Vuit detinguts a València per estafes amb bitllets falsos

Agents de Policia Nacional han desarticulat un grup criminal itinerant d’origen ítalocroat presumptament dedicat a cometre estafes conegudes com a “Rip Deal”.

S’han detingut vuit persones i als registres s’han intervingut 7.121.400 euros en bitllets amb la inscripció “FACSÍMIL”, 23.645 euros en bitllets de curs legal, tres màquines de comptar diners i diversos telèfons mòbils. Van arribar a adquirir llicències VTC amb aquest mètode i van intentar adquirir criptoactius per valor de 800.000 dòlars.

Les investigacions van començar el desembre del 2022 després de rebre els agents una denúncia a Madrid d’una estafa tipus Rip Deal per valor de 70.000 euros a través de la venda d’unes llicències VTC. Els autors dels fets van mostrar interès per aquestes llicències però el dia que havien d’abonar la quantitat pactada, van aconseguir enganyar les víctimes perquè aquestes els canviessin els diners per bitllets de menor valor, a fi de poder ingressar-los al caixer i realitzar una transferència bancària. Així, els autors van aconseguir aconseguir un botí de 70.000 euros en bitllets de curs legal, mentre que les víctimes van rebre aquesta quantitat en bitllets de 200 euros de tipus facsímil.

Estafa a la inversió d’un negoci immobiliari

Posteriorment, també es denunciava a Madrid la comissió d’una nova estafa tipus Rip Deal aquesta vegada per valor de 250.000 euros, en la inversió d’un negoci immobiliari. Les víctimes van manifestar que pretenien participar en un negoci immobiliari com a inversors, i per això necessitaven disposar d’un préstec per import de 2.000.000 d’euros. És llavors quan van contactar amb els autors de l’estafa, suposats prestadors, a través d’un tercer.

Per efectuar el préstec els van exigir com a condició el canvi d’una quantitat de diners, 250.000 euros, de bitllets d’alt valor a bitllets de menor valor, i així es van citar a Madrid i es van fer els autors amb 250.000 euros en bitllets de curs legal, mentre que les víctimes van rebre aquesta quantitat de diners en bitllets de tipus facsímil.

Realitzades gestions de recerca en relació amb les dues estafes es va poder determinar que presumptament les havien comès les mateixes persones, les quals conformaven un grup criminal liderat per tres germans d’origen ítalo-croat amb nombrosos antecedents per aquests fets, tant a Espanya com en altres països europeus.

Després de l’anàlisi de les imatges dels llocs on es van produir les estafes, els investigadors van poder determinar que altres membres del grup s’encarregaven de donar suport logístic a més de seguretat i contravigilància als voltants on materialitzaven les seves accions delictives.

Detenció “in fraganti” durant una altra estafa amb criptomonedes

Posteriorment els agents van tenir coneixement que els tres principals investigats eren a València planejant la comissió d’una nova estafa. En aquest cas, havien entabanat una nova víctima per fer una transferència per valor de 5.000 euros en criptomonedes. Els estafadors, que es feien passar per inversors d?una companyia immobiliària, intentaven negociar la compra d?un moneder de criptoactius per valor de 800.000 dòlars, propietat d?un tercer, i que els estafadors adquiririen a canvi d?efectiu.

Per dur a terme el negoci, la víctima, que feia d’intermediari, els estafadors, i un tercer que representava el propietari del moneder de criptomonedes, van pujar a un pis llogat pels estafadors a València, on pretenien dur a terme l’estafa. En un moment donat, el representant de l’amo del moneder es va adonar de l’engany i va fugir a la carrera del lloc portant un dels feixos de bitllets dels estafadors.

Els detinguts van recriminar a l’intermediari aquesta acció i van exigir el pagament d’aquests diners, i van iniciar la transferència. Va ser llavors quan es va decidir l’explotació operativa de la investigació, i es va procedir a la detenció de set persones in fraganti a València. La investigació va permetre una vuitena detenció a finals del mes de juliol passat a Lloret de Mar (Girona) i continua oberta ja que no es descarten més detencions.

6.000.000 euros en un traster de Madrid

Al pis de València, els agents van trobar un total de 1.066.200 euros en bitllets de 200 euros, tots ells FACSÍMILES, 23.645 euros en bitllets de curs legal, una màquina de comptar bitllets i diversos telèfons mòbils.

Paral·lelament, els investigadors, que havien constatat l’existència d’un traster que l’organització tenia llogat a Madrid, van dur a terme un registre on van trobar 6.000.000 euros en bitllets de 200 i 500 euros amb la inscripció “FACSIMIL”, dos màquines de comptar diners i diversos estris per dur a terme les estafes

Últimes notícies

Un voleó de Pablo García en el 83 enfonsa el València CF a Mestalla

Un gol de volea de Pablo García en el minut 83 ha donat la victòria al Betis a Mestalla i ha encés de nou la protesta de l’afició del València CF, que encadena dos jornades sense marcar.

Nathan Saliba reforça el mig del camp del Villarreal fins a 2031

El Villarreal ha tancat el fichatge del migcampista canadenc Nathan Saliba, de 22 anys, procedent de l'Anderlecht, amb un contracte fins al 30 de juny de 2031.

La Cova de les Dones opta als Premis +Historia de National Geographic

El santuari romà de la Cova de les Dones, a Millares, ha sigut nominat als Premis +Historia de National Geographic com a Millor Hallatge Històric Nacional i es pot votar fins al 12 d’octubre.

València encadena una de les jornades més caloroses d’Espanya amb més de 37 graus

Les màximes han arribat hui als 37,2 graus a l’aeroport de València, entre les més altes d’Espanya, i als 36,7 graus a la capital.

El receptor argentí Mauro Zelayeta reforça el Léleman Conqueridor per a la Superlliga

El Léleman Conqueridor ha incorporat el receptor argentí Mauro Zelayeta per a la temporada 2026-2027, després de proclamar-se campió de la Divisió d'Honor d'Argentina amb Ciudad Vóley. El jugador, amb experiència prèvia en la Superlliga, fixa com a objectiu arribar almenys a les semifinals de la lliga i de la Copa del Rei.

Oriol Rey compleix 100 partits amb el Llevant en El Sadar

El migcampista Oriol Rey ha complit els 100 partits oficials amb el Llevant en l’empat sense gols davant Osasuna en El Sadar, consolidant-se com una peça habitual del centre del camp granota.

El central del València Justin de Haas patix un esquinç al turmell dret

Justin de Haas, central neerlandés del València CF, ha patit un esquinç al turmell dret en el partit de Lliga a Mestalla contra el Celta i estarà de baixa mentre seguix tractament mèdic i rehabilitació.

El BBVA Open Internacional de València reunirà un top-5 mundial i nou espanyoles al quadre principal

La cinquena edició del BBVA Open Internacional de València, torneig WTA 125 en terra batuda del 13 al 20 de setembre, comptarà amb un top-5 de nivell internacional i nou jugadores espanyoles al quadre principal.