Mor una de les sis persones rescatades en l’incendi d’una vivenda a Crevillent

Una de les sis persones rescatades en l’incendi d’una vivenda a Crevillent ha mort després de ser traslladada a l’Hospital del Vinalopó, a Elx, segons el Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències.

La víctima, una dona de 25 anys, va ser atesa en parada cardiorespiratòria per l’equip mèdic d’urgències mobilitzat, que li va practicar maniobres de reanimació cardiopulmonar avançada i altres tècniques d’estabilització. El personal sanitari va aconseguir recuperar-la en dos ocasions i va arribar a ser evacuada a l’hospital, on va morir.

Sis rescats i un edifici evacuat

Un altre dels rescatats, un home de 33 anys, va ser atés per inhalació de fum i traslladat a l’Hospital General d’Elx amb pronòstic reservat. L’abundància de fum va obligar a prioritzar l’evacuació i a assegurar vies d’accés per als equips d’emergència.

L’incendi va ocórrer poc abans de les 20 hores del dilluns en un pis de la segona planta d’un edifici de tres altures situat al carrer Al-Shafra. El foc va generar ‘una gran quantitat de fum i flames’, per la qual cosa es va evacuar a tots els inquilins. Sis veïns van ser rescatats: quatre per la façana i dos per l’interior de l’immoble. Estos dos últims, la jove morta i l’home de 33 anys, van resultar afectats per inhalació de fum; també un gos, que va aconseguir recuperar-se.

La combinació de rescats per façana i interior apunta al fet que l’escala principal va quedar molt afectada pel fum, mentres l’accés interior es va reservar per als casos més urgents. Este plantejament va permetre agilitzar l’eixida dels ocupants alhora que es contenia la propagació del foc i es ventilaven les zones comunes.

En les labors d’extinció, que es van donar per finalitzades a la 1.21 hores, van participar dos unitats de comandament direcció, una bomba rural pesada, una bomba nodrissa pesada, una bomba urbana lleugera, una autoescala i un furgó de transport de personal, amb un sergent, tres caps i deu bombers dels parcs de Crevillent, Elx, Almoradí i Elda. L’amplitud del desplegament indica que, a més de sufocar les flames, va ser necessari revisar l’estructura i comprovar cada vivenda abans de permetre el retorn dels veïns.

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.