El president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, ha sol·licitat amb fermesa al Govern central que el comissionat o comissionada designat per a gestionar la recuperació després de la DANA es comprometa activament amb el procés de reconstrucció. Segons Mazón, les administracions autonòmica i estatal porten ja nou mesos esperant una coordinació efectiva que encara no ha arribat.
En declaracions realitzades a Elx, on va visitar l’exposició de l’obra del pintor Eusebio Sempere al costat de l’alcalde local, Pablo Ruz, Mazón va destacar que la seua prioritat absoluta és exigir al Govern que canvie la seua postura i facilite la col·laboració necessària per a avançar.
El president valencià va subratllar que l’esforç des de la Generalitat per a la reconstrucció ha sigut extraordinari, avançat en un marc de treball més aïllat del desitjat, sense l’estreta cooperació de l’Executiu central. Per a Mazón, la situació contrasta amb altres casos com La Palma, on als onze dies de la catàstrofe es va constituir una comissió mixta entre Govern regional i central.
La necessitat de coordinació i suport estatal
En la nostra Comunitat portem nou mesos sense que el Govern d’Espanya es coordine, col·labore o s’incorpore a una comissió mixta que és fonamental per a accelerar treballs i resoldre qüestions que depenen directament de l’Executiu central, va afirmar. A més, va insistir que no es pot actuar de manera fragmentada o amb plans independents, perquè la reconstrucció requerix unitat i esforços conjunts.
Portes obertes per a la cooperació
El president valencià manté les mans obertes i la porta tendida per a aconseguir un acord de cooperació que permeta avançar de manera eficaç en la rehabilitació després de les severes inundacions provocades per la DANA.
Reptes en la gestió de desastres naturals
La necessitat de coordinació i suport estatal ressalta la complexitat de gestionar desastres naturals que demanden acció i planificació conjunta per a garantir la recuperació de les zones afectades i la protecció dels seus ciutadans.
Urgència en establir mecanismes de col·laboració
El reclam de Mazón posa en evidència la urgència d’establir mecanismes de col·laboració clars i efectius entre les diferents administracions per a evitar retards que puguen afectar negativament els processos de reconstrucció i als ciutadans implicats.