Zelenski i Trump es troben al funeral del Papa: Un moment clau per a la diplomàcia

Madrid – El funeral en memòria del Papa Francesc tindrà lloc aquest dissabte i reunirà per primera vegada els presidents Volodímir Zelenski d’Ucraïna i Donald Trump dels Estats Units, un encontre que arriba després de l’acalorada discussió que ambdós líders van tenir al març a la Casa Blanca. Aquesta trobada anterior es va centrar en la nova postura de Washington respecte a la guerra a Ucraïna.

Després d’aquella intensa reunió, els dos presidents només han mantingut una conversa telefònica, on van discutir la situació actual i els propers passos. Aquesta reunió va tenir lloc a Aràbia Saudita entre emissaris de Washington i Kíiv, amb l’objectiu de trobar un acord que posi fi a la guerra, malgrat que Trump havia afirmat que el conflicte es podria resoldre en només 24 hores.

Zelenski ha evitat fer retrets sobre les acusacions de Trump i el seu vicepresident JD Vance, qui van criticar la seva suposada ingratitud durant la reunió a la Casa Blanca. En canvi, ha expressat el seu agraïment en diverses intervencions públiques. Trump, al contrari, ha continuat responsabilitzant a Zelenski i a Vladimir Putin de la continuïtat del conflicte, amb un enfocament crític especial en l’ucraïnès.

Després de la mort del Papa Francesc, Trump ha confirmat la seva assistència al funeral, afegint que el difunt pontífex era un “bon home” que “estimava el món”, i ha manadat que les banderes dels Estats Units onegin a mitja asta com a mostra de condol.

La relació entre Trump i el Papa va estar marcada per discrepàncies sobre temes com la migració, amb una única reunió el 2017 que va deixar una impressió de tensió. De la seva banda, Zelenski ha declarat estar obert a reunir-se amb Trump, reiterant que sempre estan disposats a parlar amb els seus socis dels Estats Units: “Sempre estem disposats a reunir-nos amb socis com els Estats Units. Sempre”, ha afirmat.

Una de les imatges més esperades del funeral serà la salutació entre Trump i Zelenski, la qual, independentment de si es produeix o no, serà significativa. Aquest esdeveniment aplegarà una gran quantitat de líders mundials i marcarà un moment clau en la diplomàcia internacional, especialment en un context en el qual Trump no gaudeix d’un ampli suport fora dels Estats Units a causa de les seves polítiques recents.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSPV exigix una comissió per a aclarir el contracte en la Diputació de la parella de Pérez Llorca

El PSPV reclama una comissió d'investigació en la Diputació de València per a esclarir la contractació en comissió de servicis de la parella de Juanfran Pérez Llorca, que consideren un possible cas de enchufismo.

Catalá insistix que els festivals en la Ciutat de les Arts i les Ciències han d’acatar la sentència de soroll

L'alcaldessa de València, María José Catalá, subratlla que la continuïtat dels festivals en la Ciutat de les Arts i les Ciències no és objecte de negociació política, sinó el compliment immediat d'una sentència judicial sobre soroll i dret al descans.

València eleva el pressupost de les falles municipals de 2027 i reforça la gestió de les festes

L'Ajuntament de València incrementa el pressupost de les falles municipals de 2027 fins a 284.000 euros i veïns reclamen revisar el model festiu pels problemes patits en les Falles de 2026.

El Vila-real torna al treball el divendres amb tots els seus internacionals disponibles

El Vila-real reprendrà els entrenaments este divendres amb la incorporació de tots els seus internacionals i la possible volta de Ayoze Pérez per a preparar el dol davant el Girona del dilluns.

València tindrà ús gratuït del Nou Mestalla i avança el Poliesportiu de Benicalap

L'Ajuntament de València aprova un conveni amb el València CF per a usar gratis el Nou Mestalla en grans esdeveniments esportius i activa la tramitació del Poliesportiu Benicalap.

El València de Corberán s’agarra a Mestalla per a prolongar la seua bona ratxa després de les aturades

El València de Carlos Corberán ha guanyat els dos partits disputats a Mestalla després d'una aturada de seleccions i busca davant el Celta reforçar el seu allunyament del descens i acostar-se a Europa.

Bernabé acusa a Mazón d’obstaculitzar la justícia i retrau al PP que el continue protegint

Pilar Bernabé acusa a Carlos Mazón de continuar entorpint la labor judicial en la causa per la gestió de la DANA i critica que el PP continue protegint-lo en lloc d'exigir-li l'acta de diputat.

El ciclista Jaume Guardeño, en l’UCI després de xocar amb un cotxe mentres entrenava

El ciclista alacantí Jaume Guardeño roman en l'UCI de l'hospital Tauli de Sabadell amb lesions greus després de col·lidir amb un cotxe durant un entrenament.