14 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

Recuperen el cadàver d’una de les quatre persones espanyoles desaparegudes a Indonèsia

Els equips de rescat d’Indonèsia van recuperar este dilluns el cos sense vida d’una menor espanyola, filla d’Andrea Ortuño, una de les quatre persones de nacionalitat espanyola desaparegudes des del divendres després de l’enfonsament d’un vaixell turístic en l’est de l’arxipèlag.

La troballa es va produir a primeres hores del matí, quan un resident local va albirar un cos surant a unes 0,5 milles nàutiques del punt on es creu que va naufragar l’embarcació. Una llanxa de rescat va traslladar el cadàver al port de Labuan Baix, des d’on una ambulància ho va portar a un hospital per a la seua identificació formal. Inicialment no es va facilitar la identitat, però més tard els equips de busca i la família van confirmar que es tractava de la filla d’Ortuño, que va demanar preservar en la mesura del possible la seua identitat.

Seguixen desapareguts tres espanyols: Fernando Martín, exfutbolista i entrenador de l’equip femení B del València CF; un fill de Martín; i un fill d’Ortuño. Els dos adults van contraure matrimoni recentment. La confirmació de la defunció d’una de les tres persones menors ha colpejat amb duresa a les famílies, que han sol·licitat prudència i respecte en estes hores.

Busca marcada pel mal temps

L’operació de busca va entrar este dilluns en la seua quarta jornada amb més de 120 efectius desplegats, entre ells mitja dotzena de bussejadors professionals. El rastreig es concentra en l’estret entre les illes de Padar i Rinca, una zona amb forts corrents, pluges intenses i onatge que compliquen les immersions, reduïxen la visibilitat i poden arrossegar restes lluny del punt de l’enfonsament. Per a ampliar l’abast, es va incorporar un vaixell policial equipat amb sonar i un robot submarí, ferramentes útils per a reconéixer el fons marí i localitzar indicis del vaixell i dels desapareguts.

L’operatiu es reprendria a primera hora del dimarts i es prolongaria almenys dos jornades més, amb possibilitat d’ampliar-se en funció de les condicions de la mar i dels resultats que s’obtinguen, segons fonts de la busca. Labuan Baix actua com a centre de coordinació i suport logístic, la qual cosa facilita l’eixida ràpida de mitjans cap a l’àrea crítica de l’estret.

En el naufragi del divendres a la nit van sobreviure una altra filla d’Ortuño, quatre tripulants de l’embarcació i un guia turístic, tots de nacionalitat indonèsia. El seu rescat va permetre delimitar l’àrea de busca i reconstruir els últims moviments del vaixell abans del sinistre.

Les famílies dels desapareguts van demanar ‘una oració per tots ells’ i van reclamar ‘que es mantinga la consideració i respecte a la intimitat de les nostres famílies’. També van agrair el suport rebut tant a Espanya com a Indonèsia i van subratllar que no tornaran a Espanya ‘sense els quatre, tots junts’.

Últimes notícies

El temporal ha deixat almenys 23.000 hectàrees de cultiu afectades i 80 intervencions a València

La Diputació xifra de manera provisional més de 23.000 hectàrees de cultiu afectades i el Consorci de Bombers ha gestionat 306 avisos, amb 80 intervencions. Tretze de les 14 carreteres tallades ja han reobert i es preveu l'obertura de la CV-543 entre hui i demà.

El Consell exigix al Govern obres hidràuliques i anuncia mesures d’urgència després de les pluges

Els vicepresidents del Consell han recorregut municipis de València per a avaluar els efectes del temporal i reclamar infraestructures que reduïsquen els riscos. També han avançat actuacions transitòries mentres la CHJ definix solucions definitives.

Queralt Casas, primera a arribar a 300 partits amb el València Basket

La capitana taronja s'ha convertit en la primera jugadora a firmar 300 partits amb el València Basket. El registre va arribar en la jornada 13 davant el Joventut.

El Vila-real oficialitza l’eixida d’Adrià Altimira amb carta de llibertat

El lateral s'ha desvinculat del club i queda lliure per a firmar en el mercat hivernal després de tres temporades. Esta campanya només ha disputat tres partits de Copa i un de Lliga.

La Generalitat defén que la simplificació administrativa generarà ocupació i riquesa

El Consell ha defés el seu decret de simplificació per a accelerar projectes i atraure inversió, mentres Govern i Compromís alerten de menys controls i riscos ambientals. El debat s'ha intensificat malgrat que la norma encara no s'ha publicat oficialment.

El PSOE avisa que Feijóo oferirà racisme i masclisme institucional si governa

Diana Morant ha vinculat el projecte del PP als seus pactes amb Vox i ha denunciat exemples de 'racisme institucional' i 'masclisme institucional' en diverses autonomies. També ha acusat a Feijóo de mancar de projecte propi, de normalitzar a Vox i ha defés que el PSOE ha expulsat als qui van incórrer en conductes reprotxables.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres de protecció davant danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per urgència obres en llits i barrancs després de pluges que han superat els 200 l/m². Ha demanat agilitzar projectes com el Pedrís, la Saleta o el Magre i ha avançat un balanç de danys, amb la taronja afectada en plena temporada.

Restablixen la circulació en quasi tota la xarxa de carreteres de València després de les últimes pluges

La Diputació de València ha restablit el trànsit en quasi tota la xarxa provincial afectada per les pluges, amb especial incidència a la Ribera. Totes les vies estan obertes amb normalitat o amb precaució excepte la CV-543, tancada per acumulació d'aigua.