Zelenski i Trump es troben al funeral del Papa: Un moment clau per a la diplomàcia

Madrid – El funeral en memòria del Papa Francesc tindrà lloc aquest dissabte i reunirà per primera vegada els presidents Volodímir Zelenski d’Ucraïna i Donald Trump dels Estats Units, un encontre que arriba després de l’acalorada discussió que ambdós líders van tenir al març a la Casa Blanca. Aquesta trobada anterior es va centrar en la nova postura de Washington respecte a la guerra a Ucraïna.

Després d’aquella intensa reunió, els dos presidents només han mantingut una conversa telefònica, on van discutir la situació actual i els propers passos. Aquesta reunió va tenir lloc a Aràbia Saudita entre emissaris de Washington i Kíiv, amb l’objectiu de trobar un acord que posi fi a la guerra, malgrat que Trump havia afirmat que el conflicte es podria resoldre en només 24 hores.

Zelenski ha evitat fer retrets sobre les acusacions de Trump i el seu vicepresident JD Vance, qui van criticar la seva suposada ingratitud durant la reunió a la Casa Blanca. En canvi, ha expressat el seu agraïment en diverses intervencions públiques. Trump, al contrari, ha continuat responsabilitzant a Zelenski i a Vladimir Putin de la continuïtat del conflicte, amb un enfocament crític especial en l’ucraïnès.

Després de la mort del Papa Francesc, Trump ha confirmat la seva assistència al funeral, afegint que el difunt pontífex era un «bon home» que «estimava el món», i ha manadat que les banderes dels Estats Units onegin a mitja asta com a mostra de condol.

La relació entre Trump i el Papa va estar marcada per discrepàncies sobre temes com la migració, amb una única reunió el 2017 que va deixar una impressió de tensió. De la seva banda, Zelenski ha declarat estar obert a reunir-se amb Trump, reiterant que sempre estan disposats a parlar amb els seus socis dels Estats Units: «Sempre estem disposats a reunir-nos amb socis com els Estats Units. Sempre», ha afirmat.

Una de les imatges més esperades del funeral serà la salutació entre Trump i Zelenski, la qual, independentment de si es produeix o no, serà significativa. Aquest esdeveniment aplegarà una gran quantitat de líders mundials i marcarà un moment clau en la diplomàcia internacional, especialment en un context en el qual Trump no gaudeix d’un ampli suport fora dels Estats Units a causa de les seves polítiques recents.

Últimes notícies

El Betis s’imposa a Vila-real i reforça la seua candidatura europea

El Betis ha guanyat 1-2 al Vila-real a La Ceràmica amb un gran segon temps, que Manuel Pellegrini ha qualificat de partit de ‘sis punts’, mentre que Iñigo Pérez ha admés que la imatge grogueta després del descans és ‘danyina’ per a l’autoestima de l’equip.

Gerard Moreno admet l’ansietat del Vila-real en les remuntades

Gerard Moreno ha reconegut després de la derrota davant el Betis que al Vila-real li ha pogut l’ansietat quan s’ha vist per darrere en el marcador i que a l’equip li falta contundència per a tancar els partits quan s’avança.

Dani Ceballos torna a jugar amb el Betis nou anys després

Dani Ceballos ha tornat a vestir la samarreta del Betis en partit oficial nou anys després, en la victòria verd-i-blanca al camp del Villarreal. El migcampista d'Utrera ha entrat en la segona part i ha contribuït al triomf que impulsa l'equip a la zona alta.

El Betis remunta a La Ceràmica i afon a un Villarreal sense victòries

El Villarreal s’ha avançat amb un gol de Gerard Moreno, però el Betis ha remuntat abans del descans i ha infligit una nova derrota als groguets, que continuen sense conéixer la victòria en LALIGA EA SPORTS.

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.