Zelenski i Trump es troben al funeral del Papa: Un moment clau per a la diplomàcia

Madrid – El funeral en memòria del Papa Francesc tindrà lloc aquest dissabte i reunirà per primera vegada els presidents Volodímir Zelenski d’Ucraïna i Donald Trump dels Estats Units, un encontre que arriba després de l’acalorada discussió que ambdós líders van tenir al març a la Casa Blanca. Aquesta trobada anterior es va centrar en la nova postura de Washington respecte a la guerra a Ucraïna.

Després d’aquella intensa reunió, els dos presidents només han mantingut una conversa telefònica, on van discutir la situació actual i els propers passos. Aquesta reunió va tenir lloc a Aràbia Saudita entre emissaris de Washington i Kíiv, amb l’objectiu de trobar un acord que posi fi a la guerra, malgrat que Trump havia afirmat que el conflicte es podria resoldre en només 24 hores.

Zelenski ha evitat fer retrets sobre les acusacions de Trump i el seu vicepresident JD Vance, qui van criticar la seva suposada ingratitud durant la reunió a la Casa Blanca. En canvi, ha expressat el seu agraïment en diverses intervencions públiques. Trump, al contrari, ha continuat responsabilitzant a Zelenski i a Vladimir Putin de la continuïtat del conflicte, amb un enfocament crític especial en l’ucraïnès.

Després de la mort del Papa Francesc, Trump ha confirmat la seva assistència al funeral, afegint que el difunt pontífex era un «bon home» que «estimava el món», i ha manadat que les banderes dels Estats Units onegin a mitja asta com a mostra de condol.

La relació entre Trump i el Papa va estar marcada per discrepàncies sobre temes com la migració, amb una única reunió el 2017 que va deixar una impressió de tensió. De la seva banda, Zelenski ha declarat estar obert a reunir-se amb Trump, reiterant que sempre estan disposats a parlar amb els seus socis dels Estats Units: «Sempre estem disposats a reunir-nos amb socis com els Estats Units. Sempre», ha afirmat.

Una de les imatges més esperades del funeral serà la salutació entre Trump i Zelenski, la qual, independentment de si es produeix o no, serà significativa. Aquest esdeveniment aplegarà una gran quantitat de líders mundials i marcarà un moment clau en la diplomàcia internacional, especialment en un context en el qual Trump no gaudeix d’un ampli suport fora dels Estats Units a causa de les seves polítiques recents.

Últimes notícies

Uns 250 correctors de la PAU amenacen amb renunciar en bloc el dia dels exàmens

La Assemblea de Professorat Corrector de les PAU, amb uns 250 especialistes, estudia no acudir als tribunals del 2 de juny o renunciar en bloc davant la falta d'avanços en la vaga educativa en la Comunitat Valenciana.

Unai Sord reclama presumpció d’innocència per a Zapatero davant la investigació per Plus ultra

Unai Sord defén que, mentres no hi haja proves categòriques de tràfic d'influències contra José Luis Rodríguez Zapatero en el cas Plus ultra, ha de prevaldre la presumpció d'innocència i demana rigor i prudència en el debat públic.

Carlos Espí opta al premi a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports

Carlos Espí, davanter del Llevant, ha sigut nominat al premi a millor jugador sub-23 de la temporada en LaLiga EA Sports després de firmar 13 gols entre Lliga i Copa.

CCOO ix al carrer a València per a exigir salaris dignes, vivenda assequible i servicis públics forts

CCOO es manifesta a València per a reclamar un nou model de salaris, vivenda i servicis públics, amb menys precarietat laboral i una fiscalitat més justa.

Iberdrola eleva a 1.108 milions la seua aportació econòmica a la Comunitat Valenciana en 2025

L'activitat d'Iberdrola va generar en 2025 un impacte econòmic de 1.108 milions en la Comunitat Valenciana, amb 450 milions en contribució fiscal i un fort impuls inversor i renovable.

Sergi Campillo deixa l’Ajuntament de València i tanca una etapa de 15 anys en política municipal

El regidor de Compromís Sergi Campillo renuncia a l'acta a l'Ajuntament de València després de 15 anys i obri una nova etapa vinculada als moviments socials, rebent elogis del seu grup i de l'alcaldessa.

Dos hòmens hospitalitzats per ferides lleus d’arma blanca a Torrevieja

Dos hòmens de 57 i 61 anys han sigut hospitalitzats amb ferides lleus d'arma blanca després d'un incident ocorregut en un carrer de Torrevieja.

Una nova pròtesi modular de braç impresa en 3D impulsa l’autonomia en tasques quotidianes

Investigadors de ISABIAL i la Universitat d'Alacant han creat una pròtesi de braç modular impresa en 3D, personalitzable i de baix cost, pensada per a facilitar l'autonomia en el dia a dia.