Xiva obrirà d’urgència un pas per a l’accés d’autobusos escolars a les urbanitzacions

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

Equips tècnics de l’Ajuntament de Xiva, l’Exèrcit, la Unitat Militar d’Emergències (UME) i la Conselleria d’Infraestructures han analitzat hui dilluns les possibles solucions a l’accés a la urbanització Sierra Perenchiza, destrossada després de la riuada del passat 29 d’octubre.

Entre les opcions que es barregen està crear un nou pas provisional que millore l’existent i suporte vehicles de més de 20.000 quilos, junt amb el projecte definitiu que permeta restablir les infraestructures íntegrament. També s’ha valorat implantar un pont militar, que estaria acabat en cinc dies, si el projecte de Conselleria es demora en el temps per a donar una solució definitiva als veïns, informa el consistori.

L’objectiu és dotar de “certa normalitat” al pas de vehicles sobre el barranc Gallego en esta zona, ja que és vital restablir l’accés dels autobusos escolars de cinc rutes que unixen urbanitzacions del terme municipal amb centres educatius, així com el pas de camions de brossa i de desenrunament i recollida de fruita, entre altres servicis.

Es preveu que la setmana vinent es completen les obres del nou pas provisional, a l’espera projecte definitiu en el qual està treballant la Conselleria d’Infraestructures.

El passat 20 de novembre es va restablir la circulació de vehicles per este pas, gràcies a una passarel·la provisional que servix d’accés i connexió a les urbanitzacions de Sierra Perenchiza, Calicanto, Entrepinos i El Bosc. Esta infraestructura està limitada a vehicles de fins a 3.500 quilos i se situa en el punt on existia un pont que va quedar destrossat pels efectes de la dana.

Segons explica el regidor d’Urbanitzacions, Manuel Verdeguer, “la situació actual és insostenible, ja que la parada de bus està en la carretera de Godelleta enfront de la urbanització La Loma, la qual cosa obliga a desplaçar-se prop de quatre quilòmetres als escolars”. “Algunes famílies no disposen de vehicles propis i alguns xiquets van fins i tot a peu. Amb la nova passarel·la els busos podran passar i este problema se solucionarà de forma transitòria així”, assevera.

Esta obra forma part de les set primeres actuacions urgents aprovades per la Conselleria en matèria d’infraestructures viàries en el terme municipal. Es tracta de la reconstrucció de vials essencials afectats per la dana, que afecta a quatre passos en el nucli urbà (passarel·la per als vianants en la calle Pintor Mora Yuste, pont vell al carrer Enrique Ponce, passarel·la al carrer Ramón y Cajal amb Creu de Pedra i pont nou en carrer Antonio Machado) i tres en urbanitzacions (pont damunt barranc del Gallego al camí Sierra Perenchiza, pas en la urbanització El Bosc-Barranco de Pèls i pont junt Hípica Urbanització El Bosc).

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez ressalta la victòria coral del València Basket davant el Riu Breogán

Pedro Martínez celebra el triomf del València Basket davant el Riu Breogán com una victòria coral en la qual subratlla l'aportació defensiva d'Isaac Nogués i la bona faena de Yankuba Avenc i Kameron Taylor.

Montero lidera un València Basket coral per a doblegar al Riu Breogán (105-88)

València Basket s'imposa al Riu Breogán per 105-88 en el Roig Arena, en un triomf coral liderat pel dominicà Jean Montero i sustentat en la potència ofensiva local.

Mor als 78 anys Josep Piera, poeta i referent de la literatura valenciana

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i autor àmpliament premiat, ha mort als 78 anys. Institucions i representants públics destaquen el seu llegat literari i el seu compromís amb la cultura valenciana.

Dos morts en la segona fase de l’operació de trànsit de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

La segona fase de l'operació especial de trànsit de Setmana Santa registra dos víctimes mortals a Vila-real i Calp i un alt volum de desplaçaments per carretera.

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.

Mor un ciclista de 57 anys en xocar amb un cotxe en la N-332 a Calp

Un ciclista de 57 anys ha mort després de col·lidir amb un cotxe en la N-332 al seu pas per Calp. Els servicis d'emergència van intentar reanimar-ho sense èxit.