23.3 C
València
Dilluns, 9 juny, 2025

Mazón i López Miras al costat dels regants contra les noves normes del transvasament Tajo-Segura

En un esforç conjunt per defensar els interessos territorials, els presidents de la Comunitat Valenciana i la Regió de Múrcia, Carlos Mazón i Fernando López Miras, respectivament, han expressat el seu ferm suport als regants de les seues comunitats enfront de les noves normes d’explotació del transvasament Tajo-Segura, recentment proposades pel Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic (Miteco).

En declaracions realitzades a Múrcia, el president del Consell, Carlos Mazón, va afirmar que la Generalitat mobilitzarà tots els recursos necessaris per presentar al·legacions a aquestes noves normes, ressaltant que l’aigua “és de tots” i no ha de ser considerada “un recurs gratuït”. “Anirem allà on corresponga per qualsevol conducta i per qualsevol via”, va enfatitzar, mostrant així la determinació del govern valencià a defensar els drets hídrics de la seva població.

- Advertisement -Telegram València Diari

Per la seva banda, López Miras va destacar la importància de la unitat entre els territoris afectats per la retallada del transvasament, subratllant que col·lectivament representen més de 15 milions d’habitants. “No té lògica que als qui millor gestionem l’aigua ens la lleven”, va declarar, al·legant que l’única explicació plausible és una promesa política realitzada pel president Pedro Sánchez en 2018.

Mazón, en defensa dels regants, va expressar el seu suport incondicional en nom dels “més de 5,3 milions de valencians”, argumentant que les seues reivindicacions no són egoistes, sinó un clam a favor de la “pau i contra la guerra de l’aigua”. En un àmbit on històricament s’han resolt els conflictes mitjançant el diàleg, va recordar que els agricultors i ramaders de les regions implicades han demostrat un exemplar respecte per l’aigua.

Segons Mazón, la Comunitat Valenciana és un model de reutilització i aprofitament d’aigua, amb un 40% de l’aigua reutilitzada a tot Espanya, i va posar en relleu que entre la Regió de Múrcia i la província d’Alacant, es reutilitza el 10% de l’aigua de tot Europa. “Hem demostrat que sabem aprofitar l’aigua, la qual ha de ser venerada; ningú ens ha de donar lliçons”, va insistir.

A més, Mazón va recordar que l’aigua del transvasament no és un regal, ja que “es paga religiosament”, i va fer menció a l’actuació solidària de la Comunitat Valenciana durant la severa sequera que afectava Catalunya, amb la qual es va prestar ajuda quan l’exministra del Miteco, Teresa Ribera, va sol·licitar suport en un moment crític. Amb aquestes accions, tant Mazón com López Miras reforcen la seva postura en defensa de l’aigua com un recurs crític i essencial per a les seves comunitats.

Últimes notícies

Home de 50 anys patix traumatisme espinal després d’accident en barranc a Marines

Un home de 50 anys va resultar amb traumatisme espinal i ferides al cap després de que el seu cotxe caiguera per un barranc a Marines, València. Va ser rescatat per bombers i traslladat a l'Hospital La Fe en helicòpter.

Home de 50 anys patix traumatisme espinal després de caure el seu cotxe a un barranc a Marines, València

Un home de 50 anys va resultar amb traumatisme espinal i ferides després de caure el seu cotxe a un barranc a Marines, València. Va ser rescatat per bombers i hospitalitzat en La Fe.

Les temperatures superen els 30 graus en múltiples punts de la Comunitat Valenciana amb rècord a Polinyà de Xúquer

Les temperatures superen els 30 graus en nombrosos municipis valencians, aconseguint els 33,3 graus a Polinyà de Xúquer. S'espera un ascens de les màximes per al dilluns, excepte a Alacant.

Dos hòmens resulten ferits després de la caiguda d’un arbre a Tavernes Blanques, València

La caiguda d'un arbre en l'avinguda Corts Valencianes de Tavernes Blanques deixa dos ferits que van ser traslladats a l'Hospital Clínic de València.

L’aeroport de Castelló aconseguix rècord al maig amb 33.196 passatgers, un augment del 30%

L'aeroport de Castelló va aconseguir al maig de 2025 el seu millor registre mensual amb 33.196 passatgers, un 30% més que al maig de 2024, i aposta per superar els 300.000 viatgers anuals.

Javier Tebes destaca el compromís de Peter Lim amb l’arribada de Ron Gourlay al València CF

El president de LaLiga, Javier Tebes, valora positivament la incorporació de Ron Gourlay com a conseller delegat de futbol al València CF, assenyalant que esta decisió reflectix el compromís continuat del propietari Peter Lim amb el club.

Carlos Mazón i el PP convoquen a Madrid una rebel·lió cívica contra la corrupció i en defensa de la democràcia

Carlos Mazón, president de la Generalitat Valenciana i líder del PP a la regió, va participar al costat d'Alberto Núñez Feijóo a Madrid en una massiva concentració contra la corrupció vinculada al Govern de Pedro Sánchez, defenent la justícia, la democràcia i la llei.

Desarticulen banda de tràfic de drogues a Gandia i Carlet amb 11 detinguts

La Policia Nacional desarticula un grup criminal dedicat al tràfic i distribució de drogues a Gandia i Carlet, amb la detenció d'onze persones i la confiscació de drogues i armes.