Jutgen 5 membres d’un clan per matar-ne a un altre en Vinaròs

Imatge d’un mercat ambulant | València Diari

 

Este dijous ha començat un juí en l’Audiència Provincial de Castelló contra membres d’un clan familiar. Els cinc integrants estan acusats de contractar a un sicari per a matar a un home d’un clan rival –de venedors de mercats ambulants– en Vinaròs, l’any 2008.

 

Dels 6 acusats inicials, un no ha comparegut per demència sobrevinguda. Dels altres 5, dos no han volgut fer declaracions. Dels 3 que han declarat, tots han negat els fets i, dos d’ells, han assegurat que no coneixien a la víctima.

 

Per al fiscal, en canvi, els acusats es van posar d’acord per a contractar a una persona amb la voluntat de matar a la víctima, membre d’un clan familiar enemic, el 2 d’octubre del 2008. Eixe dia, l’assassí va anar al mercat setmanal de Vinaròs, amb una arma de foc, i li va pegar cinc tirs a la víctima, que va morir en el moment. 

 

Fins i tot, el fiscal ha exposat que en setembre del 2005 se li va llevar a un dels acusats dos pistoles amb una llista de noms, adreces i fotografies dels membres del clan rival i, el primer nom de la llista, era la víctima. Segons investigacions policials, tot va començar en Sabadell (Barcelona) en octubre del 2003 entre els familiars del mort i els acusats.

 

El ministeri públic demana 120.000 euros d’indemnització per a la dona de la víctima i 10.000 euros per a cada un dels fills. A més, considera als acusats autors i inductors del crim i sol·licita 25 anys de presó.

 

  

El primer dels acusats a declarar ha confirmat que havia vist a la víctima algunes voltes i que mai havia tingut cap problema amb ell ni amb la seua família. De fet, ha assegurat que «mai» l’havia amenaçat i que, de fet, està en el juí «per una simple conversa» i «porte anys martiritzant-me, amb cinc fills que tinc…» ha explicat.

 

 

Finalment, les altres dos acusades que han declarat han assenyalat que no coneixien al mort ni a la seua família, i una d’elles ha subratllat que «mai» havia tingut cap problema amb la víctima ni amb la seua família.

Últimes notícies

Desmantellen a Alacant un laboratori de falsificació de documents per a tota Europa

La Policia Nacional desmantella a Alacant un laboratori de falsificació de documents d’identitat i viatge que operava a diversos països europeus i deté el principal responsable, ara en presó provisional.

Barrera (Vox) acusa el consens progre europeu de provocar la crisi migratòria

El president de Vox València, Vicente Barrera, responsabilitza els partits tradicionals europeus del creixement dels problemes migratoris i climàtics i defensa el paper dels partits sobiranistes i conservadors en un fòrum internacional a València.

Mónica Oltra i Gabriel Rufián compartiran un acte polític el 19 de juny al parc de Capçalera

L’exvicepresidenta del Consell i líder de Compromís, Mónica Oltra, i el portaveu d’ERC al Congrés, Gabriel Rufián, celebraran el 19 de juny un acte conjunt al parc de Capçalera, en ple debat intern sobre la candidatura d’Oltra a l’alcaldia de València.

Detenen a Alacant un fugit de França que es amagava amb diverses identitats falses

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un jove de 23 anys buscat per la Justícia de França per una agressió grupal amb arma blanca comesa el 2020 a Pantin, que es ocultava amb múltiples identitats falses.

A la presó dos hòmens detinguts en Dénia quan anaven a embarcar a Eivissa amb dos quilos de cocaïna

Dos hòmens de 24 i 30 anys ingressen a la presó provisional després de ser detinguts en el port de Dénia quan anaven a embarcar cap a Eivissa amb més de dos quilos de cocaïna amagats en una maleta.

‘El Apio’, l’assassí masclista confés de Callosa de Segura, acumulava un llarg historial delictiu

L’home de 48 anys conegut com ‘El Apio’, que ha confessat haver estrangulat la seua parella en Callosa de Segura, compta amb prop d’una vintena de detencions prèvies per robatoris violents i maltractaments anteriors.

El consum d’esperit uoses cau un 3,8 % en 2025 per canvis en els hàbits de beure

La venda de begudes espirituoses en Espanya baixa un 3,8 % en 2025, fins als 173 milions de litres, per un canvi en els hàbits de consum cap a menys freqüència i més qualitat, amb auge de productes de baixa o nul·la graduació i formats 'ready to drink'.

Mbappé i Lamine desbanquen Cristiano i Messi com a reis de les marques registrades

Kylian Mbappé lidera amb 15 marques registrades i un dibuix davant l’EUIPO d’Alacant, seguit de Lamine Yamal amb set, i desplaça Lionel Messi i Cristiano Ronaldo en explotació comercial del seu nom a Europa.