21.4 C
València
Dimecres, 5 novembre, 2025

Putin assegura que la societat russa recolza la invasió d’Ucraïna i que Rússia és una barrera contra el nazisme

Durant una desfilada militar a la plaça Roja en commemoració del Dia de la Victòria, el president de Rússia, Vladimir Putin, va declarar que “tot el país” recolza la invasió d’Ucraïna, que va començar al febrer de 2022. Segons Putin, la societat russa està unida en la seua determinació i valentia per defensar el país i els seus interessos. Ell va afirmar que Rússia “sempre ha sigut i seguirà sent una barrera indestructible contra el nazisme”.

En el seu discurs, el mandatari rus va fer referència a l’orgull i gratitud del poble envers aquells que van lluitar contra el nazisme, ressaltant que l’herència dels avis de la generació actual inclou un compromís per defensar els valors tradicionals i la història mil·lenària del país. “Preservem la memòria d’aquests esdeveniments històrics i triomfants”, va dir Putin.

Putin va esmentar la importància de recordar les lliçons de la Segona Guerra Mundial i va rebutjar qualsevol intent de distorsió dels fets històrics. “La veritat i la justícia estan del nostre costat”, va afirmar, destacant que la Unió Soviètica va suportar els atacs més feroços i que milions de persones es van alçar en armes per assegurar la victòria.

A més, el president rus va recordar les batalles decisives que van determinar l’escenari de la guerra, incloent els combats de Stalingrado i els esforços conjunts per part de les repúbliques soviètiques. “Honrem tots els veterans i els caiguts que van lluitar per la llibertat”, va dir en un gest de respecte envers la Història.

Finalment, va fer una reflexió sobre el paper dels aliats durant la guerra, destacant que “prop del 80 per cent de la població mundial va ser arrossegada a la feroç òrbita de la guerra”, i va agrair la contribució de tots els que van participar en la lluita per la pau mundial.

Últimes notícies

El Consell guarda un minut de silenci per l’assassinat masclista a Alacant

El Consell ha guardat un minut de silenci per l'assassinat masclista d'una dona de 37 anys a Alacant. Igualtat ha confirmat el cas, que eleva a 35 les víctimes en 2025.

Bernabé ha recordat a la Generalitat l’obligació d’allunyar-se del negacionismo que mata

Després d'un minut de silenci per l'assassinat de Cristina a Alacant, la delegada del Govern ha urgit a la Generalitat a combatre la violència de gènere i a rebutjar el negacionismo. Ha vinculat el seu missatge al segon crim masclista de l'any en la Comunitat.

Agirrezabala i Hugo Duro treballen al marge per gestió d’esforços al València

Els dos jugadors van fer treball específic per a controlar càrregues, sense posar-se als ordes de Carlos Corberán. Diakhaby, Ramazani, Foulquier i Ugrinic van seguir al marge i no estaran davant el Betis.

Oriol Rei torna a entrenar amb el Llevant; Romero i Pablo Martínez, al marge

El migcampista es va reincorporar després d'una colitis bacteriana i apunta a la llista per a visitar a l'Atlètic. Romero és dubte i Pablo Martínez serà baixa.

Avís groc en la mitat nord de Castelló per pluja de 20 l/m² i tempestes amb graníssol

La Aemet ha establit l'avís groc en la mitat nord de Castelló per 20 l/m² en una hora i tempestes amb possible graníssol entre les 00.00 i les 10.00 del dijous. El nivell anticipa tempestes fortes amb probabilitat del 40% al 70%.

Mazón va firmar en El Ventorro la llista d’esportistes d’elit de 2024 després d’un error de publicació

La Generalitat va explicar que la tercera llista parcial es va rubricar en un restaurant el 29 d'octubre per a corregir una publicació incompleta. La urgència es va justificar pel termini escolar del 31 d'octubre per a exempcions i convalidacions

AINIA valguda una tecnologia cromatogràfica per a detectar fraus en orenga i safrà

AINIA ha validat una metodologia que combina HS-SPME, GC-MS i anàlisi quimiométrico per a identificar adulterantes en orenga i safrà. El projecte FRAUDET reforça el control d'autenticitat i obri aplicacions en qualitat i seguretat alimentària.

Alfredo Llorens farà les tres primeres escultures de la ruta literària i fílmica de València

L'Ajuntament ha triat a Alfredo Llorens per a iniciar la ruta amb un grup de Mortadelo i Filemó i dos figures d'Arròs i tartana. Seran de bronze, a grandària natural i amb codis QR, en la plaça del Mercat i el carrer de Dalt.