Mastodon
24.9 C
València
Divendres, 19 setembre, 2025

Von der Leyen viatja a la cimera del Mercosur per donar un últim impuls a l’acord comercial

El viatge coincidix amb la caiguda del Govern de França, principal escull per ratificar-lo a la UE

BRUSSEL·LES, 5 (EUROPA PRESS)

La presidenta de la Comissió Europea, Ursula Von der Leyen, i el nou comissari de Comerç, Maros Sefcovic, viatgen hui dijous a Montevideo per a donar un últim impuls que permeta tancar l’acord comercial amb els països del Mercosur després de 25 anys de negociacions i un primer acord frustrat el 2019.

L’executiu comunitari ha evitat confirmar el viatge fins que Von der Leyen ha aterrat hui a primera hora a la regió del Con Sud, malgrat que la trobada va transcendir dimecres a través dels mitjans locals i que una reunió entre la conservadora alemanya i el president de l’Uruguai, Luis Alberto Lacalle Pou, ja apareixia en l’agenda oficial des d’hores abans.

“Aterratge a l’Amèrica Llatina, l’acord UE-Mercosur està a la vista”, ha escrit Von der Leyen en un breu missatge difós per les xarxes socials en el qual no en dona més detalls. Fonts comunitàries han precisat que la cap de l’executiu comunitari està en una escala a Sao Paulo (Brasil) i que en les pròximes hores arribarà a Montevideo, on se celebra hui i demà divendres la cimera de països del Mercosur.

El viatge de Von der Leyen, després de setmanes d’intenses negociacions a nivell tècnic i el secretisme sobre els avanços, coincidix a més amb la crisi política a França, que ha assumit la batalla dins la UE contra l’acord comercial i que afronta la caiguda del seu govern després de la moció de censura perduda per Michel Barnier dimecres.

Últimes notícies

Els enginyers de camins sostenen que executar les infraestructures previstes hauria reduït les víctimes de la DANA

José Trigueros va defendre al Senat que, d'haver-se executat les obres previstes, la DANA de 2024 hauria causat menys víctimes i danys. Va reclamar preses, desviaments, tràmits més àgils, neteja de llits i alertes per a reforçar la resiliència a València i les conques mediterrànies.

Activistes exigixen a València un embargament d’armes a Israel i el registre d’un vaixell

Desenes de persones protesten davant el Port de València per a demanar un embargament integral al comerç d'armes amb Israel i la immobilització i inspecció d'un vaixell. La denúncia assenyala escales a València, Barcelona i Algesires i reclama controls sobre material de defensa i de doble ús.

SOS Desapareguts demana a Bernabé coordinació entre Govern i Consell després de la DANA

Joaquín Amills reclama a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, que l'Executiu central i la Generalitat treballen de manera conjunta i sense polititzar la reconstrucció. També posa el focus en la salut mental dels afectats.

Detinguda pel presumpte escanyament d’una amiga amb un cable d’aspiradora a Benidorm

Una dona britànica de 64 anys va ser arrestada a Benidorm pel presumpte escanyament d'una amiga, de 66, amb el cable d'una aspiradora. La investigació seguix oberta després de l'avís d'una tercera turista al 112.

El Campello demana col·laboració per a identificar als responsables d’un abocament altament contaminant

L'Ajuntament del Campello sol·licita ajuda per a localitzar als autors d'un abocament de panells de fibra de vidre en la partida de Oñate. La Policia Local investiga i la sanció pot aconseguir 30.050 euros.

Tots a una Veu exigix coordinació i més inversió a la comissionada de la DANA

Tots a una Veu demana a la comissionada de la DANA, Zulima Pérez, un pla coordinat amb la Generalitat que fixe terminis, finançament i mesures de prevenció. L'entitat reclama formació ciutadana, ajustos en la gestió d'emergències i evitar triomfalismes i inauguracions per separat.

Toni Pérez lamenta la visita de Sánchez: sense tren a l’aeroport ni segona pista

El president de la Diputació d'Alacant titlla de decebedora la visita de Pedro Sánchez a l'aeroport i denúncia que no hi haja compromisos per al tren ni per a una segona pista.

La Generalitat bateja el viaducte d’accés a Torrent com a pont de la Comunitat de Madrid

La Generalitat canvia de nom el viaducte de la CV-403 que creua el barranc de Poio, a l'entrada de Torrent, com a pont de la Comunitat de Madrid. El gest agraïx el suport aportat després de les inundacions i el desplegament d'autobusos que va mantindre la mobilitat fins a la reobertura de Metrovalencia.