Jutgen 5 membres d’un clan per matar-ne a un altre en Vinaròs

Imatge d’un mercat ambulant | València Diari

 

Este dijous ha començat un juí en l’Audiència Provincial de Castelló contra membres d’un clan familiar. Els cinc integrants estan acusats de contractar a un sicari per a matar a un home d’un clan rival –de venedors de mercats ambulants– en Vinaròs, l’any 2008.

 

Dels 6 acusats inicials, un no ha comparegut per demència sobrevinguda. Dels altres 5, dos no han volgut fer declaracions. Dels 3 que han declarat, tots han negat els fets i, dos d’ells, han assegurat que no coneixien a la víctima.

 

Per al fiscal, en canvi, els acusats es van posar d’acord per a contractar a una persona amb la voluntat de matar a la víctima, membre d’un clan familiar enemic, el 2 d’octubre del 2008. Eixe dia, l’assassí va anar al mercat setmanal de Vinaròs, amb una arma de foc, i li va pegar cinc tirs a la víctima, que va morir en el moment. 

 

Fins i tot, el fiscal ha exposat que en setembre del 2005 se li va llevar a un dels acusats dos pistoles amb una llista de noms, adreces i fotografies dels membres del clan rival i, el primer nom de la llista, era la víctima. Segons investigacions policials, tot va començar en Sabadell (Barcelona) en octubre del 2003 entre els familiars del mort i els acusats.

 

El ministeri públic demana 120.000 euros d’indemnització per a la dona de la víctima i 10.000 euros per a cada un dels fills. A més, considera als acusats autors i inductors del crim i sol·licita 25 anys de presó.

 

  

El primer dels acusats a declarar ha confirmat que havia vist a la víctima algunes voltes i que mai havia tingut cap problema amb ell ni amb la seua família. De fet, ha assegurat que «mai» l’havia amenaçat i que, de fet, està en el juí «per una simple conversa» i «porte anys martiritzant-me, amb cinc fills que tinc…» ha explicat.

 

 

Finalment, les altres dos acusades que han declarat han assenyalat que no coneixien al mort ni a la seua família, i una d’elles ha subratllat que «mai» havia tingut cap problema amb la víctima ni amb la seua família.

Últimes notícies

La supervivent espanyola del naufragi a Indonèsia denuncia en el juí la falta d’auxili a la seua família

L'única supervivent espanyola adulta del naufragi al Parc Nacional de Komodo declara en el juí que la tripulació no va activar protocols de seguretat ni va ajudar al seu marit i fills, morts en l'enfonsament.

Mazón estudiarà el rebuig de la jutgessa a la seua personació en la causa de la DANA

Carlos Mazón anuncia que analitzarà la decisió de la jutgessa que ha rebutjat la seua personació en la causa sobre la gestió de la DANA a Catarroja i actuarà en conseqüència.

La jutgessa de Catarroja nega a Mazón personar-se en la causa penal per la DANA

La magistrada de Catarroja manté a Carlos Mazón com a testimoni en la causa per la gestió de la DANA i rebutja el seu intent de personar-se, al no existir eixa figura en el procés penal espanyol.

La jutgessa de Catarroja impedix a Mazón personar-se en la causa penal per la dana

La jutgessa de Catarroja denega la sol·licitud de Carlos Mazón per a personar-se en la causa penal sobre la gestió de la dana i manté la seua condició de testimoni.

Un alt càrrec assenyala que Presidència va demanar la crida de Aemet filtrada de forma manipulada

El subdirector d'Emergències de la Generalitat declara davant el jutge que Presidència va sol·licitar la còpia de la crida entre Aemet i el 112 sobre la dana, la versió retallada de la qual es va filtrar després a la premsa, i detalla un procediment intern sense rastre documental formal.

L’oposició titlla de negoci el decret per a portar a València 220 obres de Sorolla

PSPV i Compromís critiquen la urgència del decret que permet a la Generalitat arrendar col·leccions culturals per a portar 220 obres de Sorolla, mentres PP i Vox ho defenen com una aposta per la cultura.

El Vila-real manté el seu ple de victòries de lliga en Montilivi davant el Girona

El Vila-real arriba a Montilivi amb un ple de cinc triomfs de lliga en les seues visites al Girona, inclosa l'última per 0-1 amb gol decisiu de Etta Eyong en el tram final.

Mazón reclama saber si seguix investigat en la causa judicial sobre la dana

Carlos Mazón defén que té dret a conéixer si continua sent investigat en la causa per la gestió de la dana en un jutjat de Catarroja i explica per què ha demanat personar-se en el procediment.