PSOE amenaça amb demanar que Feijóo declare davant del jutge per la dana i exigix que aclarisca si va parlar amb Mazón

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

La portaveu del PSOE, Esther Peña, ha exigit a Feijóo que aclarisca si va parlar amb el president de la Comunitat Valenciana, Carlos Mazón, la vesprada del 29 d’octubre en la qual es van produir les inundacions a València a causa de la dana i amenaça amb demanar la seua declaració en el jutjat que investiga els fets si no ho fa.

“És l’hora que el senyor ens explique què informació tenia en temps real com ell mateix va dir de la boca del senyor Mazón”, ha assenyalat Peña en una roda de premsa des de la seu del partit en el carrer Ferraz.

“El PSOE no es planteja encara sol·licitar el testimoni en el jutjat d’Alberto Núñez Feijóo en el procés judicial obert per a conèixer les responsabilitats i la veritat sobre el que va ocórrer a Valencia”, ha indicat Peña, que reclama a Feijóo que ho aclarisca per la seua pròpia iniciativa. “Esperem que la decisió de parlar i donar explicacions isca del propi senyor Feijóo i no siga necessària sol·licitar la seua compareixença”, ha advertit.

La portaveu socialista considera que tant la responsabilitat política com també “la jurídica” exigixen a Feijóo “llançar llum sobre estes telefonades” que Mazón nega, segons indica. Demanen per tant conèixer el contingut de les “telefonades, whatsapps o missatges de text” i avisen a Feijóo que “la memòria de les víctimes” li obliga a respondre i a revelar qualsevol informació rellevant que tinga.

No obstant això, Peña ha apuntat que “és curiós” que Feijóo afirmara estar informat en temps real per Mazón la vesprada de la dana mentre que la llavors vicepresidenta tercera, Teresa Ribera, no va poder contactar amb Mazón fins a després fer diversos intents per telefonades i missatges.

En la mateixa línia, fonts socialistes consideren que Feijóo no va parlar amb Mazón esta vesprada i que va anar “de fanal” en indicar que hi havia estat informat pel president valencià.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez ressalta la victòria coral del València Basket davant el Riu Breogán

Pedro Martínez celebra el triomf del València Basket davant el Riu Breogán com una victòria coral en la qual subratlla l'aportació defensiva d'Isaac Nogués i la bona faena de Yankuba Avenc i Kameron Taylor.

Montero lidera un València Basket coral per a doblegar al Riu Breogán (105-88)

València Basket s'imposa al Riu Breogán per 105-88 en el Roig Arena, en un triomf coral liderat pel dominicà Jean Montero i sustentat en la potència ofensiva local.

Mor als 78 anys Josep Piera, poeta i referent de la literatura valenciana

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i autor àmpliament premiat, ha mort als 78 anys. Institucions i representants públics destaquen el seu llegat literari i el seu compromís amb la cultura valenciana.

Dos morts en la segona fase de l’operació de trànsit de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

La segona fase de l'operació especial de trànsit de Setmana Santa registra dos víctimes mortals a Vila-real i Calp i un alt volum de desplaçaments per carretera.

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.

Mor un ciclista de 57 anys en xocar amb un cotxe en la N-332 a Calp

Un ciclista de 57 anys ha mort després de col·lidir amb un cotxe en la N-332 al seu pas per Calp. Els servicis d'emergència van intentar reanimar-ho sense èxit.