateixa i que els drets “han de ser bidireccionals”. També es va referir a la taula de diàleg amb Catalunya i demanava que “el debat de la societat de convivència” es faça amb “totes les ‘Galicies’, les ‘Catalunyes’ i les ‘Espanyes’ dins“.

<

>

En Twitter s’ha liat una gorda

No obstant això, les paraules han generat polèmica pel terme ‘matria’ empleat. Un exemple és el de Toni Cantó que ha ironitzat afirmant que malgrat les males dades sobre la desocupació a Espanya “la ministra es preocupa per l’important. Abandonar el concepte Pàtria i treballar en el concepte ‘matria'”. També altres persones han criticat a la ministra per les seues paraules.

<

>
De tota manera hi han hagut opinions de tota classe.

<

>

 

<

>

<

>

<

>

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’entrenador del València Basket júnior: ‘Escoltàvem explosions però no véiem res’

El València Basket júnior va tornar a Espanya després de quatre dies bloquejat a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. El seu tècnic va relatar que van sentir explosions i van seguir protocols.

El Suprem fixa el 7 d’abril el juí a Ábalos i Koldo i cita a més de 75 testimonis

El Tribunal Suprem ha assenyalat el 7 d'abril per a la vista oral contra José Luis Ábalos, Koldo García i Víctor de Aldama pels contractes de màscares. Desestima les qüestions prèvies, admet més de 75 testimonis i rebutja citar a Pedro Sánchez, però sí a Francina Armengol i Ángel Víctor Torres.

Pérez Llorca assegura que la modernització de la depuradora de Pinedo estarà llesta abans de l’estiu

La Generalitat ha assegurat que la modernització de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. El projecte, dotat amb 37 milions, reduïx olors i soroll i millora l'eficiència.

El València Basket júnior va tornar després de quatre dies a Abu Dhabi: van escoltar explosions però no van veure res

L'equip júnior del València Basket va tornar a Espanya després de quatre dies a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. El tècnic va explicar que van sentir explosions, no van veure res i van seguir protocols.

El Vila-real va assajar l’evacuació de l’Estadi de la Ceràmica per a validar el seu pla d’autoprotecció

El Vila-real va realitzar un simulacre d'evacuació parcial per un escenari d'incendi en l'Estadi de la Ceràmica per a comprovar el seu Pla d'Autoprotecció. Van participar un centenar de figurants, personal del club i alumnat de l'IES Miralcamp, amb focus en Preferència Baixa i la zona de mobilitat reduïda

El Suprem jutjarà a Ábalos i Koldo després de rebutjar enviar el cas a l’Audiència Nacional

El Suprem ha desestimat les peticions de les defenses i manté la causa. La vista oral es preveu després de Setmana Santa i podria durar entre sis i huit setmanes.

Ferit greu un home de 32 anys en un xoc de dos vehicles en la N-340 a Cocentaina

Un home de 32 anys ha resultat ferit greu després de la col·lisió de dos vehicles en la N-340 a l'altura de Cocentaina. El SAMU l'ha traslladat a l'hospital d'Alcoi per politraumatisme

El TSJCV rebutja suspendre els servicis mínims de la vaga de metges

El tribunal ha denegat les cautelars demanades per CESM contra els servicis mínims fixats per la Generalitat. Manté la seua vigència durant la vaga ja en curs i les noves jornades convocades.