Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres de protecció davant danes

Pérez Llorca ha exigit este dilluns canvis normatius per a accelerar les obres de protecció enfront de danes i inundacions en la Comunitat Valenciana. L’objectiu, ha dit, és que les intervencions en llits i barrancs puguen tramitar-se per la via d’urgència, en lloc de quedar atrapades en procediments llargs, després d’un episodi de pluges que ha deixat més de 200 litres per metre quadrat en algunes localitats i ha reactivat el temor a noves crescudes.

Després de visitar Barxeta, L’Alcúdia i Carcaixent per a conéixer els danys, ha assenyalat que la jornada del diumenge ha sigut especialment complicada per la intensitat de la precipitació i per l’augment del cabal en punts crítics. Segons ha lamentat, part de la inquietud deriva que ‘les obres que s’havien d’haver fet després de la dana no han començat’, la qual cosa manté a molts veïns pendents de cada avís de pluja.

Accelerar obres en llits i barrancs

El president ha defés que estes intervencions havien d’haver-se tramitat com a obres d’emergència, perquè en esta mena de situacions ‘no valen els tràmits burocràtics que es fan en un procediment ordinari’. La tramitació d’emergència permet retallar terminis, contractar i executar de forma més àgil i actuar amb prioritat en neteja, canalitzacions i reforços, reduint el temps d’exposició al risc en les zones més vulnerables.

En eixa línia, ha subratllat que ‘S’han de fer canvis legislatius‘ perquè esta via ràpida siga la regla quan es tracte de seguretat enfront d’inundacions. Ha recordat que la Generalitat ho ha incorporat als seus plans de simplificació administrativa i que també ho ha reclamat al Govern central. A més, ha urgit a agilitzar projectes llargament esperats, com el del Pedrís, la Saleta o el Magre, perquè si ‘els projectes tarden molt temps’ la protecció es retarda i la sensació d’inseguretat persistix.

Com a exemple, ha assenyalat que les actuacions assumides per la Generalitat i tramitades per emergència ‘ja estan acabades’, mentres que, amb tramitació ordinària, hi ha obres que ‘ni tan sols han començat’. Al seu juí, fixar procediments més àgils evitaria que les pròximes danes tornen a trobar punts febles sense resoldre.

Pérez Llorca ha avançat que el Consell mantindrà esta reivindicació de manera constant i acudirà a la via que corresponga per a aconseguir-ho. Al mateix temps, ha indicat que esperen a la constitució de la comissió mixta compromesa pel president del Govern per a concretar terminis i coordinar actuacions.

Sobre l’episodi d’esta finalitat de setmana, ha explicat que la ciutadania ‘ha viscut la jornada amb molta tensió’. La Generalitat ha iniciat el balanç de danys, amb especial atenció a l’agricultura i, en particular, a la taronja, en ‘plena temporada’. Eixe recompte servirà per a prioritzar reparacions en infraestructures locals i fer costat a les explotacions afectades, a més d’orientar les futures obres en els trams de llits i barrancs on s’han detectat majors problemes.

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.