Vuit detinguts a València per estafes amb bitllets falsos

Agents de Policia Nacional han desarticulat un grup criminal itinerant d’origen ítalocroat presumptament dedicat a cometre estafes conegudes com a “Rip Deal”.

S’han detingut vuit persones i als registres s’han intervingut 7.121.400 euros en bitllets amb la inscripció “FACSÍMIL”, 23.645 euros en bitllets de curs legal, tres màquines de comptar diners i diversos telèfons mòbils. Van arribar a adquirir llicències VTC amb aquest mètode i van intentar adquirir criptoactius per valor de 800.000 dòlars.

Les investigacions van començar el desembre del 2022 després de rebre els agents una denúncia a Madrid d’una estafa tipus Rip Deal per valor de 70.000 euros a través de la venda d’unes llicències VTC. Els autors dels fets van mostrar interès per aquestes llicències però el dia que havien d’abonar la quantitat pactada, van aconseguir enganyar les víctimes perquè aquestes els canviessin els diners per bitllets de menor valor, a fi de poder ingressar-los al caixer i realitzar una transferència bancària. Així, els autors van aconseguir aconseguir un botí de 70.000 euros en bitllets de curs legal, mentre que les víctimes van rebre aquesta quantitat en bitllets de 200 euros de tipus facsímil.

Estafa a la inversió d’un negoci immobiliari

Posteriorment, també es denunciava a Madrid la comissió d’una nova estafa tipus Rip Deal aquesta vegada per valor de 250.000 euros, en la inversió d’un negoci immobiliari. Les víctimes van manifestar que pretenien participar en un negoci immobiliari com a inversors, i per això necessitaven disposar d’un préstec per import de 2.000.000 d’euros. És llavors quan van contactar amb els autors de l’estafa, suposats prestadors, a través d’un tercer.

Per efectuar el préstec els van exigir com a condició el canvi d’una quantitat de diners, 250.000 euros, de bitllets d’alt valor a bitllets de menor valor, i així es van citar a Madrid i es van fer els autors amb 250.000 euros en bitllets de curs legal, mentre que les víctimes van rebre aquesta quantitat de diners en bitllets de tipus facsímil.

Realitzades gestions de recerca en relació amb les dues estafes es va poder determinar que presumptament les havien comès les mateixes persones, les quals conformaven un grup criminal liderat per tres germans d’origen ítalo-croat amb nombrosos antecedents per aquests fets, tant a Espanya com en altres països europeus.

Després de l’anàlisi de les imatges dels llocs on es van produir les estafes, els investigadors van poder determinar que altres membres del grup s’encarregaven de donar suport logístic a més de seguretat i contravigilància als voltants on materialitzaven les seves accions delictives.

Detenció “in fraganti” durant una altra estafa amb criptomonedes

Posteriorment els agents van tenir coneixement que els tres principals investigats eren a València planejant la comissió d’una nova estafa. En aquest cas, havien entabanat una nova víctima per fer una transferència per valor de 5.000 euros en criptomonedes. Els estafadors, que es feien passar per inversors d?una companyia immobiliària, intentaven negociar la compra d?un moneder de criptoactius per valor de 800.000 dòlars, propietat d?un tercer, i que els estafadors adquiririen a canvi d?efectiu.

Per dur a terme el negoci, la víctima, que feia d’intermediari, els estafadors, i un tercer que representava el propietari del moneder de criptomonedes, van pujar a un pis llogat pels estafadors a València, on pretenien dur a terme l’estafa. En un moment donat, el representant de l’amo del moneder es va adonar de l’engany i va fugir a la carrera del lloc portant un dels feixos de bitllets dels estafadors.

Els detinguts van recriminar a l’intermediari aquesta acció i van exigir el pagament d’aquests diners, i van iniciar la transferència. Va ser llavors quan es va decidir l’explotació operativa de la investigació, i es va procedir a la detenció de set persones in fraganti a València. La investigació va permetre una vuitena detenció a finals del mes de juliol passat a Lloret de Mar (Girona) i continua oberta ja que no es descarten més detencions.

6.000.000 euros en un traster de Madrid

Al pis de València, els agents van trobar un total de 1.066.200 euros en bitllets de 200 euros, tots ells FACSÍMILES, 23.645 euros en bitllets de curs legal, una màquina de comptar bitllets i diversos telèfons mòbils.

Paral·lelament, els investigadors, que havien constatat l’existència d’un traster que l’organització tenia llogat a Madrid, van dur a terme un registre on van trobar 6.000.000 euros en bitllets de 200 i 500 euros amb la inscripció “FACSIMIL”, dos màquines de comptar diners i diversos estris per dur a terme les estafes

Últimes notícies

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.

Del somni a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez cap al Real Madrid tanca una segona etapa al Valencia Basket marcada, com la primera, per l’eufòria inicial, els títols i una ruptura controvertida amb el club i l’afició.

De la il·lusió a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al València Basket

El València Basket ha confirmat l’eixida de Pedro Martínez cap al Real Madrid, un adeu que tanca el seu segon cicle al club, marcat de nou per l’èxit esportiu i una marxa polèmica.

Delirio taronja i final polèmic: així han sigut les dues etapes de Pedro Martínez al Valencia Basket

Pedro Martínez ha tancat la seua segona etapa al Valencia Basket rumb al Real Madrid, repetint un cicle d’il·lusió, èxits esportius i una eixida molt controvertida per a l’afició taronja.

Del somni al comiat polèmic: els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

La segona etapa de Pedro Martínez al Valencia Basket ha repetit el patró de la primera: il·lusió inicial, èxits esportius històrics i un comiat tens, ara amb el seu fitxatge pel Real Madrid.

València s’atura per homenatjar les víctimes de l’accident del metro 20 anys després

València ha commemorat el vinté aniversari de l’accident de Metrovalencia amb un emotiu homenatge davant el monument a les víctimes, que ha reunit l’AVM3J i associacions de víctimes de la dana.