Arnandis i Redondo, guanyadors de la I Biennal de Gravat Manuel Boix

El certamen ha permès restaurar dos obres afectades per la dana

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La Biennal de Gravat Manuel Boix de l’Alcúdia ha reconegut a Paula Arnandis i Francisco Jesús Redondo com els artistes guardonats en la seua primera edició.

Este certamen, que se celebrarà cada dos anys, té com a objectiu no només premiar la creació artística en l’àmbit del gravat, sinó també retre homenatge al llegat de Manuel Boix, fill predilecte de la localitat valenciana. El seu nom en el certamen busca difondre el seu reconeixement i servir d’inspiració per a les futures generacions d’artistes.

El jurat –integrat per Sara Vilar, doctora en Belles arts i professora del Departament d’Escultura de la Universitat Politècnica de València, i Susana Guerrero, doctora en Belles arts i professora investigadora en la Facultat de Belles arts de la Universitat Miguel Hernández– ha seleccionat les dos obres guanyadores: ‘Una vesprada qualsevol’, de Paula Arnandis en la secció de gravat clàssic, i ‘Polimpresión nº1’ de Francisco Jesús Redondo en la secció d’Innovació.

El tema i la tècnica dels gravats eren de lliure elecció, però amb un format únic de 70 x 100 cm de mesura del paper, sent la mesura de la petjada lliure, dins d’estos límits. Totes les obres són gravats inèdits.

En esta edició, el certamen també ha comptat amb una significativa restauració de dos obres afectades per la riuada: són ‘Rama i pruno’, d’Ixone Gil i ‘Scraps’, d’Elena Jiménez, a càrrec de la restauradora Anna Boix, qui ha treballat per a retornar-los el seu estat original.

«Mai ens havíem enfrontat a una actuació d’urgència d’este calibre i tampoc se sabia quantes obres podien estar afectades. Calia actuar per a salvar-les totes, sense excepció. Per sort al final no van ser moltes però la rapidesa de l’actuació va ser clau», explica Anna Boix, restauradora i filla de Manuel Boix.

«Aureli Doménech, regidor de Cultura, sabia que a casa teníem els mitjans tècnics i espai per a treballar i els meus coneixements tècnics per a actuar. Li agraïsc la seua manera tan resolutiva de buscar una solució doncs de no haver-ho fet les patologies haurien sigut irreversibles. Es podien haver perdut per l’atac dels fongs. Eliminem els embalatges que retenia gran quantitat d’humitat i fang per a poder intervenir correctament», ha agregat.

RESPECTE ALS ARTISTES

Anna Boix explica que el taller del seu pare encara està íntegre i disposa de cubetes, planeros i tórculo. «Tot el tractament es va fer en el taller de gravat així que és quasi una ironia que aquestes obres hagen passat ja dues vegades per taller. Col·laborar i salvaguardar aquestes obres són el mínim que podria fer per respecte als artistes que han participat i al concurs. És important que tots hagen pogut participar en igualtat de condicions», assenyala.

El concurs ressalta la importància del gravat en la cultura local, al mateix temps que reforça el compromís amb la preservació del patrimoni artístic i l’impuls de les arts gràfiques en la regió de l’Alcúdia.

L’exposició dels 18 gravats seleccionats a la I Biennal de Gravat Manuel Boix de L’Alcúdia es podrà visitar en la Casa de la Cultura de la localitat fins al pròxim 21 de març.

Últimes notícies

Mitjans aeris i terrestres continuen combatent l’incendi forestal de Forcall

L’incendi forestal originat pel foc d’un camió accidentat en un barranc de Forcall continua actiu i obliguen a desplegar importants mitjans aeris i terrestres.

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.