Mastodon
22.3 C
València
Dijous, 4 setembre, 2025

Mazón demana al Govern permís per a netejar les clavegueres de la zona zero davant noves pluges

Per a evitar noves inundacions en la transició de l’estiu a la tardor, Carlos Mazón ha reclamat al Govern central autorització perquè la Generalitat assumisca i accelere la neteja del clavegueram en la denominada zona zero de la DANA del 29 d’octubre. Argumenta que el risc de pluges torrencials augmenta en estes setmanes i que la falta de manteniment de la xarxa podria agreujar els danys en carrers i equipaments.

La neteja d’embornals i col·lectors és decisiva perquè l’aigua drene amb rapidesa. Quan els conductes romanen obstruïts per llots i restes arrossegades per la riuada, l’aigua s’acumula i creix el perill de anegamientos en baixos, túnels i vials. D’ací ve que el Consell insistisca a intervindre abans que arriben els episodis més intensos.

Autorització i mitjans propis

Mazón ha oferit posar a treballar immediatament a l’empresa pública Vaersa per a executar tasques de desembosse i retirada de sediments. Sosté que els treballs s’han dilatat per falta d’obres i decisions del Govern i subratlla que no es tracta d’una disputa partidista, sinó de prioritzar la seguretat i els servicis bàsics. L’administració autonòmica, assegura, està preparada per a actuar si rep el vistiplau, atés que algunes competències i contractes depenen de l’Estat.

En el seu balanç de la gestió després de la riuada, el cap del Consell retrau a l’Executiu els retards en les ajudes als damnificats. Afirma que fins i tot s’ha traslladat als afectats la responsabilitat de no haver tramitat correctament les sol·licituds, alguna cosa que, al seu juí, no resol la urgència. Com a conseqüència, assegura, la Generalitat està assumint amb recursos propis la reconstrucció de col·legis, centres de salut, metre, tramvia, ponts, carreteres i centres socials davant la falta de subvencions a fons perdut.

Mazón ha anunciat una compareixença institucional per a este dimarts dedicada a l’actualitat de la DANA, en la qual preveu detallar l’estat de les obres i de les ajudes. També denuncia que el Govern es manté en el conflicte polític i no ha mogut un sol paper per a activar els projectes necessaris ni les compensacions als afectats.

El president vincula este bloqueig a un patró que, sosté, es repetix amb els presidents autonòmics del Partit Popular i que s’hauria evidenciat també amb els recents incendis forestals. Per això reclama coordinació interadministrativa i decisions ràpides abans que arribe el gruix de les pluges.

Últimes notícies

Assassinat a tirs un home en una plaça del centre de Xirivella

Un home d'entre 30 i 40 anys va ser tirotejat en ple carrer en el centre de Xirivella i va morir. La Policia Nacional busca a l'autor, que va fugir després dels trets.

Rescaten a tres migrants d’una pastera a 31 milles d’Alacant i traslladen a dos a l’hospital

Salvament Marítim va rescatar a tres hòmens adults a 31 milles al sud-est d'Alacant. Dos van ser derivats a l'hospital amb deshidratació, desnutrició i cremades.

Fan eclosió 57 ous de tortuga babaua a la platja de Alcossebre

El niu trobat a la platja de Alcossebre contenia 90 ous i 57 van fer eclosió. La revisió va evidenciar cries mortes i la necessitat de vigilància primerenca; 7 s'alliberaran i 8 aniran a Headstarting

Mazón exigix a Albares que rectifique sobre el valencià o dimitisca

El president de la Generalitat reclama a Exteriors una rectificació i disculpes públiques per l'exclusió del valencià en l'oficialitat davant Europa. Advertix que, si no hi ha canvis, exigirà la dimissió o cessament del ministre.

Aemet admet que va informar del possible desplaçament de la dana cap a la regió muntanyenca de Conca

Aemet reconeix que el 29 d'octubre va esmentar la regió muntanyenca de Conca com a referència geogràfica en l'evolució de la dana. Un informe amb trucades d'Emergències aviva el debat sobre la comunicació de l'episodi.

Quatre ponts connectaran les riberes del Túria en Riba-roja i Vilamarxant per a emergències

La Generalitat construirà quatre ponts a Riba-roja de Túria i Vilamarxant per a unir les dos riberes, reforçar l'accés d'emergències i reduir l'impacte de riuades.

Les donacions de sang creixen un 21,5% este estiu en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana va registrar 31.023 donants entre juliol i agost, un 21,5% més que l'estiu anterior. Va haver-hi 1.741 nous donants i més de 200 punts habilitats.

El PSPV reclama un ple en la Diputació de València per a avaluar l’estat de la província

El PSPV torna a demanar un ple específic per a analitzar l'estat de la província en la Diputació de València i una comissió que vigile el pressupost de 2025. La petició arriba després de la dana i davant el que denuncien com a baixa execució dels comptes.