Zelenski i Trump es troben al funeral del Papa: Un moment clau per a la diplomàcia

Madrid – El funeral en memòria del Papa Francesc tindrà lloc aquest dissabte i reunirà per primera vegada els presidents Volodímir Zelenski d’Ucraïna i Donald Trump dels Estats Units, un encontre que arriba després de l’acalorada discussió que ambdós líders van tenir al març a la Casa Blanca. Aquesta trobada anterior es va centrar en la nova postura de Washington respecte a la guerra a Ucraïna.

Després d’aquella intensa reunió, els dos presidents només han mantingut una conversa telefònica, on van discutir la situació actual i els propers passos. Aquesta reunió va tenir lloc a Aràbia Saudita entre emissaris de Washington i Kíiv, amb l’objectiu de trobar un acord que posi fi a la guerra, malgrat que Trump havia afirmat que el conflicte es podria resoldre en només 24 hores.

Zelenski ha evitat fer retrets sobre les acusacions de Trump i el seu vicepresident JD Vance, qui van criticar la seva suposada ingratitud durant la reunió a la Casa Blanca. En canvi, ha expressat el seu agraïment en diverses intervencions públiques. Trump, al contrari, ha continuat responsabilitzant a Zelenski i a Vladimir Putin de la continuïtat del conflicte, amb un enfocament crític especial en l’ucraïnès.

Després de la mort del Papa Francesc, Trump ha confirmat la seva assistència al funeral, afegint que el difunt pontífex era un «bon home» que «estimava el món», i ha manadat que les banderes dels Estats Units onegin a mitja asta com a mostra de condol.

La relació entre Trump i el Papa va estar marcada per discrepàncies sobre temes com la migració, amb una única reunió el 2017 que va deixar una impressió de tensió. De la seva banda, Zelenski ha declarat estar obert a reunir-se amb Trump, reiterant que sempre estan disposats a parlar amb els seus socis dels Estats Units: «Sempre estem disposats a reunir-nos amb socis com els Estats Units. Sempre», ha afirmat.

Una de les imatges més esperades del funeral serà la salutació entre Trump i Zelenski, la qual, independentment de si es produeix o no, serà significativa. Aquest esdeveniment aplegarà una gran quantitat de líders mundials i marcarà un moment clau en la diplomàcia internacional, especialment en un context en el qual Trump no gaudeix d’un ampli suport fora dels Estats Units a causa de les seves polítiques recents.

Últimes notícies

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.

Un bebé de 24 setmanes supera amb èxit una greu retinopatia en Elx

L’Hospital General Universitari d’Elx ha tractat amb èxit la retinopatia de la prematuritat en un nounat de 24 setmanes, una de les complicacions més greus associades a la prematuritat extrema. L’equip d’Oftalmologia i la UCI Neonatal ha aplicat un fàrmac biològic mínimament invasiu per a preservar la visió i reduir el risc de ceguesa.

El calor deixa 64 morts en quinze dies d’agost a la Comunitat Valenciana

La calor extrema ha causat 64 morts a la Comunitat Valenciana en la primera mitat d’agost, amb especial incidència en la segona setmana del mes.