30.7 C
València
Dilluns, 14 juliol, 2025

Compromís denuncia negligència i desmantellament de servicis públics durant la legislatura de Carlos Mazón

Compromís ha assenyalat que la primera mitat de la legislatura del president Carlos Mazón ha estat marcada per una gestió negligent i retallades en els servicis públics valencians. Segons el síndic de la coalició en Les Corts, Joan Baldoví, el Consell va mostrar una falta greu de responsabilitat durant la dana d’octubre de 2024, un desastre natural que va evidenciar deficiències profundes en l’administració autonòmica.

Baldoví, acompanyat per altres diputats i diputades de Compromís, va iniciar la campanya ‘No a la pagueta. Mazón dimissió‘ per a denunciar que el president de la Generalitat ja té garantida una paga de 150.000 euros després de complir dos anys en el càrrec. Van criticar també el privilegi que suposa esta paga com a expresident, un dret que consideren immerescut a causa del que qualifiquen com el pitjor president de la història valenciana.

- Advertisement -Telegram València Diari

La coalició també ha subratllat que la negligència del Consell va més enllà de l’episodi de la dana. Des de l’inici de la legislatura, el govern ha combinat polítiques on, segons ells, una mà deixa de pagar a les farmàcies mentres amb l’altra perdona impostos als més rics i grans multinacionals.

Retallades i desmantellament de servicis públics

El balanç d’estos dos anys reflectix, per a Compromís, un clar desmantellament i retallades en sectors clau com l’educació pública valenciana; una educació que qualifiquen com completament abandonada. Igualment, critiquen l’abandó de la cultura, apuntant específicament al conseller José Antonio Rovira, a qui acusen de prioritzar interessos personals.

Sanitat i serveis socials

En matèria sanitària, Compromís afirma que per al Partit Popular la sanitat no és un dret, sinó un negoci. A més, qualifiquen com a marca del PP el desmantellament i la privatització dels servicis socials. També han manifestat el seu descontentament amb la política de vivenda impulsada pel Consell.

Retallada de drets fonamentals

A més, la coalició ha destacat la retallada de drets fonamentals promogut per Mazón en aliança amb Vox. Les portaveus adjuntes, Paula Espinosa i Isaura Navarro, han assenyalat problemes relacionats amb la falta de transparència, la política territorial i la insuficient previsió enfront del canvi climàtic.

Corrupció i canvi climàtic

Navarro ha denunciat que una de les principals obsessions del Consell ha sigut desmantellar mesures contra la corrupció. Per part seua, Espinosa ha criticat la negació del govern respecte al canvi climàtic i la promoció de lleis que afavorixen un model territorial dedicat als negocis i la construcció en zones vulnerables a inundacions.

En definitiva, Compromís dibuixa un panorama on les polítiques del Consell sota Carlos Mazón han perjudicat significativament els servicis públics i els drets socials a la Comunitat Valenciana, reclamant una resposta i canvi urgent en la direcció política actual.

Últimes notícies

La Diputació d’Alacant impulsa el Pla +A prop 2025 amb 6,1 milions per a tots els municipis

La Diputació d'Alacant ha aprovat el Pla +A prop 2025, que distribuirà més de 6 milions d'euros entre els municipis, prioritzant als de menor població i en risc de despoblació.

La tortuga babaua Dálmata nia a Girona i València en menys de dos setmanes en un fenomen excepcional

La tortuga babaua Dálmata ha realitzat posades d'ous a Girona i València en menys de dos setmanes, donant suport a estudis sobre la colonització del Mediterrani occidental.

La Diputació de València llança un nou portal web per a millorar l’accés ciutadà a informació i servicis

La Diputació de València presenta un renovat portal digital amb navegació intuïtiva, cercadors avançats i assistent virtual en diversos idiomes per a facilitar l'accés a servicis i dades.

La Generalitat llança BUSQUE, un innovador servici d’autobús que millora un 70% la mobilitat a L’Alcoià, El Comtat i la Marina Alta

La Generalitat posa en marxa BUSQUE, una xarxa de transport públic que connecta eficaçment les comarques de L'Alcoià, El Comtat i Marina Alta, amb millores de fins a un 70% en el servici i transport a demanda en zones rurals.

El Hemisfèric llança ‘Les Nocturnes d’Estiu’ per a descobrir les constel·lacions del firmament estival

El Hemisfèric de València presenta 'Les Nocturnes d'estiu', un esdeveniment setmanal amb sessions en directe per a explorar les principals constel·lacions i estreles de l'estiu fins al 4 de setembre.

Pepe Álvarez (UGT) assenyala que el finançament singular de Catalunya és provisional fins que l’assumisca una altra comunitat

Pepe Álvarez, secretari general d'UGT, afirma que el finançament singular de Catalunya és un procés temporal que podria aplicar-se a altres comunitats autònomes, dins d'un marc de federalització fiscal.

València impulsa el PAI del Grau amb 150 milions d’euros i 3.200 noves vivendes

L'Ajuntament de València avança en el PAI del Grau, amb una inversió privada superior a 150 milions, 3.200 vivendes i 160.000 m² de zones verdes.

Vox ressalta els seus avanços clau a mitat de legislatura després d’eixir del Consell en la Generalitat Valenciana

Vox valora positivament els seus assoliments en els dos primers anys del govern de Carlos Mazón, destacant especialment el seu impacte després de deixar el Consell, amb avanços en llibertat lingüística i reducció del gasto públic.