Xiva obrirà d’urgència un pas per a l’accés d’autobusos escolars a les urbanitzacions

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

Equips tècnics de l’Ajuntament de Xiva, l’Exèrcit, la Unitat Militar d’Emergències (UME) i la Conselleria d’Infraestructures han analitzat hui dilluns les possibles solucions a l’accés a la urbanització Sierra Perenchiza, destrossada després de la riuada del passat 29 d’octubre.

Entre les opcions que es barregen està crear un nou pas provisional que millore l’existent i suporte vehicles de més de 20.000 quilos, junt amb el projecte definitiu que permeta restablir les infraestructures íntegrament. També s’ha valorat implantar un pont militar, que estaria acabat en cinc dies, si el projecte de Conselleria es demora en el temps per a donar una solució definitiva als veïns, informa el consistori.

L’objectiu és dotar de “certa normalitat” al pas de vehicles sobre el barranc Gallego en esta zona, ja que és vital restablir l’accés dels autobusos escolars de cinc rutes que unixen urbanitzacions del terme municipal amb centres educatius, així com el pas de camions de brossa i de desenrunament i recollida de fruita, entre altres servicis.

Es preveu que la setmana vinent es completen les obres del nou pas provisional, a l’espera projecte definitiu en el qual està treballant la Conselleria d’Infraestructures.

El passat 20 de novembre es va restablir la circulació de vehicles per este pas, gràcies a una passarel·la provisional que servix d’accés i connexió a les urbanitzacions de Sierra Perenchiza, Calicanto, Entrepinos i El Bosc. Esta infraestructura està limitada a vehicles de fins a 3.500 quilos i se situa en el punt on existia un pont que va quedar destrossat pels efectes de la dana.

Segons explica el regidor d’Urbanitzacions, Manuel Verdeguer, “la situació actual és insostenible, ja que la parada de bus està en la carretera de Godelleta enfront de la urbanització La Loma, la qual cosa obliga a desplaçar-se prop de quatre quilòmetres als escolars”. “Algunes famílies no disposen de vehicles propis i alguns xiquets van fins i tot a peu. Amb la nova passarel·la els busos podran passar i este problema se solucionarà de forma transitòria així”, assevera.

Esta obra forma part de les set primeres actuacions urgents aprovades per la Conselleria en matèria d’infraestructures viàries en el terme municipal. Es tracta de la reconstrucció de vials essencials afectats per la dana, que afecta a quatre passos en el nucli urbà (passarel·la per als vianants en la calle Pintor Mora Yuste, pont vell al carrer Enrique Ponce, passarel·la al carrer Ramón y Cajal amb Creu de Pedra i pont nou en carrer Antonio Machado) i tres en urbanitzacions (pont damunt barranc del Gallego al camí Sierra Perenchiza, pas en la urbanització El Bosc-Barranco de Pèls i pont junt Hípica Urbanització El Bosc).

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mikautadze avança al Vila-real després de dominar al Llevant en La Ceràmica

Un gol de Georges Mikautadze, després d'un greu error defensiu del Llevant, avança al Vila-real en La Ceràmica després d'una primera part de clar domini local.

La Fiscalia demana 8 anys de presó per a Juliol d’Espanya per agressió sexual a dos pacients

La Fiscalia sol·licita huit anys de presó per a Juliol d'Espanya per un delicte d'agressió sexual i dos de tracte degradant a dos pacients a les quals va atendre com a metge digestiu en una clínica privada d'Alacant.

Les víctimes de la dana rebutgen reunir-se amb la Generalitat per falta de respostes urgents

Les associacions de víctimes de la dana del 29 d'octubre de 2024 i els comités locals refusen acudir a la reunió convocada per la Generalitat en considerar que l'orde del dia ignora les prioritats urgents dels afectats.

El València Basket es juga a Manresa la segona plaça i moral per a l’Eurolliga

El València Basket visita al BAXI Manresa amb la necessitat de guanyar per a defendre la segona plaça de la Lliga Endesa i reforçar la seua moral abans de jugar-se la vida en l'Eurolliga a Atenes.

Mor Tità, el gos de rescat dels bombers d’Alacant amb més de 80 busques realitzades

Tità, gos de rescat del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant, mor als 13 anys després de participar en més de 80 busques de persones en desastres naturals a Espanya i a l'estranger.

Un policia fora de servici deté a un home que agredia a la seua dona a Dénia

Un home de 74 anys és detingut a Dénia després que un policia nacional anara de servici sentira els crits de la seua dona i ho reduïra dins de la vivenda.

Reuvers apel·la a guanyar a Manresa per a afermar el segon lloc i impulsar al València Basket en l’Eurolliga

Nate Reuvers subratlla que el València Basket necessita véncer en la pista del Baxi Manresa per a afermar la segona plaça de l'ACB i arribar amb confiança al tercer partit del playoff d'Eurolliga davant el Panathinaikos.

El València Basket busca rematar el passe a semifinals davant el Ensino amb 13 punts de renda

El València Basket afronta la volta dels quarts de final de la Lliga Femenina Endesa davant el Durán Maquinaria Ensino amb 13 punts d'avantatge i el suport del Roig Arena per a tancar el passe a semifinals.