Mastodon
24.5 C
València
Dissabte, 13 setembre, 2025

Un xic detingut per maltractar a un gosset de 2 mesos en Altea

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut en la localitat d’Altea, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), a un jove de 19 anys com a presumpte autor d’un delicte de maltractament animal. Quan el gosset de dos mesos va ser intervingut, presentava ferides que posaven de manifest el maltractament que estava rebent. 

 

La investigació, iniciada per la Guàrdia Civil d’Altea durant el mes de gener passat, va tindre lloc a causa del visionat pels agents d’unes fotografies que una jove havia publicat en xarxes socials per a demanar ajuda. En elles apareixia un gosset de dos mesos d’edat, de raça mestissa, que segons relatava, estava sent maltractat pel seu amo. 

 

Els agents van contactar amb la denunciant, que els va explicar que s’havia enterat del que estava passant a través d’un amic seu. Assegurava que el gosset estava en la casa del presumpte autor, en un pis cèntric de la localitat d’Altea, tancat en una habitació de la vivenda, emmordassat amb un calcetí i gomes que li subjectaven el musell, i lligat a un palet de fusta. I que, a demés, es trobava en estat d’abandó. 

 

El gosset s’està recuperant de les lesions

Davant de la gravetat del manifestat, els agents van iniciar una investigació per a comprovar els fets, secundats pel Servei de Protecció de la Naturalesa (SEPRONA) de la Guàrdia Civil d’Altea. El gosset va ser traslladat immediatament a una clínica veterinària a on va haver de ser intervingut quirúrgicament de manera urgent. En l’informe emés pel facultatiu, s’assenyalava que l’animal presentava una infecció molt greu que posava la seua vida en perill. 

 

Després de les diferents investigacions, i amb el testimoniatge de diferents persones, s’ha procedit a la detenció d’un jove de 19 anys per un suposat delicte de maltractament a animals domèstics. Després de ser posat a disposició judicial s’ha decretat la llibertat amb càrrecs. 

 

El gosset ha quedat baix la custòdia de la jove que va donar la veu d’alarma. Bruno, com ha sigut batejat per la seua actual propietària, continua en tractament veterinari mentres es recupera a casa de les greus lesions patides.

Últimes notícies

Tellado acusa el PSPV de convertir-se en una sucursal del PSC

En l'inici del curs polític del PPCV a Benidorm, Tellado acusa el PSPV-PSOE d'actuar com una sucursal del PSC i assenyala a Diana Morant com el seu representant.

El Sevilla rescata un 2-2 davant un Elx invicte i seguix sense guanyar a casa

El Sevilla es va avançar amb Isaac Romero, l'Elx va remuntar amb André Silva i Rafa Mir, i Xiquet va firmar el 2-2 després d'un taconazo d'Alexis en el seu debut. L'equip andalús prolonga la seua sequera com a local i l'Elx manté el seu invicte en el seu retorn a Primera.

Xiquet rescata al Sevilla davant l’Elx amb un gol al 85 (2-2)

El Sevilla va empatar 2-2 davant l'Elx en l'inici de la jornada 4: Isaac Romero va avançar, André Silva i Rafa Mir van remuntar i Xiquet va igualar després d'un taconazo d'Alexis Sánchez.

Tellado insta a Sánchez a no arrossegar al país al seu deriva i li repta a convocar eleccions

El secretari general del PP acusa el Govern de viure un infern judicial i polític, demana a Sánchez que no arrossegue al país al seu deriva i li desafia a avançar les urnes.

Camilo plena el Roig Arena i repassa els seus èxits davant 12.000 persones

El colombià va presentar un set que va combinar clàssics com a 'Vida de ric' amb temes de 'Quatre' en un concert amb entrades esgotades a València. Va ser el primer xou individual després de la inauguració del pavelló.

Controlat l’incendi en una nau industrial d’Albuixech després d’una gran columna de fum

El foc declarat en una nau d'Albuixech va quedar controlat després de quasi cinc hores i va generar una densa columna de fum visible a gran distància. Emergències va emetre recomanacions de romandre en interiors; els recursos sanitaris desplaçats no van haver d'intervindre.

La Generalitat qualifica d’intolerable el veto al seu representant en l’obertura de curs de l’UJI

La Generalitat denuncia que es va negar la paraula i un lloc en la taula presidencial al seu representant en l'obertura de curs de l'UJI. La universitat ho atribuïx a un malentés de protocol i el Consell exigix explicacions a la rectora.

Demanen romandre a casa i tancar finestres per l’incendi d’Albuixech

El fum de l'incendi en una nau d'automoció a Albuixech ha motivat recomanacions de romandre en interiors i tancar entrades d'aire. El foc seguix actiu.