653 telèfons mòbils intervinguts a la presó de Picassent en set anys: Un problema en augment

VALÈNCIA

En un informe alarmant, el sindicat Acaip-UGT ha revelat que el nombre de telèfons mòbils intervinguts a la presó de Picassent ha arribat a un total de 653 terminals entre els anys 2018 i 2024. A més, es destaca que en els centres depenents de la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries, el total de dispositius requisats ascendeix a 12.882, xifres que il·lustren un problema creixent de contraban tecnològic.

Els telèfons mòbils estan prohibits en els centres penitenciaris per tal d’evitar que els interns puguen eludir els controls de comunicació establerts. Segons Acaip-UGT, aquests dispositius faciliten la continuïtat d’activitats delictives com la violència de gènere o la coordinació de xarxes criminals des de l’interior de les presons. Aquesta prohibició no solament busca garantir la seguretat, sinó que també compleix amb el mandat constitucional de reeducació i de reinserció social.

En el termini de només un any, el 2024, es van confiscar un total de 2.884 dispositius, dels quals 72 van ser retirats directament a la presó de Picassent. Acaip-UGT ha ressaltat l’ esforç i compromís dels treballadors penitenciaris, que malgrat les limitacions de recursos i la complexitat dels mètodes d’introducció, persisteixen en la seva tasca de combat contra el contraban.

Una gran preocupació és que molts d’aquests telèfons són utilitzats per interns considerats especialment perillosos, incloent aquells condemnats per delictes de terrorisme i membres de bandes organitzades. Les autoritats han indicat que l’accés a aquests dispositius no solament continua facilitant les seves activitats delictives, sinó que genera també conflictes i episodis de violència interna.

A més, han sorgit nous mètodes d’introducció, com els drones, que representen una greu amenaça, ja que poden sobrevolar les instal·lacions i dipositar objectes de manera discreta. En resposta a aquesta situació, el sindicat Acaip-UGT ha demanat una inversió urgent en tecnologia de seguretat moderna. Actualment, els inhibidors de senyal existents són obsolets davant l’evolució de les telecomunicacions.

La necessitat és clara: als centres penitenciaris s’ha d’invertir en sistemes d’inhibició actualitzats que impedeixin l’ús de telèfons mòbils i que detinguin drons en zones restringides. Acaip-UGT ha expressat la importància d’una resposta eficaç per garantir la seguretat dins les presons, que no pot dependre únicament de l’esforç dels treballadors penitenciaris, sinó que ha d’incloure un compromís institucional i una planificació estratègica rigorosa.

Últimes notícies

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.