Tercer cap de setmana després de la DANA: restriccions en quatre carreteres i més de 21.800 efectius

El tercer cap de setmana després de la DANA del 29 d’octubre que va arrasar part de la província de València, amb la comarca de l’Horta Sud com a zona més afectada, comença sense alertes meteorològiques actives en tota la Comunitat Valenciana, amb restriccions de mobilitat en quatre carreteres per a facilitar el desplaçament dels mitjans desplegats i el transport públic i amb més 21.800 efectius treballant en les zones afectades, segons l’últim balanç del Centre de Coordinació d’Emergències.

Les emergències actives es mantenen en Situació 2 del Pla d’Inundacions en tota la província de València i la 1 del Pla Especial d’Inundacions per pluges al Baix Maestrat, a Castelló.

Sobre el terreny estan desplegats 2.190 bombers de 40 organismes i 8.500 efectius de l’Exèrcit, dels quals 2.100 pertanyen a la UME; més de 800 voluntaris de Protecció Civil de tota Espanya; 9.728 agents, entre policies nacionals i guàrdia civil, de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat; més de 500 efectius de les diferents policies locals i més de 130 efectius de la Policia de la Generalitat.

La busca en la mar de possibles víctimes es va reprendre el dijous conforme les condicions meteorològiques ho van permetre després de l’alerta roja per la segona DANA. El grup especial de rescat seguix amb els seus treballs i roman en la zona de l’Albufera i la seua àrea d’influència, on es manté el nivell entre 10-12 centímetres, tal com va sol·licitar Guàrdia Civil per a facilitar les labors de busca de desapareguts.

En els municipis afectats s’ha recuperat el 64 % de l’operativitat del clavegueram i s’ha aconseguit evacuar en aquests dies la major quantitat de residus de les zones afectades: un total de 17.000 tones sol el divendres.

El pla per a combatre plagues i insectes continua en marxa amb actuacions de desinfecció en tots els municipis afectats. Se subratlla la importància de seguir les recomanacions sanitàries en les zones afectades en tasques de neteja, gestió de residus i altres riscos com l’aigua estancada o ús d’electricitat.

Així mateix, es recomana l’ús de màscara, ulleres, calçat adequat i mànega llarga. Les poblacions afectades per la *DANA han d’utilitzar aigua embotellada tant per a consum com per a cuinar.

El Cecopi manté l’orde de restricció de mobilitat en carreteres que afectarà fins al diumenge a la CV-400, CV-403, CV-33 i CV-36 per a facilitar les tasques dels mitjans desplegats i els serveis de transport públic.

Els camions de mercaderies que realitzen desplaçaments de llarg recorregut pel corredor del Mediterrani i no tinguen com a origen o destinació València o la seua àrea metropolitana podran circular pel *baypás de la A-7 de dilluns a divendres entre les 18.00 i les 06.00 hores.

Les obres de construcció d’una llosa provisional en el pont de l’entrada nord de Torrent han finalitzat, la qual cosa permet la circulació de vehicles lleugers per la CV-403. La CV-33, la CV-390, la CV-400 i la CV-407 ja s’han obert per a habilitar la connexió de les comarques afectades. De la Xarxa de carreteres de la Generalitat ja s’han recuperat de manera parcial 15 de les 18 vies danyades per la DANA.

Últimes notícies

Controlat l’incendi en dues naus industrials a Montserrat després de tota la nit de treball

Els bombers han controlat de matí un incendi declarat anit en una nau química de Montserrat que s’ha estés a una nau fustera. Desenes d’efectius han treballat tota la nit per evitar que el foc afectara més instal·lacions.

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.