Un veí de l’edifici de Crevillent ha sigut detingut per la seua presumpta relació amb l’incendi declarat el dilluns a la vesprada, en el qual una jove de 25 anys va morir després de ser evacuada a l’hospital. La detenció situa el focus en un possible origen humà del foc, a l’espera de les conclusions oficials de la investigació.
Investigació en marxa
L’Equip Territorial de Policia Judicial de Santa Pola s’ha fet càrrec de les perquisicions per a esclarir les causes i el motiu del sinistre, i s’ha adonat de l’actuat al jutjat de guàrdia d’Elx. En esta fase es practiquen diligències dirigides a fixar l’origen del foc i a delimitar si va haver-hi algun tipus de responsabilitat penal. Fins que es tanque l’anàlisi tècnica, no es descarta cap escenari vinculat a l’inici de l’incendi.
Evacuacions i rescats
L’incendi va ocórrer poc abans de les 20 hores en un pis de la segona planta d’un edifici de tres altures situat al carrer Al-Shafra. Segons el servici d’extinció, el foc va generar ‘una gran quantitat de fum i flames’, la qual cosa va obligar a desallotjar de manera preventiva a al voltant de 60 persones, tant de l’immoble afectat com del confrontant, per a evitar intoxicacions i facilitar l’accés dels equips d’emergència.
Sis veïns van ser rescatats en la intervenció: quatre mitjançant maniobres per la façana i altres dos per l’interior de l’edifici. Estos dos últims eren la jove de 25 anys i un home de 33, els dos afectats per inhalació de fum, als qui es va prioritzar l’evacuació pel seu estat. També va resultar afectat un gos, que va aconseguir recuperar-se després de ser assistit.
La jove va ser atesa inicialment en el lloc per un equip d’urgències del Cicu, que va aplicar reanimació cardiopulmonar avançada i maniobres d’estabilització. Els sanitaris van aconseguir recuperar-la en dos ocasions i va ser traslladada a l’Hospital del Vinalopó, a Elx, on finalment va morir. L’home de 33 anys va ser portat a l’Hospital General d’Elx amb pronòstic reservat per inhalació de fum.
L’actuació dels servicis d’emergència va combinar l’extinció del focus amb la ventilació de les zones comunes per a reduir la concentració de gasos i recuperar la visibilitat. La intensa presència de fum va dificultar l’abandó autònom d’algunes vivendes, la qual cosa va obligar els bombers a executar rescats simultanis mentres es contenien les flames.
L’ajuntament ha decretat un dia de dol oficial per la defunció de la jove, amb les banderes a mitja asta en els edificis municipals, com a mostra de respecte i condol cap a la víctima i els seus familiars. La mesura subratlla l’impacte que el sinistre ha tingut en la comunitat veïnal, encara pendent de l’avanç de la investigació i de l’evolució del ferit.
La Guàrdia Civil manté obertes totes les línies de treball mentres es completa l’informe tècnic dels bombers i es formalitza la remissió de diligències al jutjat. Quan concloguen estes actuacions, es determinaran les responsabilitats que puguen derivar-se del cas.



