El president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, ha expressat la seua decepció en concloure la recent Conferència de Presidents autonòmics, pel fet que no va obtindre resultats concrets per a la Comunitat Valenciana, malgrat la crítica situació que travessa després de les inundacions provocades per la dana.
Mazón va destacar que la seua participació en esta trobada tenia com a objectiu principal aconseguir mesures i suports efectius per a la reconstrucció i millora de la regió. No obstant això, va assenyalar que el que vull són resultats i no els he tinguts. Va insistir que el territori valencià continua vivint un moment més crític i que no té temps que perdre.
Davant esta situació
El president va reivindicar la necessitat de convocar eleccions generals a Espanya per a possibilitar la formació d’una nova majoria política. Segons Mazón, esta nova majoria hauria d’aprovar amb urgència uns pressupostos generals que permeten accelerar la reconstrucció que mereix la Comunitat Valenciana, que ja ha aconseguit aprovar els seus propis pressupostos autonòmics.
Polèmica per l’ús de llengües cooficials
En un altre àmbit, Mazón es va referir breument a la polèmica sorgida per l’ús de llengües cooficials durant la reunió. Va qualificar d’irrellevant que el focus haja estat en orellera sí o orellera no davant les urgències que enfronta la seua comunitat. Va confirmar que va saludar en valencià dient bon dia i va afirmar que pot parlar en esta llengua, si bé va ressaltar que la millor manera de comunicar-se és mitjançant la llengua comuna.
Compromís amb la Comunitat Valenciana
Esta declaració subratlla el compromís de Carlos Mazón amb la defensa dels interessos de la Comunitat Valenciana i evidència les dificultats existents per a aconseguir suport a nivell estatal en un moment especialment sensible per a la regió arran de les inundacions que han causat greus danys materials i socials.
Reclamació de resultats i urgència de mesures
La reclamació de resultats concrets i la urgència de mesures per a la reconstrucció marquen l’agenda política del president i reflectixen la preocupació pel benestar dels valencians enfront de les adversitats climàtiques i les seues conseqüències.