30.9 C
València
Dimarts, 26 agost, 2025

L’Alta distinció de la Generalitat per al 9 d’Octubre reconeix als equips de vacunació COVID

 

- Advertisement -Telegram València Diari

Els equips de vacunació contra el coronavirus rebran l’Alta Distinció de la Generalitat per al 9 d’Octubre per la seua tasca, que ha permés immunitzar a quasi 4 milions de valencians. Així ho ha anunciat la vicepresidenta de la Generalitat, Mónica Oltra, després del ple extraordinari del Consell per acordar estos reconeixements.

Les distincions d’enguany s’atorgaran a l’historicista Paco Roca, L’escriptora Matilde Asensi, El poeta Josep Piera, L’exjugador de futbol Mario Alberto Kempes, Ràdio València en el seu 90 aniversari, Publicacions de la Universitat de València i l’anarquista César Orquín, a títol pòstum, per salvar 300 espanyols a Mauthausen.

 

Medalles al mèrit cultural

 

Pel que fa a les medalles al mèrit cultural, recauen en l’actor Juli Mira, La directora del Centre Dramàtic Nacional i el Teatre Nacional de Catalunya, Carme Portaceli; la novel·lista gràfica Cristina Durán, El cantant Dani Miquel, Al Tall, el grup de cabaret Ploma 2 i a l’antifranquista ‘Quico el Guerriller’.

 

Distincions a la inclusió

 

Les distincions per la inclusió són per al Centre Nova Opció de dany cerebral, la Federació de Scouts i Sant Joan de Déu, Mentre que les distincions al mèrit empresarial i social han anat a parar a Federico Félix, Regina Monsalve, al Consolat de Mar i la cooperativa de Crevillent Enercoop.

Les distincions al mèrit científic són les següents: la catedràtica de Medicina Dolors Corella i l’hematòleg de l’Hospital La Fe Miguel Ángel Sanz Alonso.

Finalment, en el capítol esportiu, La medalla al mèrit la rebran Cristina Mayo Santamaría, Lola Ochoa Ribes i John Giner Muñoz «Jan de Murla»; així com els medallistes de Tòquio 2020 (els futbolistes Óscar Gil Regaño, Pau Torres i Carlos Soler, els atletes Héctor Cabrera, Míriam Martínez i Ivan Cano i el triatleta Hèctor Catalá. La Placa al Mèrit Esportiu es lliurarà a la Marató de València.

Finalment, el grup teatral impulsat des de la Universitat de València Escena Erasmus, obté la Distinció Lluís Vives i Javier Mariscal ha estat designat Ambaixador de la Comunitat Valenciana.

 

Últimes notícies

Detingut a Alacant per vendre drogues i rebre objectes robats en la seua vivenda

Un home de 43 anys va ser arrestat per presumptament gestionar des de la seua vivenda un punt de venda de drogues i de receptació. La policia va confiscar joies i dispositius d'alta gamma robats i va desmantellar el focus d'activitat.

L’alcalde de Cheste, investigat per presumpta prevaricació per fraccionament de contractes

El regidor de Cheste ha declarat davant el jutjat per un presumpte delicte de prevaricació administrativa. La causa indaga un possible fraccionament de contractes i pagaments per via de reconeixement extrajudicial de crèdit.

El Llevant accelera la busqueda de porter, migcampista i davanter abans del tancament

L'equip suma dos derrotes i afronta els ultimos dies del mercat amb urgència per a reforçar tres posicions clau. El limite salarial i les inscripcions pendents condicionen els moviments.

València confia en Elevate per a vendre el nom del Nou Mestalla

El València CF ha triat a Elevate per a vendre els naming rights del Nou Mestalla, l'obertura del qual es preveu en 2027. Aspira a captar un soci global i firmar un acord d'alt impacte.

Este estiu serà el més càlid en la Comunitat Valenciana des d’almenys 1950

La Comunitat Valenciana tancarà l'estiu climàtic amb una mitjana prevista de 26 °C, 1,6 °C per damunt del període de referència. L'onada de calor d'agost va resultar determinant.

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un sotsinspector retirat trobat a la seua casa de Riba-roja

Un sotsinspector de la Policia Nacional retirat, de 60 anys, va ser trobat sense vida en el seu domicili de Riba-roja. L'autòpsia aclarirà l'origen dels colps.

Desmantellen a Nules un zoo clandestí amb 150 animals exòtics

La Guàrdia Civil ha desmantellat un zoo privat clandestí a Nules amb 150 animals de 56 espècies, diverses d'elles en perill d'extinció. Hi ha dos investigats per tràfic d'espècies i contraban després d'una investigació iniciada per un anunci en internet.

Un estudi de la UPV i Cambridge detecta carències en ChatGPT i altres LLM per ignorar el context

Un treball conjunt de la UPV i la Universitat de Cambridge conclou que els LLM tendixen a l'excés de seguretat quan no consideren el context. Proposen avaluacions i controls que verifiquen la intencion de l'usuari abans de respondre.