Jutgen 5 membres d’un clan per matar-ne a un altre en Vinaròs

Imatge d’un mercat ambulant | València Diari

 

Este dijous ha començat un juí en l’Audiència Provincial de Castelló contra membres d’un clan familiar. Els cinc integrants estan acusats de contractar a un sicari per a matar a un home d’un clan rival –de venedors de mercats ambulants– en Vinaròs, l’any 2008.

 

Dels 6 acusats inicials, un no ha comparegut per demència sobrevinguda. Dels altres 5, dos no han volgut fer declaracions. Dels 3 que han declarat, tots han negat els fets i, dos d’ells, han assegurat que no coneixien a la víctima.

 

Per al fiscal, en canvi, els acusats es van posar d’acord per a contractar a una persona amb la voluntat de matar a la víctima, membre d’un clan familiar enemic, el 2 d’octubre del 2008. Eixe dia, l’assassí va anar al mercat setmanal de Vinaròs, amb una arma de foc, i li va pegar cinc tirs a la víctima, que va morir en el moment. 

 

Fins i tot, el fiscal ha exposat que en setembre del 2005 se li va llevar a un dels acusats dos pistoles amb una llista de noms, adreces i fotografies dels membres del clan rival i, el primer nom de la llista, era la víctima. Segons investigacions policials, tot va començar en Sabadell (Barcelona) en octubre del 2003 entre els familiars del mort i els acusats.

 

El ministeri públic demana 120.000 euros d’indemnització per a la dona de la víctima i 10.000 euros per a cada un dels fills. A més, considera als acusats autors i inductors del crim i sol·licita 25 anys de presó.

 

  

El primer dels acusats a declarar ha confirmat que havia vist a la víctima algunes voltes i que mai havia tingut cap problema amb ell ni amb la seua família. De fet, ha assegurat que «mai» l’havia amenaçat i que, de fet, està en el juí «per una simple conversa» i «porte anys martiritzant-me, amb cinc fills que tinc…» ha explicat.

 

 

Finalment, les altres dos acusades que han declarat han assenyalat que no coneixien al mort ni a la seua família, i una d’elles ha subratllat que «mai» havia tingut cap problema amb la víctima ni amb la seua família.

Últimes notícies

STEPV, CCOO i UGT mantenen el pols i rebutgen la nova oferta d’Educació sobre ràtios i sous

STEPV, CCOO i UGT rebutgen la nova proposta de la Conselleria d'Educació per a desconvocar la vaga indefinida del professorat i la sotmetran a consulta entre els docents.

Detingut a València un home per agressió sexual a una menor a l’eixida del col·legi

La Policia Local de València ha detingut a un home de 38 anys acusat d'una presumpta agressió sexual a una menor de 16 anys a l'eixida del seu centre escolar, on va ser retingut fins a l'arribada dels agents.

PP i Vox imposen el tancament de la comissió de la dana en Les Corts amb el seu únic vot

PP i Vox aproven en solitari el dictamen de la comissió de la dana de 2024 en Les Corts, malgrat el rebuig de l'oposició, que denuncia un tancament en fals i un relat fal·laç dels fets.

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.