653 telèfons mòbils intervinguts a la presó de Picassent en set anys: Un problema en augment

VALÈNCIA

En un informe alarmant, el sindicat Acaip-UGT ha revelat que el nombre de telèfons mòbils intervinguts a la presó de Picassent ha arribat a un total de 653 terminals entre els anys 2018 i 2024. A més, es destaca que en els centres depenents de la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries, el total de dispositius requisats ascendeix a 12.882, xifres que il·lustren un problema creixent de contraban tecnològic.

Els telèfons mòbils estan prohibits en els centres penitenciaris per tal d’evitar que els interns puguen eludir els controls de comunicació establerts. Segons Acaip-UGT, aquests dispositius faciliten la continuïtat d’activitats delictives com la violència de gènere o la coordinació de xarxes criminals des de l’interior de les presons. Aquesta prohibició no solament busca garantir la seguretat, sinó que també compleix amb el mandat constitucional de reeducació i de reinserció social.

En el termini de només un any, el 2024, es van confiscar un total de 2.884 dispositius, dels quals 72 van ser retirats directament a la presó de Picassent. Acaip-UGT ha ressaltat l’ esforç i compromís dels treballadors penitenciaris, que malgrat les limitacions de recursos i la complexitat dels mètodes d’introducció, persisteixen en la seva tasca de combat contra el contraban.

Una gran preocupació és que molts d’aquests telèfons són utilitzats per interns considerats especialment perillosos, incloent aquells condemnats per delictes de terrorisme i membres de bandes organitzades. Les autoritats han indicat que l’accés a aquests dispositius no solament continua facilitant les seves activitats delictives, sinó que genera també conflictes i episodis de violència interna.

A més, han sorgit nous mètodes d’introducció, com els drones, que representen una greu amenaça, ja que poden sobrevolar les instal·lacions i dipositar objectes de manera discreta. En resposta a aquesta situació, el sindicat Acaip-UGT ha demanat una inversió urgent en tecnologia de seguretat moderna. Actualment, els inhibidors de senyal existents són obsolets davant l’evolució de les telecomunicacions.

La necessitat és clara: als centres penitenciaris s’ha d’invertir en sistemes d’inhibició actualitzats que impedeixin l’ús de telèfons mòbils i que detinguin drons en zones restringides. Acaip-UGT ha expressat la importància d’una resposta eficaç per garantir la seguretat dins les presons, que no pot dependre únicament de l’esforç dels treballadors penitenciaris, sinó que ha d’incloure un compromís institucional i una planificació estratègica rigorosa.

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU