14.5 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Yolanda Díaz incendia les xarxes pel concepte ‘matria’ que ha proposat en lloc de ‘pàtria’

En una roda de premsa, Yolanda Díaz va proposar que potser caldria abandonar el concepte ‘pàtria’ i utilitzar en el seu lloc el concepte ‘matria’. Estes declaracions han generat polèmica i una gran quantitat de comentaris a favor i en contra de la proposta. Les paraules de la vicepresidenta segona i ministra de Treball, Yolanda Díaz, s’han convertit en tendència.

Abandonar ‘pàtria’ i treballar sobre el concepte ‘matria’

M’agradaria que abandonàrem, potser, la càrrega pesada del concepte ‘pàtria’ per a treballar sobre el concepte ‘matria'”, va dir Yolanda Díaz que parlava sobre que el model de convivència d’Espanya ha de ser “plural”. Va ser la mateixa Díaz qui va publicar en el seu compte de Twitter la seua intervenció i en ella explicava que la ‘matria’ és una cosa que “cuida, que tracta per igual a totes les parts, que no discrimina a ningú perquè parle una llengua determinada fonamentada en alguna cosa”.

La ministra de Treball assenyalava també “el diàleg” sobre alguna cosa que li construeix a si mateixa i que els drets “han de ser bidireccionals”. També es va referir a la taula de diàleg amb Catalunya i demanava que “el debat de la societat de convivència” es faça amb “totes les ‘Galicies’, les ‘Catalunyes’ i les ‘Espanyes’ dins“.

<

>

En Twitter s’ha liat una gorda

No obstant això, les paraules han generat polèmica pel terme ‘matria’ empleat. Un exemple és el de Toni Cantó que ha ironitzat afirmant que malgrat les males dades sobre la desocupació a Espanya “la ministra es preocupa per l’important. Abandonar el concepte Pàtria i treballar en el concepte ‘matria'”. També altres persones han criticat a la ministra per les seues paraules.

<

>
De tota manera hi han hagut opinions de tota classe.

<

>

 

<

>

<

>

<

>

 

 

Últimes notícies

Iñaki Williams fica a l’Athletic en semifinals amb un gol en el 96

L'Athletic va guanyar 1-2 a Mestalla i va segellar el seu passe a semifinals. Sadiq Umar es va marcar en pròpia i després va empatar; Dimitrievski va detindre un penal abans del punt final.

Sadiq iguala després d’un error de Padilla i el València-Athletic arriba 1-1 al descans

El davanter nigerià va compensar el seu autogol en aprofitar una fallada del portera Alex Padilla i va deixar el dol de quarts 1-1 a l'intermedi a Mestalla.

Sadiq, novetat al València; Izeta encapçala a l’Athletic en els quarts de Copa

El València introduïx a Sadiq al costat de Lucas Beltrán a Mestalla, mentres l'Athletic confia en Urko Izeta. Els dos busquen el passe a semifinals amb onces ofensius.

La Comissió Mixta per a la DANA a València fixa la seua primera reunió per al 18 de febrer

La Comissió Mixta per a coordinar la recuperació de danys de la DANA del 29 d'octubre a València es reunirà el 18 de febrer. El Consell de Ministres va aprovar la seua creació i composició.

Guirmay s’imposa a l’esprint i estrena el jersei groc en la Volta

L'eritreu va véncer per centímetres a Torreblanca i, amb les bonificacions, es va col·locar líder després de 160 km entre Segorbe i Torreblanca. El vent i el port van seleccionar la carrera.

La Nucia acollirà la primera NBA Basketball School d’Espanya amb un nou pavelló en el Col·legi Vallemar

La Nucia serà seu de la primera NBA Basketball School d'Espanya, amb base en un nou pavelló del Col·legi Vallemar. L'acadèmia formarà a jóvens de 6 a 18 anys i activarà campus des de Setmana Santa.

Víctimes de la DANA exigixen a la Generalitat indemnitzacions i responsabilitats després de 15 mesos

Els col·lectius de víctimes del 29-O exigixen a la Generalitat reconéixer a les seues víctimes, assumir responsabilitats i indemnitzar als familiars de les 230 persones mortes. Critiquen comparacions amb un accident ferroviari i denuncien 15 mesos sense compensacions als deudos.

Febrer no és curt per al Llevant: fins a cinc partits i derbi davant el València

El Llevant, penúltim amb 18 punts, encara un mes comprimit amb Athletic, València, Vila-real i Barcelona, i podria afegir a l'Alabés si es confirma la data.