24.3 C
València
Dijous, 31 juliol, 2025

Cambrer destaca 9 mesos de resposta històrica després de la DANA a València

Han transcorregut nou mesos des de la DANA que va afectar greument a la Comunitat Valenciana, un període en el qual el govern autonòmic ha destacat per la seua ràpida i extensa resposta. La vicepresidenta primera del Consell, Susana Camarero, ha assenyalat que s’està duent a terme el el major exercici de gestió de la història per a una comunitat autònoma, amb un esforç econòmic sense precedents per a la recuperació i ajuda als afectats.

Durant este temps, la Generalitat ha mobilitzat més de 2.400 milions d’euros, que inclouen contractes d’emergència i ajudes directes, amb un focus especial en les famílies i negocis perjudicats. Més de 147.700 famílies han sigut beneficiades amb més de 518 milions en ajudes directes, mentres que empreses i autònoms han rebut quantioses subvencions per a la seua recuperació.

- Advertisement -Telegram València Diari

Les ajudes abasten diferents àrees

166,5 milions destinats a cobrir necessitats bàsiques de 27.700 famílies, 155,3 milions per a ajuda en la reposició de vehicles a 87.500 persones, i pagaments també significatius per a empreses i autònoms que sumen més de 185 milions.

Compromís del Consell davant la manca d’ajudes de Govern central

Cambrer ha emfatitzat el compromís del Consell malgrat no haver rebut ajudes directes a fons perdut del Govern central. A més, ha criticat la gestió estatal per la lentitud en el pagament a 38.400 famílies que ja van sol·licitar ajudes. També ha denunciat l’exclusió de 28 municipis i la insuficiència de compensacions per a un gran nombre de comerços i empreses industrials.

Reavaluació de les taxacions del Consorci

La portaveu autonòmica ha demanat una reavaluació de les taxacions realitzades pel Consorci, a causa de valoracions a la baixa que han provocat descontentament i advertiments de possibles demandes judicials.

Preparació per a pròxims riscos

Davant la proximitat de la tardor, Cambrer ha ressaltat la necessitat d’enfortir les infraestructures hidràuliques i millorar els sistemes d’alerta primerenca, el qual va fallar en la DANA, per a previndre futures catàstrofes. A més, ha sol·licitat inversions per a la neteja de llits i actualització de la cartografia de zones inundables, destacant que només un 2% d’estes accions van ser realitzades pel Govern central.

Creació d’una Comissió mixta

La Generalitat també insistix en la creació d’una Comissió mixta per a coordinar ajudes entre les administracions i així agilitzar la gestió de la reconstrucció, diferenciant el seu enfocament del qual qualifiquen com una política que aprofita la tragèdia per a fins partidistes i que genera conflicte administratiu i econòmic.

Continuïtat en l’esforç del Consell

En resum, nou mesos després de la DANA, el Consell valencià continua el seu esforç per a garantir la recuperació de la comunitat, defendre als afectats i exigir major compromís i responsabilitat a l’Estat en la gestió d’emergències i ajudes econòmiques.

Últimes notícies

La Diputació de València investiga les titulacions del excomisionado de la DANA i la seua esposa en el MuVIM

La Diputació de València inicia expedients per a verificar les titulacions acadèmiques del excomisionado de la DANA, José María Ángel, i la seua esposa, Carmen Ninet, subdirectora del MuVIM, davant sospites d'ús de títols falsos i requisits laborals no complits.

La Diputació de València investiga irregularitats en els títols del excomisionado de la DANA i la seua esposa

La Diputació de València ha iniciat expedients d'informació reservada perquè el excomisionado de la DANA, José María Ángel, i la seua esposa, subdirectora del MuVIM, demostren la validesa dels seus títols universitaris davant sospites d'irregularitats.

Cel buidat i descens lleuger de mínimes en el nord per a tancar juliol en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana finalitzarà juliol amb cel poc nuvolós o buidat, temperatures estables i un lleuger descens de les mínimes en la mitat nord, segons la Aemet.

Zulima Pérez assumirà com a nova comissionada del Govern per a la reconstrucció després de la DANA en la Comunitat Valenciana

Zulima Pérez serà la nova comissionada del Govern per a la reconstrucció de la Comunitat Valenciana després de la DANA, en substitució de José María Ángel, qui va dimitir per una polèmica sobre la seua titulació.

José María Ángel dimitix com Comissionat per a la reconstrucció rere polèmica pel seu currículum

José María Ángel presenta la seua renúncia com Comissionat per a la reconstrucció després de la DANA després de qüestionaments sobre la seua titulació que va utilitzar per a promocionar-se com a funcionari.

José María Ángel dimitix com Comissionat per a la reconstrucció després de la polèmica pel seu currículum

José María Ángel presenta la seua renúncia com Comissionat per a la reconstrucció després de la DANA per controvèrsia sobre la seua titulació fa 43 anys. Nega haver falsificat documents i lamenta el mal personal patit.

José María Ángel dimitix com Comissionat per a la reconstrucció després de la DANA per polèmica curricular

José María Ángel renuncia al seu càrrec com Comissionat per a la reconstrucció després de la DANA d'octubre per controvèrsia sobre la seua titulació professional, lamentant un atac injustificat que ha afectat la seua reputació personal.

Els Comités Locals exigixen major coordinació administrativa i participació ciutadana en la reconstrucció després de la DANA

Els Comités Locals d'Emergència i Reconstrucció demanden més coordinació entre administracions i la inclusió activa de ciutadans en la recuperació després de la DANA a València.