11.8 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

Xiva obrirà d’urgència un pas per a l’accés d’autobusos escolars a les urbanitzacions

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

Equips tècnics de l’Ajuntament de Xiva, l’Exèrcit, la Unitat Militar d’Emergències (UME) i la Conselleria d’Infraestructures han analitzat hui dilluns les possibles solucions a l’accés a la urbanització Sierra Perenchiza, destrossada després de la riuada del passat 29 d’octubre.

Entre les opcions que es barregen està crear un nou pas provisional que millore l’existent i suporte vehicles de més de 20.000 quilos, junt amb el projecte definitiu que permeta restablir les infraestructures íntegrament. També s’ha valorat implantar un pont militar, que estaria acabat en cinc dies, si el projecte de Conselleria es demora en el temps per a donar una solució definitiva als veïns, informa el consistori.

L’objectiu és dotar de “certa normalitat” al pas de vehicles sobre el barranc Gallego en esta zona, ja que és vital restablir l’accés dels autobusos escolars de cinc rutes que unixen urbanitzacions del terme municipal amb centres educatius, així com el pas de camions de brossa i de desenrunament i recollida de fruita, entre altres servicis.

Es preveu que la setmana vinent es completen les obres del nou pas provisional, a l’espera projecte definitiu en el qual està treballant la Conselleria d’Infraestructures.

El passat 20 de novembre es va restablir la circulació de vehicles per este pas, gràcies a una passarel·la provisional que servix d’accés i connexió a les urbanitzacions de Sierra Perenchiza, Calicanto, Entrepinos i El Bosc. Esta infraestructura està limitada a vehicles de fins a 3.500 quilos i se situa en el punt on existia un pont que va quedar destrossat pels efectes de la dana.

Segons explica el regidor d’Urbanitzacions, Manuel Verdeguer, “la situació actual és insostenible, ja que la parada de bus està en la carretera de Godelleta enfront de la urbanització La Loma, la qual cosa obliga a desplaçar-se prop de quatre quilòmetres als escolars”. “Algunes famílies no disposen de vehicles propis i alguns xiquets van fins i tot a peu. Amb la nova passarel·la els busos podran passar i este problema se solucionarà de forma transitòria així”, assevera.

Esta obra forma part de les set primeres actuacions urgents aprovades per la Conselleria en matèria d’infraestructures viàries en el terme municipal. Es tracta de la reconstrucció de vials essencials afectats per la dana, que afecta a quatre passos en el nucli urbà (passarel·la per als vianants en la calle Pintor Mora Yuste, pont vell al carrer Enrique Ponce, passarel·la al carrer Ramón y Cajal amb Creu de Pedra i pont nou en carrer Antonio Machado) i tres en urbanitzacions (pont damunt barranc del Gallego al camí Sierra Perenchiza, pas en la urbanització El Bosc-Barranco de Pèls i pont junt Hípica Urbanització El Bosc).

Últimes notícies

La Real mira a Europa davant un Elx necessitat que mai va guanyar a Anoeta

La Real encadena nou partits sense perdre i arriba amb la semifinal copera en l'horitzó. L'Elx, sense victòries a domicili i a dos punts del descens, busca el seu primer triomf a Anoeta.

Morant s’oferix a reunir-se amb Pérez Llorca i li retrau la seua posició incòmoda pel finançament

La ministra ha oferit una trobada al president però ha considerat que evita la cita per la seua posició incòmoda davant el finançament. Ha criticat el rebuig a la proposta estatal amb 3.700 milions i un fons climàtic, i ha defés seguir amb la reconstrucció després de la dana mentres perfila el seu projecte per a la Generalitat.

Espanya busca davant Anglaterra els seus primers punts a València

Espanya buscarà este dissabte (11.00 hores) davant Anglaterra els seus primers punts en la FIH Pro League a València després del 3-4 davant Països Baixos. Anglaterra arriba amb confiança després del 2-2 i el 3-1 en penals enfront dels neerlandesos.

Sarabia va reiterar la seua confiança que l’Elx tornarà a créixer

Eder Sarabia va reafirmar que, malgrat la mala ratxa, l'Elx tornarà a créixer després del tancament del mercat. A sis punts del descens, afronta un dol exigent a Sant Sebastià i prepara el debut de Tete Morente i Gonzalo Villar.

Anticorrupció ja ha rebut les denúncies per les irregularitats de les VPP d’Alacant

Anticorrupció ha rebut les denúncies de la Conselleria de Vivenda, l'Ajuntament i PSPV-PSOE i Sumar per suposades irregularitats en VPP de la Platja de Sant Joan. El cas suma dimissions i l'alcalde anuncia retracte i comissions d'investigació.

Més de 800 actuacions pel vent a València i un centenar a Torrent

Bombers han atés més de 500 avisos i la Policia Local prop de 300 pel temporal, amb dos ferits en la capital. Torrent ha gestionat al voltant de 100 incidències sense danys personals.

Troben un cadàver en una platja de Peníscola

Un veí va alertar de la troballa a primera hora i la Guàrdia Civil s'ha fet càrrec de les perquisicions. Es treballa per a esclarir identitat i circumstàncies.

Morant marca línies roges: les dones socialistes no toleren puters ni assetjadors

Diana Morant ha afirmat a València que les dones del PSPV i del PSOE ja no toleren 'puters' ni assetjadors i ha vinculat la seua posició al cas d'Almussafes. Ha recalcat que no seran responsables d'actituds masclistes de companys.