Vuit detinguts a València per estafes amb bitllets falsos

Agents de Policia Nacional han desarticulat un grup criminal itinerant d’origen ítalocroat presumptament dedicat a cometre estafes conegudes com a “Rip Deal”.

S’han detingut vuit persones i als registres s’han intervingut 7.121.400 euros en bitllets amb la inscripció “FACSÍMIL”, 23.645 euros en bitllets de curs legal, tres màquines de comptar diners i diversos telèfons mòbils. Van arribar a adquirir llicències VTC amb aquest mètode i van intentar adquirir criptoactius per valor de 800.000 dòlars.

Les investigacions van començar el desembre del 2022 després de rebre els agents una denúncia a Madrid d’una estafa tipus Rip Deal per valor de 70.000 euros a través de la venda d’unes llicències VTC. Els autors dels fets van mostrar interès per aquestes llicències però el dia que havien d’abonar la quantitat pactada, van aconseguir enganyar les víctimes perquè aquestes els canviessin els diners per bitllets de menor valor, a fi de poder ingressar-los al caixer i realitzar una transferència bancària. Així, els autors van aconseguir aconseguir un botí de 70.000 euros en bitllets de curs legal, mentre que les víctimes van rebre aquesta quantitat en bitllets de 200 euros de tipus facsímil.

Estafa a la inversió d’un negoci immobiliari

Posteriorment, també es denunciava a Madrid la comissió d’una nova estafa tipus Rip Deal aquesta vegada per valor de 250.000 euros, en la inversió d’un negoci immobiliari. Les víctimes van manifestar que pretenien participar en un negoci immobiliari com a inversors, i per això necessitaven disposar d’un préstec per import de 2.000.000 d’euros. És llavors quan van contactar amb els autors de l’estafa, suposats prestadors, a través d’un tercer.

Per efectuar el préstec els van exigir com a condició el canvi d’una quantitat de diners, 250.000 euros, de bitllets d’alt valor a bitllets de menor valor, i així es van citar a Madrid i es van fer els autors amb 250.000 euros en bitllets de curs legal, mentre que les víctimes van rebre aquesta quantitat de diners en bitllets de tipus facsímil.

Realitzades gestions de recerca en relació amb les dues estafes es va poder determinar que presumptament les havien comès les mateixes persones, les quals conformaven un grup criminal liderat per tres germans d’origen ítalo-croat amb nombrosos antecedents per aquests fets, tant a Espanya com en altres països europeus.

Després de l’anàlisi de les imatges dels llocs on es van produir les estafes, els investigadors van poder determinar que altres membres del grup s’encarregaven de donar suport logístic a més de seguretat i contravigilància als voltants on materialitzaven les seves accions delictives.

Detenció “in fraganti” durant una altra estafa amb criptomonedes

Posteriorment els agents van tenir coneixement que els tres principals investigats eren a València planejant la comissió d’una nova estafa. En aquest cas, havien entabanat una nova víctima per fer una transferència per valor de 5.000 euros en criptomonedes. Els estafadors, que es feien passar per inversors d?una companyia immobiliària, intentaven negociar la compra d?un moneder de criptoactius per valor de 800.000 dòlars, propietat d?un tercer, i que els estafadors adquiririen a canvi d?efectiu.

Per dur a terme el negoci, la víctima, que feia d’intermediari, els estafadors, i un tercer que representava el propietari del moneder de criptomonedes, van pujar a un pis llogat pels estafadors a València, on pretenien dur a terme l’estafa. En un moment donat, el representant de l’amo del moneder es va adonar de l’engany i va fugir a la carrera del lloc portant un dels feixos de bitllets dels estafadors.

Els detinguts van recriminar a l’intermediari aquesta acció i van exigir el pagament d’aquests diners, i van iniciar la transferència. Va ser llavors quan es va decidir l’explotació operativa de la investigació, i es va procedir a la detenció de set persones in fraganti a València. La investigació va permetre una vuitena detenció a finals del mes de juliol passat a Lloret de Mar (Girona) i continua oberta ja que no es descarten més detencions.

6.000.000 euros en un traster de Madrid

Al pis de València, els agents van trobar un total de 1.066.200 euros en bitllets de 200 euros, tots ells FACSÍMILES, 23.645 euros en bitllets de curs legal, una màquina de comptar bitllets i diversos telèfons mòbils.

Paral·lelament, els investigadors, que havien constatat l’existència d’un traster que l’organització tenia llogat a Madrid, van dur a terme un registre on van trobar 6.000.000 euros en bitllets de 200 i 500 euros amb la inscripció “FACSIMIL”, dos màquines de comptar diners i diversos estris per dur a terme les estafes

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.

Simulacre d’evacuació per trencament de la presa de Buseo per a validar el PEP

Emergències ha realitzat este dijous un simulacre d'evacuació en la presa de Buseo davant un escenari de trencament per pluges intenses. L'exercici ha posat a prova el Pla d'Emergències de Presa i els avisos a sis municipis aigües avall.

L’alcalde d’Almussafes emprén accions legals contra Diana Morant per injúries i calúmnies

Toni González ha iniciat accions judicials contra Diana Morant per presumptes injúries i calúmnies. Ha demanat un acte de conciliació i una indemnització de 50.000 euros.