Vuit detinguts a València per estafes amb bitllets falsos

Agents de Policia Nacional han desarticulat un grup criminal itinerant d’origen ítalocroat presumptament dedicat a cometre estafes conegudes com a “Rip Deal”.

S’han detingut vuit persones i als registres s’han intervingut 7.121.400 euros en bitllets amb la inscripció “FACSÍMIL”, 23.645 euros en bitllets de curs legal, tres màquines de comptar diners i diversos telèfons mòbils. Van arribar a adquirir llicències VTC amb aquest mètode i van intentar adquirir criptoactius per valor de 800.000 dòlars.

Les investigacions van començar el desembre del 2022 després de rebre els agents una denúncia a Madrid d’una estafa tipus Rip Deal per valor de 70.000 euros a través de la venda d’unes llicències VTC. Els autors dels fets van mostrar interès per aquestes llicències però el dia que havien d’abonar la quantitat pactada, van aconseguir enganyar les víctimes perquè aquestes els canviessin els diners per bitllets de menor valor, a fi de poder ingressar-los al caixer i realitzar una transferència bancària. Així, els autors van aconseguir aconseguir un botí de 70.000 euros en bitllets de curs legal, mentre que les víctimes van rebre aquesta quantitat en bitllets de 200 euros de tipus facsímil.

Estafa a la inversió d’un negoci immobiliari

Posteriorment, també es denunciava a Madrid la comissió d’una nova estafa tipus Rip Deal aquesta vegada per valor de 250.000 euros, en la inversió d’un negoci immobiliari. Les víctimes van manifestar que pretenien participar en un negoci immobiliari com a inversors, i per això necessitaven disposar d’un préstec per import de 2.000.000 d’euros. És llavors quan van contactar amb els autors de l’estafa, suposats prestadors, a través d’un tercer.

Per efectuar el préstec els van exigir com a condició el canvi d’una quantitat de diners, 250.000 euros, de bitllets d’alt valor a bitllets de menor valor, i així es van citar a Madrid i es van fer els autors amb 250.000 euros en bitllets de curs legal, mentre que les víctimes van rebre aquesta quantitat de diners en bitllets de tipus facsímil.

Realitzades gestions de recerca en relació amb les dues estafes es va poder determinar que presumptament les havien comès les mateixes persones, les quals conformaven un grup criminal liderat per tres germans d’origen ítalo-croat amb nombrosos antecedents per aquests fets, tant a Espanya com en altres països europeus.

Després de l’anàlisi de les imatges dels llocs on es van produir les estafes, els investigadors van poder determinar que altres membres del grup s’encarregaven de donar suport logístic a més de seguretat i contravigilància als voltants on materialitzaven les seves accions delictives.

Detenció “in fraganti” durant una altra estafa amb criptomonedes

Posteriorment els agents van tenir coneixement que els tres principals investigats eren a València planejant la comissió d’una nova estafa. En aquest cas, havien entabanat una nova víctima per fer una transferència per valor de 5.000 euros en criptomonedes. Els estafadors, que es feien passar per inversors d?una companyia immobiliària, intentaven negociar la compra d?un moneder de criptoactius per valor de 800.000 dòlars, propietat d?un tercer, i que els estafadors adquiririen a canvi d?efectiu.

Per dur a terme el negoci, la víctima, que feia d’intermediari, els estafadors, i un tercer que representava el propietari del moneder de criptomonedes, van pujar a un pis llogat pels estafadors a València, on pretenien dur a terme l’estafa. En un moment donat, el representant de l’amo del moneder es va adonar de l’engany i va fugir a la carrera del lloc portant un dels feixos de bitllets dels estafadors.

Els detinguts van recriminar a l’intermediari aquesta acció i van exigir el pagament d’aquests diners, i van iniciar la transferència. Va ser llavors quan es va decidir l’explotació operativa de la investigació, i es va procedir a la detenció de set persones in fraganti a València. La investigació va permetre una vuitena detenció a finals del mes de juliol passat a Lloret de Mar (Girona) i continua oberta ja que no es descarten més detencions.

6.000.000 euros en un traster de Madrid

Al pis de València, els agents van trobar un total de 1.066.200 euros en bitllets de 200 euros, tots ells FACSÍMILES, 23.645 euros en bitllets de curs legal, una màquina de comptar bitllets i diversos telèfons mòbils.

Paral·lelament, els investigadors, que havien constatat l’existència d’un traster que l’organització tenia llogat a Madrid, van dur a terme un registre on van trobar 6.000.000 euros en bitllets de 200 i 500 euros amb la inscripció “FACSIMIL”, dos màquines de comptar diners i diversos estris per dur a terme les estafes

Últimes notícies

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.

Morant replica a Feijóo i acusa Mazón de ser l’“absentista” en la DANA de València

Diana Morant critica les paraules de Feijóo sobre l’absentisme laboral i assenyala Mazón i el Consell del PP per la seua actuació el dia de la DANA a València, acusant-los de no estar al seu lloc de treball.