653 telèfons mòbils intervinguts a la presó de Picassent en set anys: Un problema en augment

VALÈNCIA

En un informe alarmant, el sindicat Acaip-UGT ha revelat que el nombre de telèfons mòbils intervinguts a la presó de Picassent ha arribat a un total de 653 terminals entre els anys 2018 i 2024. A més, es destaca que en els centres depenents de la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries, el total de dispositius requisats ascendeix a 12.882, xifres que il·lustren un problema creixent de contraban tecnològic.

Els telèfons mòbils estan prohibits en els centres penitenciaris per tal d’evitar que els interns puguen eludir els controls de comunicació establerts. Segons Acaip-UGT, aquests dispositius faciliten la continuïtat d’activitats delictives com la violència de gènere o la coordinació de xarxes criminals des de l’interior de les presons. Aquesta prohibició no solament busca garantir la seguretat, sinó que també compleix amb el mandat constitucional de reeducació i de reinserció social.

En el termini de només un any, el 2024, es van confiscar un total de 2.884 dispositius, dels quals 72 van ser retirats directament a la presó de Picassent. Acaip-UGT ha ressaltat l’ esforç i compromís dels treballadors penitenciaris, que malgrat les limitacions de recursos i la complexitat dels mètodes d’introducció, persisteixen en la seva tasca de combat contra el contraban.

Una gran preocupació és que molts d’aquests telèfons són utilitzats per interns considerats especialment perillosos, incloent aquells condemnats per delictes de terrorisme i membres de bandes organitzades. Les autoritats han indicat que l’accés a aquests dispositius no solament continua facilitant les seves activitats delictives, sinó que genera també conflictes i episodis de violència interna.

A més, han sorgit nous mètodes d’introducció, com els drones, que representen una greu amenaça, ja que poden sobrevolar les instal·lacions i dipositar objectes de manera discreta. En resposta a aquesta situació, el sindicat Acaip-UGT ha demanat una inversió urgent en tecnologia de seguretat moderna. Actualment, els inhibidors de senyal existents són obsolets davant l’evolució de les telecomunicacions.

La necessitat és clara: als centres penitenciaris s’ha d’invertir en sistemes d’inhibició actualitzats que impedeixin l’ús de telèfons mòbils i que detinguin drons en zones restringides. Acaip-UGT ha expressat la importància d’una resposta eficaç per garantir la seguretat dins les presons, que no pot dependre únicament de l’esforç dels treballadors penitenciaris, sinó que ha d’incloure un compromís institucional i una planificació estratègica rigorosa.

Últimes notícies

Ford Almussafes reprén la producció amb més calma gràcies a l’aliança amb Geely

La planta de Ford a Almussafes ha tornat hui a produir vehicles després de les vacacions d’agost, amb un ambient de més tranquil·litat per l’aliança estratègica amb Geely i la reactivació de la negociació de l’Acord per l’Electrificació 2030.

Detingut un matrimoni per furtar joies a ancians que ella cuidava a la Safor

La Guàrdia Civil ha detingut una parella a la Safor per furtar joies en cases de persones majors dependents, aprofitant la faena d’ella com a cuidadora domiciliària. El marit presumptament venia les peces en establiments de compra i venda d’or.

Un escriptor d’Alacant farà sis etapes del Camí de Santiago vestit de legionari romà

Miguel Fornera, jove escriptor d’Altea, recorrerà del 5 al 10 de setembre unes sis etapes del Camí de Santiago, uns 110 quilòmetres, vestit com un legionari romà del segle I dC i acompanyat d’un xicotet grup també caracteritzat d’època.

L’1 de setembre arriba amb núvols i oratge més fresc en la Comunitat Valenciana

El primer dia de setembre arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, poc risc de pluja febla amb fang al sud i màximes en descens o sense canvis. Dimarts farà més calor i augmenta el risc de tronades a l’interior de Castelló.

PLD Space alça 288 milions per a industrialitzar el coet Miura 5

PLD Space ha ampliat la seua ronda de finançament Sèrie C amb 108 milions addicionals, fins als 288 milions, per impulsar la industrialització del coet Miura 5 i l’inici de les operacions comercials.

Tallada l’A-3 cap a València per l’incendi d’un vehicle a Requena

L’A-3 roman tallada en sentit València a l’altura de Requena des de les 05.41 hores per l’incendi d’un vehicle, amb desviament per la N-III.

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.