12 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

La fàbrica de Ford Almussafes suspèn la seua activitat per a este dimecres a la nit i el dijous davant la DANA

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

Ford ha suspès la producció prevista per a este dimecres a la nit i per a este dijous en tota la fàbrica d’Almussafes amb motiu de les alertes meteorològiques vigents a la província, segons ha informat UGT en un comunicat, en el qual explica que el divendres es reprendrà l’activitat de nou en el torn de matí.

Cal recordar que la planta valenciana ja va parar la seua activitat després dels danys de la DANA de fa dos setmanes en la indústria i les carreteres, i ha reprès la producció este dilluns en motors i este dimecres en vehicles, encara que únicament funciona el torn de matí. Des del sindicat han explicat que, encara que només hi haja producció a l’ús als matins, sí que hi ha manteniment i altres tasques que es realitzen en altres torns com el de la nit, que s’ha suspès este dimecres.

Després d’esta nova aturada, durant la setmana vinent la producció de vehicles i motors continuarà en un únic torn de matins, a causa de “la dificultat per a recuperar al 100% el proveïment de peces en la cadena de subministrament”.

Per tant, continuarà operant l’ERTO de força major que ha sol·licitat l’empresa–“una vegada ha sigut aprovat per la Direcció general de Treball”, segons UGT–, mentre es mantinga esta situació que “fa impossible tornar a la fabricació en règim de dos torns en les plantes de vehicles”.

La direcció de Ford i UGT van acordar el dimecres passat aplicar un ERTO per a la fàbrica d’Almussafes amb efectes retroactius des del passat 29 d’octubre –el dia de la DANA– i que durarà com a màxim fins al 30 de novembre.

Últimes notícies

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.

Van intentar ocupar la vivenda dos vegades: els detinguts pels homicidis a Elx han passat a disposició judicial

Els dos sospitosos, de 19 i 35 anys i de nacionalitat polonesa, han passat a disposició judicial després d'hores atrinxerats en una casa de la pedania de la Marina. Abans havien intentat ocupar la vivenda dos vegades; l'agressió va deixar dos morts i un ferit greu.

Pérez Llorca condemna les pintades en la seu del PP de Finestrat i crida a rebutjar-les

El president ha censurat les pintades en la seu del PP de Finestrat i ha demanat a tots els partits que les condemnen. El PPCV també ha mostrat el seu rebuig.

2025 ha confirmat a l’esport valencià com a motor de reconstrucció després de la dana

La resposta de l'esport en 2025 s'ha convertit en un exemple de solidaritat després de la dana de 2024: més de deu milions mobilitzats i quasi totes les instal·lacions recuperades. Només El Palleter, a Paiporta, espera una reconstrucció total per la seua complexitat.

El Banc d’Aliments i el València CF renoven la seua labor solidària amb la ‘Nit de Nadal’

El València CF, a través de la seua fundació, ha reeditat la 'Nit de Nadal' al costat del Banc d'Aliments amb repartiment de productes nadalencs i joguets. L'acció reforça el seu compromís social i l'acompanyament a famílies en estes dates.

Obres i finançament del Nou Mestalla marquen el 2025 del València amb Kiat Lim

El València va reactivar les obres del Nou Mestalla i va tancar un finançament clau per a completar l'estadi i reestructurar el seu deute. L'any també va estar marcat per la presidència de Kiat Lim i una junta amb crítiques de part de l'afició.

El PP atribuïx al ‘odi de l’independentisme’ l’atac a la seua seu de Finestrat

El PP de la Comunitat Valenciana ha condemnat l'atac nocturn contra la seua seu a Finestrat i l'ha vinculat al 'odi de l'independentisme' cap al valencià. La formació assegura que fets similars s'han repetit en l'últim any i reclama una condemna unànime.

Els detinguts pels homicidis en una vivenda d’Elx passen a disposició judicial després de dos intents previs d’ocupació

Els dos arrestats per la mort de dos hòmens en una vivenda d'Elx han passat a disposició judicial després de declarar davant la Guàrdia Civil. Es van atrinxerar durant hores i havien intentat ocupar la casa en dos ocasions anteriors.