Mastodon
24.8 C
València
Diumenge, 7 setembre, 2025

Detingut a Ibi per segona vegada per estafar amb la venda de furgonetes camper

La Guàrdia Civil ha detingut a Ibi (Alacant) per segona vegada a un empresari per la seua presumpta implicació en una estafa vinculada a la venda en línia de furgonetes camper. La nova detenció arriba després de la presentació de cinc denúncies de damnificats situats a València, Tarragona, Las Palmas i Balears, i manté oberta una investigació que ja venia de mesos anteriors.

L’actuació s’emmarca en la segona fase de l’operació Campis. En la primera, tancada al juliol, el sospitós va ser arrestat i després va quedar en llibertat amb mesures cautelars, després de ser acusat d’almenys una desena d’estafes amb perjudicats a Alacant, Barcelona, Granada, Balears, Navarra i Sevilla.

Segona fase de l’operació Campis

En esta nova intervenció, els agents han localitzat i intervingut tres furgonetes que l’investigat mantenia en un taller sense iniciar treballs de camperización. L’absència d’avanços revela que, fins i tot havent cobrat encàrrecs, no existia un procés real per a entregar els vehicles en els terminis compromesos.

Segons la investigació, el modus operandi era sempre similar: publicava anuncis en una plataforma de compravenda, oferia furgonetes de gran grandària preparades per a ser habitades i sol·licitava pagaments per endavant. En un dels casos va arribar a oferir una unitat per 16.000 euros. Després de rebre els diners, tallava la comunicació i no entregava cap vehicle.

Els contractes de compravenda presentaven greus irregularitats, com l’absència de firma del venedor o l’omissió d’una data de lliurament, factors que debilitaven les garanties del comprador i complicaven qualsevol reclamació posterior.

Per a dificultar el rastreig dels diners, el sospitós utilitzava comptes bancaris a nom de terceres persones i, en alguns casos, va arribar a oferir el mateix vehicle a diferents interessats, un indici que buscava multiplicar els pagaments sense intenció de complir amb el lliurament.

La dispersió geogràfica dels afectats, amb casos en diverses províncies i en els arxipèlags, evidència un abast ampli del frau, afavorit per la captació a distància i per l’auge del mercat camper, on la demanda facilita que els anuncis cridaners generen respostes ràpides.

Les perquisicions també revelen que l’investigat comptava amb experiència en camperización i que al maig va constituir legalment una empresa dedicada a la compravenda de vehicles i accessoris, un marc que va poder reforçar davant els clients l’aparença d’activitat legítima.

L’empresari, veí de Tibi, va ser detingut el 13 d’agost i lloc a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 2 d’Ibi, que va acordar la seua llibertat amb mesures cautelars. Estes mesures busquen assegurar el desenrotllament de la causa mentres avança la investigació.

La Guàrdia Civil manté obertes les diligències i no descarta que apareguen més perjudicats a mesura que es revisen operacions i contractes vinculats a l’activitat de l’investigat.

Últimes notícies

El Roig Arena s’estrena amb un gran homenatge a Nino Bravo

El nou recinte de València va obrir amb un concert coral que va repassar els himnes de Nino Bravo davant 20.000 persones. Inversió de 400 milions i previsió de més d'un milió d'assistents el primer any.

Selfies en la façana i elogis al disseny i al so en l’obertura del Roig Arena

El nou recinte multiusos s'estrena a València amb un homenatge a Nino Bravo, entrades esgotades i aplaudiments al disseny futurista i a la qualitat del so.

Patxi López acusa el PP de convertir els seus discursos en insults i brega

El portaveu del PSOE en el Congrés acusa el PP de copiar el marc de Vox en posar la immigració en el centre i associar-la amb la delinqüència. Assenyala a Feijóo i Ayuso per alimentar la crispació sense aportar propostes.

Obertura del Roig Arena: selfies en la façana i elogis a la seua estètica i acústica

Centenars de persones es van fotografiar davant la façana del nou recinte multiusos de València, que va debutar amb un homenatge a Nino Bravo i aplaudiments a la seua acústica. El pavelló, finançat amb 400 milions, va esgotar entrades i apunta a marcar l'agenda cultural i esportiva de la ciutat.

Descobrixen capeges il·legals després del tall de l’AP-7 per la fugida d’una vaquilla a Alacant

L'AP-7 es va tancar 40 minuts a Alacant per una vaquilla escapada. En seguir el camió que la transportava, la Policia Local va destapar una capeja sense llicència en una finca.

Capturades les dos últimes vaques braves escapolides d’un camió a Alcalà de Xivert

Localitzen i capturen els dos últims #cap# de bestiar que quedaven soltes en zones rurals d'Alcalà de Xivert després de la fugida d'un camió. L'operatiu es dona per tancat.

EMT València reforça el servici per l’inici del curs i recupera la línia 63

L'EMT incrementa freqüències i torna a posar en marxa la línia 63 cap al campus de Burjassot per a cobrir la demanda de l'inici de curs. La mesura arriba després d'un estiu amb més viatgers i reforços en la xarxa.

La Generalitat rep 19 sol·licituds per a les ajudes a la producció audiovisual

La Generalitat ha registrat 19 sol·licituds a la convocatòria d'ajudes a la producció audiovisual, dotada amb 9,5 milions fins a 2027. El procés de valoració ja està en marxa amb criteris de gasto local, qualitat i impacte social.