Zelenski i Trump es troben al funeral del Papa: Un moment clau per a la diplomàcia

Madrid – El funeral en memòria del Papa Francesc tindrà lloc aquest dissabte i reunirà per primera vegada els presidents Volodímir Zelenski d’Ucraïna i Donald Trump dels Estats Units, un encontre que arriba després de l’acalorada discussió que ambdós líders van tenir al març a la Casa Blanca. Aquesta trobada anterior es va centrar en la nova postura de Washington respecte a la guerra a Ucraïna.

Després d’aquella intensa reunió, els dos presidents només han mantingut una conversa telefònica, on van discutir la situació actual i els propers passos. Aquesta reunió va tenir lloc a Aràbia Saudita entre emissaris de Washington i Kíiv, amb l’objectiu de trobar un acord que posi fi a la guerra, malgrat que Trump havia afirmat que el conflicte es podria resoldre en només 24 hores.

Zelenski ha evitat fer retrets sobre les acusacions de Trump i el seu vicepresident JD Vance, qui van criticar la seva suposada ingratitud durant la reunió a la Casa Blanca. En canvi, ha expressat el seu agraïment en diverses intervencions públiques. Trump, al contrari, ha continuat responsabilitzant a Zelenski i a Vladimir Putin de la continuïtat del conflicte, amb un enfocament crític especial en l’ucraïnès.

Després de la mort del Papa Francesc, Trump ha confirmat la seva assistència al funeral, afegint que el difunt pontífex era un «bon home» que «estimava el món», i ha manadat que les banderes dels Estats Units onegin a mitja asta com a mostra de condol.

La relació entre Trump i el Papa va estar marcada per discrepàncies sobre temes com la migració, amb una única reunió el 2017 que va deixar una impressió de tensió. De la seva banda, Zelenski ha declarat estar obert a reunir-se amb Trump, reiterant que sempre estan disposats a parlar amb els seus socis dels Estats Units: «Sempre estem disposats a reunir-nos amb socis com els Estats Units. Sempre», ha afirmat.

Una de les imatges més esperades del funeral serà la salutació entre Trump i Zelenski, la qual, independentment de si es produeix o no, serà significativa. Aquest esdeveniment aplegarà una gran quantitat de líders mundials i marcarà un moment clau en la diplomàcia internacional, especialment en un context en el qual Trump no gaudeix d’un ampli suport fora dels Estats Units a causa de les seves polítiques recents.

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.