El Govern designa a Zulima Pérez per a tancar amb Martínez Mus la comissió mixta de la DANA

El Govern d’Espanya ha designat a la comissionada per a la reconstrucció per la DANA, Zulima Pérez, com a interlocutora amb el vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, per a tancar els detalls de la comissió mixta entre les dos administracions.

Pérez ha contactat ja amb Martínez Mus i han acordat reunir-se el 9 de gener per a buscar una data de constitució de la comissió al llarg del mes de gener i perfilar el seu sistema de treball. Este pas obri el llit formal de coordinació i permet anticipar regles clares de seguiment d’actuacions, priorització de projectes i repartiment de responsabilitats entre els diferents nivells de govern.

Composició i funcions de la comissió

El nou òrgan comptarà amb representació del Govern d’Espanya, la Generalitat Valenciana, la Diputació de València i tots els ajuntaments de la Comunitat afectats. Amb esta estructura es pretén integrar als qui executen sobre el terreny, de manera que les decisions i acords es traslladen amb agilitat a la gestió diària i s’eviten duplicitats. Entre les seues tasques figuren la coordinació, el seguiment de mesures i l’adopció d’acords per a la reconstrucció postdana.

El ministre de Política Territorial, Ángel Víctor Torres, ha remés una carta a Martínez Mus en la qual reafirma la disposició de l’Executiu a treballar de manera coordinada amb la Generalitat. En l’escrit, el ministre subratlla que des de l’inici d’esta situació excepcional s’ha mantingut un model de cooperació permanent amb reunions bilaterals i multilaterals a tots els nivells, i que la comissió mixta es concep com un espai de treball compartit basat en la lleialtat institucional i la rendició de comptes.

Sobre esta base, el Govern proposa constituir la comissió al gener, en la data que resulte més adequada de mutu acord. En els treballs de coordinació, seguiment i adopció d’acords actuarà com a representant de l’Executiu la mateixa Zulima Pérez, la qual cosa facilitarà un interlocutor únic i la continuïtat de la informació entre equips tècnics i responsables polítics.

Des de la vicepresidència tercera del Consell consideren que la carta del ministre és ‘un pas mínim’ i que ‘l’important és que es reflectisca en accions i que la comissió realment desbloquege els projectes pendents’ després dels 14 mesos transcorreguts des de la DANA del 29 d’octubre de 2024. Eixe posicionament posa el focus en els resultats: que el nou òrgan accelere decisions, establisca un calendari clar i permeta tancar expedients encallats, amb la vista posada en una reconstrucció eficaç i coordinada.

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.