El CBM Elx retira el dorsal 14 en homenatge al seu ex capitana María Flores

El CBM Elx ha retirat el dorsal 14 del seu primer equip femení en homenatge al seu ex capitana María Flores, retirada el mes de maig passat. El club immobilitza així un número emblemàtic en la categoria sènior per a reconéixer una trajectòria que va marcar una era en el vestuari i en la pista.

La castellonenca va completar catorze temporades amb la samarreta franjiverde. En eixe temps, l’equip va passar de lluitar per la permanència a disputar finals i conquistar tres títols, dos nacionals i un europeu, una evolució que es va consolidar en el creixement del grup i en el lideratge de referents com Flores.

Acte abans de l’Elx-Bera Bera

L’acte de retirada del dorsal se celebrarà dimecres que ve, en la prèvia del duel entre Atticgo BM Elx i Super Amara Bera Bera, a les 20.00 hores en el pavelló Esperanza Lag, corresponent a la segona jornada de la Lliga Guerreres. El rival afig càrrega simbòlica: va ser davant el quadre donostiarra quan Flores va disputar el seu últim partit oficial, en la final de la passada Lliga Guerreres Iberdrola.

L’ex capitana ha reconegut que este homenatge la fa sentir-se ‘una privilegiada’. En els últims mesos ha rebut mostres constants de carinyo i afirma estar orgullosa de l’aconseguit al costat de l’equip, un reconeixement que reflectix l’impacte que va deixar en el club i en l’afició.

Segons dades de l’entitat, Flores va acumular 383 partits oficials amb el CBM Elx: 309 en la Lliga Guerreres Iberdrola, 32 en la Copa de la Reina i participacions en la Supercopa d’Espanya, la Supercopa Ibèrica (2), la Copa EHF (2), la EHF European Cup (29) i la EHF European League (8). Este volum de trobades il·lustra una trajectòria sostinguda en l’elit i una disponibilitat constant per a l’equip.

El seu vincle amb el dorsal 14 és familiar. Va triar eixe número en homenatge a la seua mare, Ana Adsuara, que ho va portar durant la seua etapa com a jugadora. Era, com va explicar, portar a l’esquena el cognom del seu pare i el número de la seua mare, una manera de tindre’ls presents en cada partit.

Casada amb l’actual entrenador de l’equip, Joaquín Rocamora, Flores admet que troba a faltar l’handbol, encara que recalca que la decisió de l’adeu estava presa i que ara s’obri una nova etapa. La retirada del número en el sènior femení simbolitza eixe tancament, al mateix temps que la seua presència en els equips de base permetrà que les noves generacions mantinguen viu el llegat del 14.

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.