Xiva obrirà d’urgència un pas per a l’accés d’autobusos escolars a les urbanitzacions

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

Equips tècnics de l’Ajuntament de Xiva, l’Exèrcit, la Unitat Militar d’Emergències (UME) i la Conselleria d’Infraestructures han analitzat hui dilluns les possibles solucions a l’accés a la urbanització Sierra Perenchiza, destrossada després de la riuada del passat 29 d’octubre.

Entre les opcions que es barregen està crear un nou pas provisional que millore l’existent i suporte vehicles de més de 20.000 quilos, junt amb el projecte definitiu que permeta restablir les infraestructures íntegrament. També s’ha valorat implantar un pont militar, que estaria acabat en cinc dies, si el projecte de Conselleria es demora en el temps per a donar una solució definitiva als veïns, informa el consistori.

L’objectiu és dotar de “certa normalitat” al pas de vehicles sobre el barranc Gallego en esta zona, ja que és vital restablir l’accés dels autobusos escolars de cinc rutes que unixen urbanitzacions del terme municipal amb centres educatius, així com el pas de camions de brossa i de desenrunament i recollida de fruita, entre altres servicis.

Es preveu que la setmana vinent es completen les obres del nou pas provisional, a l’espera projecte definitiu en el qual està treballant la Conselleria d’Infraestructures.

El passat 20 de novembre es va restablir la circulació de vehicles per este pas, gràcies a una passarel·la provisional que servix d’accés i connexió a les urbanitzacions de Sierra Perenchiza, Calicanto, Entrepinos i El Bosc. Esta infraestructura està limitada a vehicles de fins a 3.500 quilos i se situa en el punt on existia un pont que va quedar destrossat pels efectes de la dana.

Segons explica el regidor d’Urbanitzacions, Manuel Verdeguer, “la situació actual és insostenible, ja que la parada de bus està en la carretera de Godelleta enfront de la urbanització La Loma, la qual cosa obliga a desplaçar-se prop de quatre quilòmetres als escolars”. “Algunes famílies no disposen de vehicles propis i alguns xiquets van fins i tot a peu. Amb la nova passarel·la els busos podran passar i este problema se solucionarà de forma transitòria així”, assevera.

Esta obra forma part de les set primeres actuacions urgents aprovades per la Conselleria en matèria d’infraestructures viàries en el terme municipal. Es tracta de la reconstrucció de vials essencials afectats per la dana, que afecta a quatre passos en el nucli urbà (passarel·la per als vianants en la calle Pintor Mora Yuste, pont vell al carrer Enrique Ponce, passarel·la al carrer Ramón y Cajal amb Creu de Pedra i pont nou en carrer Antonio Machado) i tres en urbanitzacions (pont damunt barranc del Gallego al camí Sierra Perenchiza, pas en la urbanització El Bosc-Barranco de Pèls i pont junt Hípica Urbanització El Bosc).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El viatge de Pepet d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, millor falla infantil de 2026

'Arca. El viatge de Pepet', de Zvonimir Ostoic per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil i ha firmat doblet amb el ninot indultat. Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo completen el podi.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, la millor de 2026 a València

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de Zvonimir Ostoic per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi i ha aconseguit el ninot indultat infantil.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026

La infantil 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026. La mateixa creació va aconseguir el ninot indultat infantil i el podi l'han completat Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’alça com la millor de 2026

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El conjunt ja havia aconseguit el ninot indultat infantil el dissabte

Alejandro Talavante i Juan Ortega van naufragar en un mà a mà sense lluentor a Castelló

Mitja plaça i una correguda de Domingo Hernández sense raça, amb vent molest, van deixar un dol pla. A penes va haver-hi centellejos aïllats i l'espasa va fallar.

Un bou brau de Jandilla i la naturalitat de Pablo Aguado marquen la vesprada a València

Un bravíssim bou de Jandilla, 'Artista', i la temperada naturalitat de Pablo Aguado van centrar la correguda de Falles a València. Castella no va rematar i no va haver-hi trofeus.

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.