15.1 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

Emergències autoritza 71 festes de Nit de cap d’any en 41 municipis de la Comunitat Valenciana

La Conselleria d’Emergències i Interior ha rebut 74 sol·licituds per a celebrar festes de Nit de cap d’any en establiments de 41 municipis de la Comunitat Valenciana. D’elles, 71 han sigut autoritzades, dos s’han denegat per presentar-se fora de termini i una ha quedat en desistiment. La tramitació depén de la Direcció General d’Interior, amb competència exclusiva en matèria d’espectacles en l’àmbit autonòmic.

Enguany s’han presentat cinc peticions més que en 2024; llavors es van tramitar 69 propostes i es van aprovar finalment 62. L’increment reflectix un major interés per organitzar esdeveniments en l’última nit de l’any i una oferta que s’estén a més tipus de locals.

La major part dels festejos de 2025 es duran a terme en restaurants (37) i cafés-bar (22), però també en cinemes d’estiu, poliesportius, pubs o teatres, entre altres. Els aforaments previstos són molt dispars, amb una forqueta que va d’11 a 1.532 assistents, senyal que conviuen celebracions de xicotet format amb esdeveniments de major capacitat.

Distribució i marc legal

Per províncies, la majoria de permisos correspon a municipis d’Alacant (17), seguida de València (14) i Castelló (10). A Alacant hi haurà festejos extraordinaris a l’Alfàs del Pi, Algorfa, Alacant, Benidorm, Calp, Dénia, Elx, Formentera del Segura, Guardamar del Segura, el Fondó de les Neus, Xàbia, Petrer, San Fulgencio, Santa Pola, Torre de la Perforada, Torrevieja i la Vall de la Gallinera. A Castelló, les celebracions se situen a Almassora, Benicàssim, Borriana, Castelló de la Plana, Montanejos, Oropesa, Segorbe, Torreblanca, Vila-real i Xert. A la província de València, els locals autoritzats estan a Alboraia, Beniarjó, Bellreguard, Gandia, Jalance, Nàquera, Oliva, Rafelbunyol, Riola, Sagunt, Tavernes Blanques, València, Xeraco i Xirivella.

La regulació d’estes celebracions està arreplegada en la Llei d’espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics, que fixa les condicions necessàries per a desenrotllar cada tipus d’esdeveniment amb l’objectiu de salvaguardar la seguretat de les persones i els béns. En la pràctica, l’autorització extraordinària verifica que l’activitat proposada s’adequa al tipus d’establiment i a l’aforament previst, i que complix els requisits exigibles a esta mena de celebracions.

Amb la finalitat de facilitar l’organització municipal, el passat 25 de novembre la Direcció General d’Interior, a través de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, va remetre als 542 ajuntaments de la Comunitat una circular que recordava les condicions i requisits per a les celebracions extraordinàries típiques d’estes dates. Eixe avís anticipat ajuda a preparar expedients i a complir terminis, un aspecte rellevant a la vista de les dos sol·licituds que s’han quedat fora per presentar-se vesprada.

Amb la majoria d’esdeveniments previstos en restaurants i cafés-bar i un calendari centrat en la nit del 31, les autoritzacions permeten ordenar l’oferta i unificar criteris de seguretat en tota la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Detingut un veí per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un veí de l'immoble ha sigut detingut per la seua presumpta relació amb l'incendi registrat el dilluns a Crevillent. Una jove de 25 anys va morir a l'hospital i va haver-hi una evacuació massiva.

El València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener i el València-Unicaja s’avança al dissabte 10

L'ajornat València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener a les 20.30 en el Roig Arena. El dol amb Unicaja s'avança al dissabte 10 a les 18.30.

5 anys i 11 mesos de presó per intentar assassinar a la seua dona després de comunicar-li la ruptura

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys i onze mesos de presó a un home per la temptativa d'homicidi de la seua dona amb un cúter després d'anunciar-li la ruptura. La sentència aplica agreujants de gènere i parentiu i imposa allunyament, retirada de pàtria potestat i possible expulsió.

El Vila-real té al seu abast la millor primera tornada de la seua història

L'equip de Marcelino suma 35 punts en 16 jornades i, amb tres partits per jugar, li basten 5 de 9 per a batre el seu millor registre de primera volta. També perseguix el rècord golejador i ja no pot millorar el defensiu.

Morant acusa el Consell d’executar només el 27% de la inversió educativa

Diana Morant ha denunciat que el Consell només ha executat el 27% de les inversions en Educació i un 20% en Servicis Socials. Ha qualificat el balanç de l'any com a suspens total i ha criticat la pròrroga pressupostària.

Quinta jornada sense resultats en la busca dels tres espanyols desapareguts a Indonèsia

Els equips han tancat sense troballes la quinta jornada per a localitzar a tres espanyols després del naufragi prop de Padar. L'operatiu seguirà el dimecres.

Metrovalencia supera 3,6 milions de viatgers en el tram sud reobert després de la dana

En sis mesos des de la reobertura del 27 de juny, el tram entre València Sud i Castelló ha mogut 3.659.828 usuaris. La inversió de més de 100 milions i la reconstrucció de 50 km han normalitzat el servici en les Línies 1, 2 i 7.

El València es juga a Vigo tallar la seua ratxa sense guanyar fora

L'equip de Carlos Corberán visita al Celta per a buscar el seu primer triomf a domicili de la temporada i esquivar repetir el mal inici de la passada campanya.