Vox retrau la decisió ‘unilateral’ del PP de donar llicència al Nou Mestalla: ‘No podem estar d’acord’

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

El portaveu de Vox a l’Ajuntament de València, Juanma Badenas, ha retret que la Regidoria d’Urbanisme de l’Ajuntament de València haja atorgat la llicència al València Club de Futbol per a poder reprendre les obres del seu nou camp de futbol, el conegut com Nou Mestalla. «És una decisió unilateral», ha advertit l’edil, que recalca que la seua formació «no pot estar d’acord».

En un missatge en xarxes socials, Badenas recorda que PP i Vox –formacions que integren l’equip de govern municipal– portaven «diverses setmanes, quasi mes i mig, tractant de resoldre la qüestió de presentar una moció conjunta per part dels dos socis que no donara drets urbanístics al València CF el dia 3 d’agost».

«El Partit Popular ha trencat amb esta posició, concedint una llicència amb drets urbanístics a Peter Lim. Nosaltres no podem estar a favor d’això», diu el portaveu de Vox, que insistix que «ha sigut una decisió unilateral del PP que no ha sigut consultada» amb ells.

L’Ajuntament de València ha atorgat al València CF la llicència per a poder reprendre les obres del seu nou camp de futbol, el Nou Mestalla i situat a l’avinguda Corts Valencianes de la ciutat.

A partir de la notificació d’este permís, que establix «condicions molt exigents» perquè l’entitat esportiva «complisca amb els terminis de les obres», el club «té tres mesos per a presentar el projecte d’execució» del futur estadi, segons ha informat el consistori.

Així mateix, ha indicat que la llicència «compta amb tots els informes tècnics que avalen la seua completa viabilitat jurídica» i «condiciona i penalitza al València CF en cas d’incompliments de terminis de construcció de l’estadi.

L’administració local ha precisat també que «les obres hauran d’iniciar-se en el termini màxim de sis mesos i finalitzar-se en el termini màxim de 30 mesos» i «no fins a 42 com demanava» el club de futbol. A més, ha detallat que «no s’admetran noves interrupcions en aquests terminis, excepte causa justificada de força major».

Per la seua banda, el València CF ha informat que «treballa per a reprendre les obres del Nou Mestalla en el termini màxim de sis mesos, com a marca la llicència que li ha concedit l’ajuntament de la capital valenciana per a reprendre la construcció del seu nou estadi de futbol».

Després que el consistori comunicara este divendres que ha atorgat a l’entitat esportiva el citat permís, aquest club ha emès un comunicat en el qual ha precisat que «en el dia de hui, s’ha rebut per part de l’Ajuntament de València la preceptiva llicència d’obres per a la parcel·la de Corts Valencianes».

Últimes notícies

Quasi una de cada tres persones és estrangera a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha concentrat el 18,2 % de les més de 530.000 persones nascudes a l’estranger arribades a Espanya en l’últim any, i ja té un 26,2 % de població estrangera resident.

El PPCV reclama al Govern un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana al setembre

El PPCV considera que l’ajornament del Consell de Política Fiscal i Financera dona temps al Govern per a presentar en setembre una proposta de nou finançament autonòmic que siga justa per a la Comunitat Valenciana, amb fons de nivellació i abordatge del deute històric.

El PSPV acusa Pérez Llorca d’“alta traïció política” si frena el nou finançament autonòmic

El PSPV adverteix que Juanfran Pérez Llorca cometrà un “delicte polític d’alta traïció” si la Comunitat Valenciana no se suma al nou model de finançament autonòmic, que segons Fedea corregiria en 2027 l’infrafinançament històric dels valencians.

Aemet activa alerta groga per tempestes amb granís a l’interior de Castelló i del nord de València

Aemet ha activat per a este dijous i divendres l’alerta groga per tempestes amb granís i ratxes de vent fortes a l’interior de Castelló i al nord de la província de València, i per calor al litoral sud valencià.

El nou portacontenidors ecològic de JSV reduïx a la mitat el consum entre Alacant i Canàries

JSV ha posat en servici al port d’Alacant el MilaGreen, el seu primer vaixell portacontenidors propi, que reduïx a la mitat el consum de combustible en la ruta de provisió de la península a les illes Canàries. El buc, de 38 milions d’euros, està preparat per a usar metanol verd i connectar-se a la xarxa elèctrica durant les operacions en port.

Consell per a vore l’eclipsi solar: ulleres homologades i sempre posades

El Ministeri de Consum recorda que l’eclipsi solar del 12 d’agost només s’ha de mirar amb ulleres certificades ISO 12312-2:2015, comprades en canals oficials i sense llevar-se-les en cap moment.

La Policia registra el bar on un home ha matat un jove a València

La Policia Nacional ha registrat este dijous el bar de València on un home de 62 anys va matar dimecres un jove de 20 anys amb un objecte metàl·lic. L’home, propietari del local i de nacionalitat colombiana com la víctima, ha sigut traslladat al registre però encara no ha passat a disposició judicial.

Confiscats quasi 700 productes falsificats en parades il·legals d’Oropesa i Peníscola

La Guàrdia Civil ha confiscat prop de 700 articles falsificats venuts en parades ambulants il·legals a Oropesa del Mar i Peníscola, valorats en més de 10.700 euros, i ha denunciat administrativament dues persones.
FILMOTECA D'ESTIU