653 telèfons mòbils intervinguts a la presó de Picassent en set anys: Un problema en augment

VALÈNCIA

En un informe alarmant, el sindicat Acaip-UGT ha revelat que el nombre de telèfons mòbils intervinguts a la presó de Picassent ha arribat a un total de 653 terminals entre els anys 2018 i 2024. A més, es destaca que en els centres depenents de la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries, el total de dispositius requisats ascendeix a 12.882, xifres que il·lustren un problema creixent de contraban tecnològic.

Els telèfons mòbils estan prohibits en els centres penitenciaris per tal d’evitar que els interns puguen eludir els controls de comunicació establerts. Segons Acaip-UGT, aquests dispositius faciliten la continuïtat d’activitats delictives com la violència de gènere o la coordinació de xarxes criminals des de l’interior de les presons. Aquesta prohibició no solament busca garantir la seguretat, sinó que també compleix amb el mandat constitucional de reeducació i de reinserció social.

En el termini de només un any, el 2024, es van confiscar un total de 2.884 dispositius, dels quals 72 van ser retirats directament a la presó de Picassent. Acaip-UGT ha ressaltat l’ esforç i compromís dels treballadors penitenciaris, que malgrat les limitacions de recursos i la complexitat dels mètodes d’introducció, persisteixen en la seva tasca de combat contra el contraban.

Una gran preocupació és que molts d’aquests telèfons són utilitzats per interns considerats especialment perillosos, incloent aquells condemnats per delictes de terrorisme i membres de bandes organitzades. Les autoritats han indicat que l’accés a aquests dispositius no solament continua facilitant les seves activitats delictives, sinó que genera també conflictes i episodis de violència interna.

A més, han sorgit nous mètodes d’introducció, com els drones, que representen una greu amenaça, ja que poden sobrevolar les instal·lacions i dipositar objectes de manera discreta. En resposta a aquesta situació, el sindicat Acaip-UGT ha demanat una inversió urgent en tecnologia de seguretat moderna. Actualment, els inhibidors de senyal existents són obsolets davant l’evolució de les telecomunicacions.

La necessitat és clara: als centres penitenciaris s’ha d’invertir en sistemes d’inhibició actualitzats que impedeixin l’ús de telèfons mòbils i que detinguin drons en zones restringides. Acaip-UGT ha expressat la importància d’una resposta eficaç per garantir la seguretat dins les presons, que no pot dependre únicament de l’esforç dels treballadors penitenciaris, sinó que ha d’incloure un compromís institucional i una planificació estratègica rigorosa.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Múrcia i Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l’aigua i rebutgen el nacionalisme hídric

Els presidents de Múrcia i la Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l'aigua, defenen el transvasament Tajo-Segura i rebutgen el nacionalisme hídric com a resposta a l'escassetat.

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.

Els hotels d’Alacant freguen el ple en el Pont de Maig amb un 87% d’ocupació prevista

La patronal hotelera d'Alacant preveu una ocupació mitjana del 87,03% a la província per al Pont de Maig, amb la capital per damunt del 95% i la Platja de Sant Joan en ple tècnic.

Detingut a València per apunyalar a un conegut que va haver de fer-se un torniquet

La Policia Local de València deté a un home acusat d'apunyalar a la cama a un conegut en l'avinguda Blasco Ibáñez. La víctima, de 25 anys, es va fer un torniquet amb una samarreta abans de ser traslladada a l'hospital.

L’Acadèmia de Gastronomia reivindica el producte local i el talent jove en els seus premis

Més de 400 persones abrigallen a Castelló la gala de l'Acadèmia de Gastronomia de la Comunitat Valenciana, que estrena premis al producte local i reforça el suport al talent jove.

El xofer de Mazón s’acull a la seua declaració judicial i evita respondre en la comissió del Congrés sobre la dana

El conductor de Carlos Mazón durant la dana de València es nega a respondre en la comissió del Congrés i es limita a remetre les seues explicacions a la declaració que ja va prestar davant el jutjat de Catarroja.