Xiva obrirà d’urgència un pas per a l’accés d’autobusos escolars a les urbanitzacions

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

Equips tècnics de l’Ajuntament de Xiva, l’Exèrcit, la Unitat Militar d’Emergències (UME) i la Conselleria d’Infraestructures han analitzat hui dilluns les possibles solucions a l’accés a la urbanització Sierra Perenchiza, destrossada després de la riuada del passat 29 d’octubre.

Entre les opcions que es barregen està crear un nou pas provisional que millore l’existent i suporte vehicles de més de 20.000 quilos, junt amb el projecte definitiu que permeta restablir les infraestructures íntegrament. També s’ha valorat implantar un pont militar, que estaria acabat en cinc dies, si el projecte de Conselleria es demora en el temps per a donar una solució definitiva als veïns, informa el consistori.

L’objectiu és dotar de “certa normalitat” al pas de vehicles sobre el barranc Gallego en esta zona, ja que és vital restablir l’accés dels autobusos escolars de cinc rutes que unixen urbanitzacions del terme municipal amb centres educatius, així com el pas de camions de brossa i de desenrunament i recollida de fruita, entre altres servicis.

Es preveu que la setmana vinent es completen les obres del nou pas provisional, a l’espera projecte definitiu en el qual està treballant la Conselleria d’Infraestructures.

El passat 20 de novembre es va restablir la circulació de vehicles per este pas, gràcies a una passarel·la provisional que servix d’accés i connexió a les urbanitzacions de Sierra Perenchiza, Calicanto, Entrepinos i El Bosc. Esta infraestructura està limitada a vehicles de fins a 3.500 quilos i se situa en el punt on existia un pont que va quedar destrossat pels efectes de la dana.

Segons explica el regidor d’Urbanitzacions, Manuel Verdeguer, “la situació actual és insostenible, ja que la parada de bus està en la carretera de Godelleta enfront de la urbanització La Loma, la qual cosa obliga a desplaçar-se prop de quatre quilòmetres als escolars”. “Algunes famílies no disposen de vehicles propis i alguns xiquets van fins i tot a peu. Amb la nova passarel·la els busos podran passar i este problema se solucionarà de forma transitòria així”, assevera.

Esta obra forma part de les set primeres actuacions urgents aprovades per la Conselleria en matèria d’infraestructures viàries en el terme municipal. Es tracta de la reconstrucció de vials essencials afectats per la dana, que afecta a quatre passos en el nucli urbà (passarel·la per als vianants en la calle Pintor Mora Yuste, pont vell al carrer Enrique Ponce, passarel·la al carrer Ramón y Cajal amb Creu de Pedra i pont nou en carrer Antonio Machado) i tres en urbanitzacions (pont damunt barranc del Gallego al camí Sierra Perenchiza, pas en la urbanització El Bosc-Barranco de Pèls i pont junt Hípica Urbanització El Bosc).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.

Paiporta impulsa set projectes de reconstrucció per 19,5 milions

L'Ajuntament entra en la fase de redacció de set actuacions després de la DANA, amb una inversió total de 19,5 milions per a equipaments i zones verdes. Parcs i jardins concentren la major partida i el procés avança cap a la licitació.

El 53% de les persones ateses per Casa Caridad de València són dones

Casa Caridad de València informa que el 53% de les persones que atén són dones i un terç són menors. L'entitat celebra el seu 120 aniversari amb un model més professional i integral.

El Port de València reobri després del tancament per ratxes de vent

El Port de València ha reobert després d'un tancament marítim per ratxes de vent a primera hora. La normalitat s'ha recuperat a les 14.33, amb obertura parcial prèvia a les 09.24.

La Generalitat impulsa un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

La Generalitat va plantejar un Pla 2030 d'investigació per a donar estabilitat a l'I+D+i valencià, atraure talent i consolidar inversions estratègiques, amb coordinació entre Sanitat i Educació.