28 C
València
Dissabte, 2 agost, 2025

PSPV acusa a Feijóo i Mazón de negligència després de morts evitables en la Comunitat Valenciana

El síndic del PSPV-PSOE en Les Corts Valencianes, José Muñoz, ha assegurat que el propi líder del Partit Popular, Alberto Núñez Feijóo, va reconéixer que va haver-hi morts evitables durant la DANA que va afectar la Comunitat Valenciana.

Muñoz va assenyalar que Feijóo, després de reunir-se amb les víctimes d’esta tragèdia, va admetre el que també ha assenyalat la jutgessa encarregada del cas: que no totes les morts ocasionades eren inevitables.

- Advertisement -Telegram València Diari

Crítiques a la gestió de Carlos Mazón

El representant socialista ha criticat durament al president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, per la seua gestió durant la crisi. Segons Muñoz, Mazón va estar més preocupat per la seua supervivència política i no va complir amb les seues responsabilitats ni durant el temporal ni en els dies posteriors.

A més, va destacar que les víctimes van exigir un canvi al capdavant de la Generalitat, manifestant així el seu descontentament amb el govern actual.

Retard en les ajudes i problemes amb el Pla de Reconstrucció

Segons el PSPV, les ajudes a les zones afectades per la DANA encara no han arribat de manera efectiva. José Muñoz va afirmar que el 90% dels fons provenen del Govern central, mentres que la Generalitat només ha destinat dos milions d’euros per a contractar una consultora que faça tasques que hauria hagut d’assumir el mateix Consell.

Muñoz va criticar la qualitat del Pla sobre la Reconstrucció aprovat, destacant que presenta errors significatius que dificulten la seua execució.

Exigència de la dimissió de Carlos Mazón

El portaveu socialista va reiterar l’anomenat a la dimissió de Carlos Mazón, ressaltant que el president ha donat fins a huit versions diferents sobre el seu parador durant el dia del temporal i que encara no ha aclarit esta qüestió públicament.

Per a José Muñoz és fonamental conéixer què feia Mazón el 29 d’octubre, dia en què van morir 228 persones en la Comunitat Valenciana. Va insistir que si s’investiga un succés ocorregut fa dècades, també ha d’investigar-se este episodi recent amb la mateixa rigorositat.

Dimensió política i ètica de la crisi

El dirigent socialista va concloure assenyalant que la responsabilitat de Mazón no és només política, sinó també ètica, per la qual cosa va sostindre que el focus ha d’estar a esclarir l’actuació del president durant l’emergència que va causar estes mortals conseqüències.

Este cas ha alçat un debat social i polític intens i ha posat en el centre del debat la gestió pública davant desastres naturals i el seu impacte en la vida de les persones.

Últimes notícies

Incendi greu en empresa conservera de Vinaròs: bombers treballen per a evitar la seua propagació

Un incendi ha afectat greument una empresa conservera a Vinaròs, produint-se el col·lapse de dos naus. Els bombers treballen intensament per a evitar que les flames es propaguen a altres empreses del polígon El Mediterrani.

Mazón impulsa amb 23 milions d’euros 40 projectes d’excel·lència investigadora en la Comunitat Valenciana

La Generalitat Valenciana invertix més de 23 milions per a fomentar 40 projectes d'excel·lència investigadora mitjançant el programa Prometeu 2025, destacant el lideratge femení i la col·laboració interinstitucional.

L’Elx patix la seua quarta derrota en pretemporada després de caure 3-4 davant l’A el-Ain en un dol ple de contraatacs

L'Elx encaixa un ajustat 3-4 davant l'A el-Ain d'Emirats Àrabs en un amistós de pretemporada marcat per l'alt ritme de contraatacs. Malgrat marcar primer en dos ocasions, errors defensius van ser clau en la derrota.

Sessions AFE tanca la seua primera concentració d’estiu amb derrota davant Intercity a Mutxamel

La selecció de Sessions AFE va finalitzar la seua primera concentració d'estiu amb una derrota 1-2 enfront del Intercity, favorit per a ascendir a Primera RFEF, en un partit disputat en Bonalba, Alacant.

PSPV denuncia que la Comunitat Valenciana perdrà 400 vivendes públiques per inacció de Mazón

El PSPV alerta que la inacció del govern de Mazón fa perdre 400 vivendes públiques finançades amb fons Next Generation, afectant la política de vivenda en la Comunitat Valenciana.

Kike Meana pinta un gran oli sobre la DANA en la Costa Brava que donarà a València

El pintor Kike Meana crea un enorme oli de la DANA en la Costa Brava que donarà a València per a commemorar l'aniversari d'esta catàstrofe natural.

Hospital La Fe de València obté certificació d’excel·lència pel seu destacat tractament de l’hepatitis C

L'Hospital La Fe de València ha sigut reconegut amb la certificació d'excel·lència per implementar amb èxit el 'Decàleg de l'Eliminació de l'Hepatitis C', aconseguint una taxa del 99% de curació en els seus pacients.

Incendi en empresa conservera de Vinaròs mobilitza a cinc dotacions de bombers

Un incendi declarat en una empresa conservera de peixos a Vinaròs ha mobilitzat a cinc dotacions de bombers del Consorci Provincial de Castelló per a controlar les flames i minimitzar l'impacte del foc i fum.