12.6 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

En el seu primer discurs de cap d’any com president de la Generalitat, i quan està a punt de complir un mes des de la seua presa de possessió, Juanfran Pérez Llorca ha subratllat que la Comunitat Valenciana ‘continua recuperant-se de la pitjor catàstrofe de la seua història’ i ha reiterat el compromís del Consell, ‘amb fets i recursos’, fins que la reconstrucció després de la DANA ‘siga completa’. El missatge s’ha pronunciat des de la seu del Consell Regulador de la D.O. Utiel-Requena, a Utiel, un dels municipis més afectats, com a gest d’acompanyament als damnificats.

El president ha iniciat la seua intervenció reconeixent el treball i l’esforç de la societat valenciana durant 2024 i la capacitat de ‘alçar-se, treballar unida i no rendir-se mai’. Ha recordat a les víctimes de les riuades i ha traslladat ‘la seua empatia, carinyo i atenció’ als qui encara patixen les conseqüències. Eixe èmfasi en ‘fets i recursos’ ha apuntat a inversions, ajudes i obres que consoliden la seguretat i la prevenció, amb una apel·lació explícita al fet que les actuacions en llits i barrancs siguen ‘una realitat d’una vegada per sempre’ per a reduir la vulnerabilitat davant nous episodis extrems.

Crida a la cooperació institucional

Per a sostindre eixe ritme de recuperació, Pérez Llorca ha instat la col·laboració de totes les administracions ‘des de la lleialtat i el sentit comú’. Ha advocat pel diàleg i el consens per a aconseguir un finançament autonòmic just, una ‘solució tècnica’ en matèria hídrica i la defensa dels sectors productius, i ha reclamat que la vivenda siga considerada ‘qüestió d’Estat’. La coordinació, ha suggerit, permet accelerar projectes, evitar duplicitats i blindar els servicis públics essencials que depenen de recursos estables.

El cap del Consell ha remarcat l’aposta per la convivència i l’estabilitat institucional ‘per a consolidar iniciatives, enfortir projectes i cultivar la confiança dels ciutadans’. Eixa estabilitat, ha defés, ha contribuït a crear un marc de seguretat per a la inversió i l’ocupació, decisiu per a recuperar el pols econòmic de les comarques afectades i donar continuïtat a les obres de reconstrucció.

En l’àmbit social, ha assegurat que la societat valenciana ‘sempre rebutjarà qualsevol tipus de violència vinga d’on venja’ i ha recordat a les quatre dones assassinades en 2025 en la Comunitat Valenciana, amb l’objectiu de ‘aconseguir erradicar esta realitat dolorosa entre tots’. Ha emmarcat este compromís com una responsabilitat compartida que requerix prevenció, acompanyament i recursos.

Mesures per a alleujar a famílies i empreses

Com a exemples d’avanços, ha enumerat la rebaixa fiscal per a les rendes baixes i mitjanes, l’impuls a l’ocupació i a la inversió, la reducció de les llistes d’espera en sanitat i dependència, la llibertat educativa i la gratuïtat de l’escolarització de zero a tres anys. Estes mesures, ha indicat, han buscat alleujar la càrrega de les llars, millorar l’atenció als qui més ho necessiten i facilitar la conciliació.

‘Podem fer més per a ajudar a les nostres famílies i que l’esforç tinga recompensa’, ha subratllat, abans de destacar una novetat en la universitat pública: ‘per primera vegada, els estudiants que aproven totes les assignatures de primer no hauran de pagar la seua matrícula’. L’èmfasi en el mèrit ha pretés vincular el suport públic amb els resultats acadèmics i amb majors oportunitats de progrés.

En vivenda, el president ha esmentat el Pla Viu per a desenrotllar milers de vivendes de protecció pública i la reducció d’impostos en la compra d’immobles. A més, ha urgit al Govern d’Espanya a sumar-se al programa i rebaixar l’IVA en l’adquisició de vivenda, perquè, ha incidit, ‘això no ho podem fer solos’. La combinació de més oferta i alleujament fiscal, ha defés, ha de facilitar l’accés a una llar i accelerar la recuperació dels municipis més colpejats.

Com a tancament, Pérez Llorca ha cridat a ‘deixar a un costat el soroll, la crispació i afrontar els reptes que venen’. Entre les prioritats immediates ha situat la simplificació administrativa, el suport al camp, l’enfortiment dels servicis públics i la garantia del dret constitucional a la vivenda. Menys burocràcia, ha suggerit, ha de traduir-se en tràmits més àgils per a les obres i ajudes; el suport al sector agrari, en estabilitat per a un teixit productiu essencial; i uns servicis públics robustos, en respostes més ràpides a la ciutadania.

Últimes notícies

Dos detinguts per furts a majors amb el mètode de l’abraç al Campello

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens amb requisitòries per la seua presumpta implicació en furts a persones majors prop d'un banc del Campello. Després de passar a disposició judicial, van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

L’oposició titlla de decebedora el discurs de Llorca i el PP el veu il·lusionant

El missatge de Juanfran Pérez Llorca ha dividit a les Corts: PSPV i Compromís parlen de decepció i hipocresia, mentres el PP el qualifica de realista i il·lusionant.

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero, els quatre del València que acaben contracte en 2026

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero acaben el seu vincle al juny de 2026 i des de l'1 de gener poden pactar el seu futur amb altres clubs. Així està cada cas

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte al juny i ja poden negociar el seu futur

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte el 30 de juny de 2026 i, des de l'1 de gener, són lliures per a negociar amb altres clubs. També conclouen les cessions de Manor Solomon i Rafa Marín, i finalitza el contracte de Marcelino.

Simat frega els 1.000 l/m² de pluja entre setembre i desembre

Les precipitacions han deixat 977,4 l/m² en Simat, al capdavant del ránking de Avamet. A València s'han acumulat entorn de 420 l/m² des del 28 de setembre.

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

El president ha defés la col·laboració institucional i ha promés mantindre recursos i accions fins a completar la recuperació després de la dana, amb especial focus en vivenda, ocupació i servicis públics.

La impermeabilització de la Ciutat de la Justícia de València aconseguix el 60% d’execució

Les obres d'impermeabilització avancen al 60% després d'una inversió de més de 2,3 milions, actuant sobre més de 17.000 m² per a evitar filtracions i humitats. El pla reforça segellats i amplia la xarxa d'evacuació sense interrompre l'activitat judicial.

Indonèsia espera estendre la busca de tres espanyols desapareguts després d’un naufragi

Les autoritats preveuen mantindre l'operatiu més enllà del sèptim dia legal en reforçar-lo amb més mitjans, sonar i un radi de 34,96 milles nàutiques.