València Basket i Marcelinho Huertas: un enfrontament històric amb equilibri de victòries i actuacions destacades en la Lliga Endesa

València Basket i La Llacuna Tenerife es mesuraran en les semifinals de la Lliga Endesa, protagonitzant un encreuament amb històric significat per al club valencià, perquè es retroba amb Marcelinho Huertas. Este base brasiler amb passaport italià ha sigut un rival recurrent en la pista per al València, enfrontant-se ja en més de quaranta ocasions amb un equilibri perfecte en victòries, 22 per a cada costat.

Més de 20 anys separen la primera trobada del València contra Marcelinho, que data del 17 d’octubre de 2004. En eixe llavors, Huertas defenia els colors del Joventut, compartint vestuari amb figures com Rudy Fernández i Álex Mumbrú. Aquell dia, el València va aconseguir imposar-se per 85-78 malgrat els 12 punts anotats per Marcelinho.

La trajectòria de Marcelinho Huertas

Actualment amb 42 anys, Huertas s’ha guanyat el reconeixement d’MVP de la competició esta temporada gràcies a la seua experiència i lideratge en la pista. Recentment, va ser la peça clau en la victòria de La Llacuna Tenerife sobre el Joventut en els quarts de final, amb una actuació estel·lar que va incloure 39 punts i 6 assistències. No obstant això, es va perdre el segon partit per un colp.

Un enfrontament clau a les semifinals 2013-14

Entre els seus destacats enfrontaments contra el València, sobreïx el quint partit de les semifinals de la temporada 2013-14 quan jugava per al Barcelona. En aquella trobada perfecta, Huertas va anotar 22 punts, va capturar cinc rebots i va repartir nou assistències, sumant 31 punts de valoració. La seua jugada decisiva va ser un tir sobre la botzina que va donar al seu equip la victòria amb un marcador de 77-75.

Altres grans actuacions contra el València

No obstant això, esta no va ser l’única gran actuació. En la temporada 2012-13 va aconseguir el seu topall de 33 punts de valoració enfront del València, encara que el seu equip va perdre. Amb el Baskonia, en la 2018-19, va ser vital per al triomf repartint 11 assistències i anotant 10 punts.

Amb el Tenerife, deixant empremta

Amb el Tenerife, Huertas també va deixar empremta: en la temporada 2019-20 va repartir 14 assistències en un partit tancat; i en la següent va portar al seu equip a una victòria important sent MVP amb 26 punts, 22 anotats i 7 assistències.

La recent victòria sobre el València

Recentment, fa a penes dos setmanes, va liderar la victòria del Tenerife sobre el València amb 17 punts, 3 rebots i 9 assistències, aconseguint una valoració global de 25.

Este equilibri en l’enfrontament de 44 partits fins a la data es decidirà en estes semifinals de la Lliga Endesa. L’afició espera que Marcelinho puga recuperar-se a temps per a participar i que estes trobades continuen deixant grans moments en la història del bàsquet espanyol.

Amb un historial igualat, Marcelinho Huertas continua sent una figura decisiva que aporta qualitat i experiència en enfrontar-se a un València Basket sempre competitiu, fent d’esta semifinal una sèrie imperdible per als amants de l’esport i els seguidors de la Lliga Endesa.

Últimes notícies

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.