653 telèfons mòbils intervinguts a la presó de Picassent en set anys: Un problema en augment

VALÈNCIA

En un informe alarmant, el sindicat Acaip-UGT ha revelat que el nombre de telèfons mòbils intervinguts a la presó de Picassent ha arribat a un total de 653 terminals entre els anys 2018 i 2024. A més, es destaca que en els centres depenents de la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries, el total de dispositius requisats ascendeix a 12.882, xifres que il·lustren un problema creixent de contraban tecnològic.

Els telèfons mòbils estan prohibits en els centres penitenciaris per tal d’evitar que els interns puguen eludir els controls de comunicació establerts. Segons Acaip-UGT, aquests dispositius faciliten la continuïtat d’activitats delictives com la violència de gènere o la coordinació de xarxes criminals des de l’interior de les presons. Aquesta prohibició no solament busca garantir la seguretat, sinó que també compleix amb el mandat constitucional de reeducació i de reinserció social.

En el termini de només un any, el 2024, es van confiscar un total de 2.884 dispositius, dels quals 72 van ser retirats directament a la presó de Picassent. Acaip-UGT ha ressaltat l’ esforç i compromís dels treballadors penitenciaris, que malgrat les limitacions de recursos i la complexitat dels mètodes d’introducció, persisteixen en la seva tasca de combat contra el contraban.

Una gran preocupació és que molts d’aquests telèfons són utilitzats per interns considerats especialment perillosos, incloent aquells condemnats per delictes de terrorisme i membres de bandes organitzades. Les autoritats han indicat que l’accés a aquests dispositius no solament continua facilitant les seves activitats delictives, sinó que genera també conflictes i episodis de violència interna.

A més, han sorgit nous mètodes d’introducció, com els drones, que representen una greu amenaça, ja que poden sobrevolar les instal·lacions i dipositar objectes de manera discreta. En resposta a aquesta situació, el sindicat Acaip-UGT ha demanat una inversió urgent en tecnologia de seguretat moderna. Actualment, els inhibidors de senyal existents són obsolets davant l’evolució de les telecomunicacions.

La necessitat és clara: als centres penitenciaris s’ha d’invertir en sistemes d’inhibició actualitzats que impedeixin l’ús de telèfons mòbils i que detinguin drons en zones restringides. Acaip-UGT ha expressat la importància d’una resposta eficaç per garantir la seguretat dins les presons, que no pot dependre únicament de l’esforç dels treballadors penitenciaris, sinó que ha d’incloure un compromís institucional i una planificació estratègica rigorosa.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Hayes-Davis fulmina al València Basket en la pròrroga i posa el 0-2 per a Panathinaikos

El València Basket cau 105-107 en una pròrroga cruel davant Panathinaikos, decidit per un canastón final de Nigel Hayes-Davis que deixa la sèrie 0-2 abans de viatjar a Atenes.

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.