Micó (Compromís) després del ‘cas Errejón’: ‘Ningú està fora del context de masclisme, d’abús de poder’

«Perquè tots ho sabien i tots van callar», afirmen des de Vox en ser preguntats per esta qüestió

MADRID/VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

La portaveu de Compromís al Congrés, Àgueda Micó, ha mostrat hui dimarts en roda de premsa en la cambra baixa «tot el suport i tota la solidaritat a totes les víctimes de violència de gènere, de violència masclista, vinga esta violència d’on vinga».

A més, ha afegit que, si una cosa han pogut aprendre esta setmana, després del cas de l’exportaveu de Sumar al Congrés, Íñigo Errejón, és que «ningú està fora del context de masclisme, d’abús de poder». «Qualsevol persona, ja siga víctima o siga agressor, pot venir del nostre entorn», ha advertit.

Per la seua banda, EH Bildu ha demanat «màxim respecte» a les víctimes d’agressió sexual i ha demanat evitar el «linxament atroç» contra elles, com al que, al seu juí, s’està assistint, després de les denúncies presentades contra Íñigo Errejón.

«El màxim respecte als qui hagen denunciat, que puguen estar fins i tot pensant a denunciar en estos moments, i sobretot quan estem assistint a un linxament atroç contra els qui s’han atrevit a denunciar judicialment el tema», ha assenyalat la portaveu d’EH Bildu al Congrés, Mertxe Aizpurua, este dimarts en una roda de premsa abans de la junta de portaveus.

En este sentit, ha insistit que «el que cap és solidaritat i acompanyament a totes les víctimes» i ha demanat cautela en este tema per a no encoratjar «absolutament cap criminalització».

Al seu juí, és «un problema estructural que afecta a esquerres, que afecta a les dretes» i «a tots els estaments de la societat», encara que ha reconegut que «les formacions d’esquerres» deuen tenir «un afegit més» en la seua «acció» i ser «molt més exigents a l’hora d’actuar en estes qüestions».

En esta línia, ha afegit que en EH Bildu tenen «des de fa molts anys ja un protocol feminista» per a fer front a nivell intern a les agressions masclistes i ha assegurat que «s’activarà les vegades que faça falta».

A més, ha explicat que també compten amb «un pla feminista» per a transformar les estructures de la seua organització des de dins, perquè creuen que «a més de les respostes a les agressions que puguen succeir» han de «fer front a problemes» que són «estructurals i comuns».

Igualment, la portaveu de Vox al Congrés, Pepa Millán, ha assegurat que el seu grup compta amb un protocol contra els casos d’assetjament sexual perquè així ho exigix la llei.

«La llei obliga a tenir determinats protocols i determinats documents que s’hagen de posar en funcionament en un moment determinat dins dels partits. Per descomptat que ho tenim», ha assegurat Millán, este dimarts en una roda de premsa al Congrés, abans de la junta de portaveus.

En tot cas, ha afegit que li «sorprèn moltíssim» que els pregunten a ells per un protocol contra l’assetjament i ha convidat a dirigir aquestes preguntes a Sumar.

«Ací tenim al partit que forma part del Govern amb un portaveu que fins a ahir estava donant lliçons de feminisme des de la tribuna del Congrés i que ha comès els actes que tots vostès coneixen», ha assenyalat.

Al seu juí, és un «partit que va donant lliçons de feminisme» i que ha establit «un sistema absolutament inquisitorial, en nom d’un fals feminisme, contra l’home» i en el qual «tots van callar» davant del cas d’Errejón. «Perquè tots ho sabien i tots van callar», ha subratllat.

Per això, Millán els ha acusat de «hipocresia». «Les del ‘Germana Jo Sí Et Crec’ van preferir creure al que estava cometent estos actes abans que creure a la dona que els estava patint. Amb la qual cosa estem davant d’una gran hipocresia que es reproduïx en tots els aspectes que va predicant l’esquerra», ha denunciat.

Últimes notícies

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.

Racing i Elx es juguen tres punts vitals en la lluita per la salvació

Racing de Santander i Elx, tots dos amb només un punt, obrin divendres la tercera jornada de LALIGA en un duel directe per la permanència a El Sardinero, on l’equip il·licità no ha puntuat mai en Primera.

El Villarreal busca a Mendizorrotza el primer triomf de Lliga contra un Alabés invicte

El Villarreal visita este divendres Mendizorrotza per a aconseguir la primera victòria del curs davant un Alabés que encara no ha perdut i que ha començat LaLiga amb quatre punts.

Anselmi aposta per la constància de l’Elx abans de visitar El Sardinero

Martín Anselmi assegura que no es preocupa per victòries o derrotes en este inici de LALIGA, sinó per mantindre la idea de joc i la constància de l’Elx abans de visitar el Racing de Santander a El Sardinero.