La defensa de Zaplana qualifica d»antiga’ la Policia Judicial: ‘És pròpia d’un règim anterior al del 78’

Ejemplo de shortcode con estilo
La defensa d'Eduardo Zaplana ha criticat la Policia Judicial en el cas Erial, qualificant-la d'"antiga" i "pròpia d'un règim anterior al del 78", durant el juí a l'Audiència de València on s'investiguen presumptes comissions il·legals.

VALÈNCIA, 22 (EUROPA PRESS)

La defensa de l’ex-president de la Generalitat Valenciana i ex-ministre amb el PP Eduardo Zaplana ha qualificat d'»antiga» la Policia Judicial destinada al cas Erial i ha assegurat que és «pròpia» d'»un règim anterior del 78″.

Així ha començat el seu informe Daniel Campos, lletrat de Zaplana, en el juí que se segueix a l’Audiència de València contra el seu representat i 11 persones més pel cas Erial, procediment en el qual s’ha investigat el suposat cobrament de més de 10 milions d’euros en comissions derivades de concessions d’ITV i parcs eòlics de la Comunitat Valenciana.

Precisament ahir va ser el fiscal qui va obrir els informes i va rebaixar en dos anys la pena sol·licitada per al seu client, que va passar de 19 a 17 anys en eliminar el delicte de falsedat en document oficial, i va retirar l’acusació contra tres persones: l’ex-diputada Elvira Suances, el perruquer Pedro Romero i l’empresari Ángel Salas. També va deixar la pena per a l’ex-president de la Generalitat i de Bancaixa, José Luis Olivas, en dos anys, similar a la de quatre conformats que van reconèixer els fets.

L’advocat de Zaplana ha lamentat hui la quantitat d’interlocutòries de secret dictades en el procediments, «la qual cosa ha minvat el dret de defensa», al mateix temps que ha criticat que la presó provisional s’utilitzara amb una «finalitat espúrea, per a pressionar les persones a la presó amb l’objectiu que digueren on estava els diners».

«I fins que no van aparèixer els diners, no es va decretar la llibertat. No es protegia el risc de fugida o la destrucció de proves, sinó que s’estava esperant a veure si es rendien i deien on estaven els diners», ha afirmat.

Últimes notícies

Una destral de 7.000 anys és la peça més antiga del Museo de Elda

El Museo Arqueológico de Elda dedica la seua peça del trimestre a una destral neolítica trobada el 1967. L’objecte és el més antic de la seua col·lecció.

El funeral de Jesús de Miguel serà a Navahermosa

Jesús de Miguel serà acomiadat a Navahermosa quan el seu cos puga ser traslladat. El CD Tenerife ha convocat un homenatge i demana ajornar dos partits.

La collita de caqui afronta menys oferta i busca més reconeixement

La campanya de la DOP Kaki Ribera del Xúquer preveu menys fruita per les pluges i la pedra, però millors calibres i qualitat. El sector vol ampliar el reconeixement de la marca Persimon®.

La Cerámica recordarà Jesús de Miguel abans del Villarreal-PSG

La Cerámica guardarà un minut de silenci per Jesús de Miguel abans del Villarreal-PSG. L’homenatge també recordarà les 69 víctimes de l’accident ferroviari d’Urda.

El PSPV-PSOE reclama a Mazón 1.931 euros de quilometratge

El PSPV-PSOE afirma que Mazón ha cobrat 1.931 euros per quilometratge des que va deixar la presidència i reclama que els torne. El PP demana comprovar les dades.

La decisió sobre la retirada del retrat de Julio de España s’ajorna fins que la sentència siga ferma

Les Corts ajornaran la decisió sobre el retrat fins que siga ferma la condemna per agressió sexual. L’Ajuntament d’Alacant també esperarà abans de valorar els honors municipals.

Siloé i Shinova obrin el cartell del Low Festival 2027

Siloé, Shinova i altres artistes encapçalen les primeres confirmacions del Low Festival 2027 a Torrevella. El festival també ha anunciat millores en el recinte i els transports.

La mort de Jesús de Miguel queda sota investigació policial

La Policía Nacional investiga la mort del jugador del Club Deportivo Tenerife, de 30 anys, després d’un colp durant el partit contra l’Andorra.