El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV-PSOE ha reclamat que Alberto Núñez Feijóo entregue a la jutgessa que instruïx la causa penal sobre la dana del 29 d’octubre de 2024 la conversa íntegra de WhatsApp que va mantindre eixe dia amb el llavors president de la Generalitat, Carlos Mazón. La sol·licitud ha arribat després que el líder popular haja remés a la instructora únicament els missatges que li va enviar Mazón, sense incloure els que ell va respondre, un enviament parcial que, segons el parer dels socialistes, impedix reconstruir amb precisió la seqüència de comunicacions i decisions en una jornada en la qual van morir 230 persones a València.

Lliurament parcial i retrets del PSPV

Des de la direcció del PSPV han instat a Feijóo a aclarir el seu paper: ‘Hauria d’aprofitar la seua citació davant la jutgessa de la dana per a aclarir tota la veritat de l’ocorregut, i això exigix entregar no sols els missatges que va rebre de Mazón, sinó els que el propi Feijóo li va manar’. Han emmarcat esta exigència en la necessitat d’aportar a la causa tota la conversa, i no sols una part seleccionada.

Els socialistes valencians han qualificat l’actuació del líder del PP de ‘estranya manera de col·laborar amb la Justícia la del senyor Feijóo’, en operar ‘amb opacitat, impostura i males arts’. En esta línia, han assegurat que els valencians ‘s’estan preguntant què oculta el senyor Feijóo’ i han vinculat eixa reserva d’informació amb un intent d’eludir responsabilitats polítiques per la gestió de l’episodi de pluges.

El PSPV ha considerat, a més, que eixa actitud suposa ‘una falta de respecte i un menyspreu a les víctimes per part de qui aspira a governar als espanyols’. També han sostingut que Feijóo ‘va mentir a tots els valencians quan va dir que havia estat informat en temps real des del dilluns’ 28 d’octubre, i han rebutjat l’explicació posterior del líder del PP davant la jutgessa: ‘I ara esmente en el seu escrit a la jutgessa de Catarroja quan assenyala que es va equivocar de dia i que va ser un error’, han subratllat, al mateix temps que insistixen que ‘n’hi ha prou amb escoltar les seues declaracions d’aquella jornada: no va haver-hi lapsus, sinó falsedat per a encobrir la gestió del PP i del Govern valencià’.

La cronologia de la nit del 29 d’octubre

Segons el parer del PSPV, de l’escrit que Feijóo ha aportat al jutjat es desprén ‘una vegada més’ que Carlos Mazón ‘ja va saber eixa nit de la gravetat de la catàstrofe’. Per això, han instat els dirigents del PP a ‘comptar tota la veritat i deixar d’amagar-se en falsedats i paranys’. Els socialistes han argumentat que entregar la conversa completa permetria fixar amb exactitud la cronologia d’avisos, verificar qui va informar a qui i en quin moment, i contrastar la versió pública dels responsables amb el que realment van intercanviar per missatgeria.

En el seu comunicat, el PSPV també ha retret a Feijóo que hi haja ‘aprofitar la vespra de Nadal per a passar d’amagatons’ respecte a la major tragèdia que ha viscut la Comunitat Valenciana, i li ha assenyalat com a ‘responsable d’haver sostingut les mentides de Mazón i el seu partit durant més d’un any’. Eixe timing, han apuntat, reforça la sensació que s’ha pretés minimitzar l’abast del cas davant l’opinió pública.

La portaveu socialista d’Emergències en Les Corts i secretària de la comissió d’investigació sobre la dana, Alicia Andújar, ha reforçat esta tesi en afirmar que el líder del PP està ‘ocultant informació’. S’ha preguntat ‘per què amaga els seus missatges’ i ‘de què té por’, abans de reiterar la demanda: ‘Exigim a Feijóo que entregue la conversa íntegra amb Mazón, perquè estem farts de llistats de crides i de missatges fets a mà’. Andújar ha lamentat la ‘voluntat permanent d’encobrir la negligent gestió del Partit Popular i del Govern valencià’.

Últimes notícies

Compromís reclama investigar la gestió política de l’incendi de la Devesa

Compromís per València portarà al pròxim ple municipal una moció per crear una comissió d’investigació sobre la gestió de l’incendi que ha arrasat 37 hectàrees de la Devesa de El Saler. L’equip de govern defensa que ha actuat amb transparència i que la prioritat ha de ser aclarir qui va provocar el foc.

València estrena un gran mural de Luis de la Fuente després de ser vandalitzat a Barcelona

La façana del Centre Municipal de Persones Majors de Montolivet exhibix ja un mural de grans dimensions de Luis de la Fuente, reproducció de l’obra que va ser vandalitzada a Barcelona després del títol mundial d’Espanya.

El nou Hospital General de Castelló complix terminis i manté l’estrena per a 2026

Els tràmits del nou Hospital General Universitari de Castelló avancen segons el calendari i Sanitat preveu notícies positives prompte. El centre multiplicarà quiròfans, UCI i habitacions individuals respecte a l’actual hospital.

Santa Bàrbara decreta dos dies de dol per la mort d’un bebé de 18 mesos

Santa Bàrbara ha decretat dos dies de dol per la mort d’un bebé de 18 mesos, després de trobar els seus restes en una vivenda i detindre els pares a València acusats d’homicidi. El cas ha commocionat el municipi, que descriu la família com aparentment integrada i sense senyals evidents de risc.

Pérez Llorca acusa Sánchez de impedir un finançament just per a les autonomies

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha assegurat a Polop que el nou model de finançament autonòmic que impulsa el Govern central és incompatible amb Pedro Sánchez i només busca, segons ell, contentar l’independentisme català. També ha denunciat que totes les autonomies han vist rebutjades les seues al·legacions tècniques i que els valencians han sigut castigats en finançament i infraestructures.

València dedicarà el betlem monumental de Nadal als 700 anys del Corpus i a José Vergara

La instal·lació, de quasi 40 metres quadrats, podrà visitar-se gratuïtament des del 2 de desembre al Saló de Cristall

Rehabilitar un os triat per a l’alliberament marca després com es comporta al bosc

Un estudi amb ossos orfes rehabilitats en sis països europeus mostra que el tipus de rehabilitació influïx en com es mouen i en la seua actitud davant espais humanitzats quan tornen a la natura.

El Nou Mestalla entra en una fase clau amb l’itzat de la coberta

El Nou Mestalla ha iniciat l’itzat coordinat de l’estructura principal de la futura coberta, una maniobra complexa amb tecnologia d’elevació sincronitzada que marcarà la configuració definitiva de l’estadi.