Vuit detinguts a València per estafes amb bitllets falsos

Agents de Policia Nacional han desarticulat un grup criminal itinerant d’origen ítalocroat presumptament dedicat a cometre estafes conegudes com a “Rip Deal”.

S’han detingut vuit persones i als registres s’han intervingut 7.121.400 euros en bitllets amb la inscripció “FACSÍMIL”, 23.645 euros en bitllets de curs legal, tres màquines de comptar diners i diversos telèfons mòbils. Van arribar a adquirir llicències VTC amb aquest mètode i van intentar adquirir criptoactius per valor de 800.000 dòlars.

Les investigacions van començar el desembre del 2022 després de rebre els agents una denúncia a Madrid d’una estafa tipus Rip Deal per valor de 70.000 euros a través de la venda d’unes llicències VTC. Els autors dels fets van mostrar interès per aquestes llicències però el dia que havien d’abonar la quantitat pactada, van aconseguir enganyar les víctimes perquè aquestes els canviessin els diners per bitllets de menor valor, a fi de poder ingressar-los al caixer i realitzar una transferència bancària. Així, els autors van aconseguir aconseguir un botí de 70.000 euros en bitllets de curs legal, mentre que les víctimes van rebre aquesta quantitat en bitllets de 200 euros de tipus facsímil.

Estafa a la inversió d’un negoci immobiliari

Posteriorment, també es denunciava a Madrid la comissió d’una nova estafa tipus Rip Deal aquesta vegada per valor de 250.000 euros, en la inversió d’un negoci immobiliari. Les víctimes van manifestar que pretenien participar en un negoci immobiliari com a inversors, i per això necessitaven disposar d’un préstec per import de 2.000.000 d’euros. És llavors quan van contactar amb els autors de l’estafa, suposats prestadors, a través d’un tercer.

Per efectuar el préstec els van exigir com a condició el canvi d’una quantitat de diners, 250.000 euros, de bitllets d’alt valor a bitllets de menor valor, i així es van citar a Madrid i es van fer els autors amb 250.000 euros en bitllets de curs legal, mentre que les víctimes van rebre aquesta quantitat de diners en bitllets de tipus facsímil.

Realitzades gestions de recerca en relació amb les dues estafes es va poder determinar que presumptament les havien comès les mateixes persones, les quals conformaven un grup criminal liderat per tres germans d’origen ítalo-croat amb nombrosos antecedents per aquests fets, tant a Espanya com en altres països europeus.

Després de l’anàlisi de les imatges dels llocs on es van produir les estafes, els investigadors van poder determinar que altres membres del grup s’encarregaven de donar suport logístic a més de seguretat i contravigilància als voltants on materialitzaven les seves accions delictives.

Detenció “in fraganti” durant una altra estafa amb criptomonedes

Posteriorment els agents van tenir coneixement que els tres principals investigats eren a València planejant la comissió d’una nova estafa. En aquest cas, havien entabanat una nova víctima per fer una transferència per valor de 5.000 euros en criptomonedes. Els estafadors, que es feien passar per inversors d?una companyia immobiliària, intentaven negociar la compra d?un moneder de criptoactius per valor de 800.000 dòlars, propietat d?un tercer, i que els estafadors adquiririen a canvi d?efectiu.

Per dur a terme el negoci, la víctima, que feia d’intermediari, els estafadors, i un tercer que representava el propietari del moneder de criptomonedes, van pujar a un pis llogat pels estafadors a València, on pretenien dur a terme l’estafa. En un moment donat, el representant de l’amo del moneder es va adonar de l’engany i va fugir a la carrera del lloc portant un dels feixos de bitllets dels estafadors.

Els detinguts van recriminar a l’intermediari aquesta acció i van exigir el pagament d’aquests diners, i van iniciar la transferència. Va ser llavors quan es va decidir l’explotació operativa de la investigació, i es va procedir a la detenció de set persones in fraganti a València. La investigació va permetre una vuitena detenció a finals del mes de juliol passat a Lloret de Mar (Girona) i continua oberta ja que no es descarten més detencions.

6.000.000 euros en un traster de Madrid

Al pis de València, els agents van trobar un total de 1.066.200 euros en bitllets de 200 euros, tots ells FACSÍMILES, 23.645 euros en bitllets de curs legal, una màquina de comptar bitllets i diversos telèfons mòbils.

Paral·lelament, els investigadors, que havien constatat l’existència d’un traster que l’organització tenia llogat a Madrid, van dur a terme un registre on van trobar 6.000.000 euros en bitllets de 200 i 500 euros amb la inscripció “FACSIMIL”, dos màquines de comptar diners i diversos estris per dur a terme les estafes

Últimes notícies

Alerta taronja per pluges fortes a l’interior de Castelló i València este dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat per a dissabte l’alerta taronja per pluges i tronades a l’interior nord de Castelló i per pluges a l’interior nord de València, a més de diverses alertes grogues per pluja, tronades i temperatures altes al litoral.

Foios estrena un gran mural en homenatge a Ferran Torres al poliesportiu municipal

Foios ha estrenat un mural gegant al poliesportiu municipal dedicat a Ferran Torres, autor del gol que va donar a Espanya el seu segon Mundial. L’Ajuntament també ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

El PSPV acusa el Consell de encarir de nou la vivenda protegida i fer-la inassolible

El PSPV-PSOE ha acusat el Consell del PP d’haver encarit de nou el mòdul de vivenda protegida a la Comunitat Valenciana fins als 2.568 euros per metre quadrat, fet que, segons el partit, la fa cada vegada més inassolible per a famílies, jóvens i classes mitjanes. Els socialistes critiquen també l’oportunitat de la publicació en ple període vacacional i reclamen al president Juanfran Pérez Llorca que revertisca l’augment i revise la seua política d’habitatge.

Així funcionarà la nova política d’entrades del Levante al Ciutat de València

El Levante ha estrenat una política d’entrades amb preus dinàmics i avantatges per als aficionats amb Carnet Simpatizante, així com descomptes per als abonats. El club també incentiva que els socis alliberen el seient quan no puguen acudir.

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.

Quaranta atesos durant la Nit de l’Albà d’Elx, amb dues ferides greus

La Nit de l'Albà d'Elx ha deixat 40 persones ateses, majoritàriament per lesions lleus, encara que dues menors han patit danys més greus per cremades i impacte de canyes.