3.4 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

Tres detinguts per 15 robatoris amb força a Albal, Catarroja i Massanassa

La Guàrdia Civil ha detingut a tres hòmens, un d’ells menor d’edat, per la seua presumpta participació en quinze robatoris amb força, dos en grau de temptativa, en establiments d’Albal, Catarroja i Massanassa. Els assalts es van produir entre agost i novembre i van deixar un botí de 12.842 euros en metàl·lic i danys valorats en uns 10.000 euros. Per al presumpte capitost ha sigut decretada la presó provisional, mentres que per als altres detinguts s’han adoptat mesures no privatives de llibertat.

Investigació i modus operandi

La investigació es va iniciar a mitjan setembre en acumular-se diverses denúncies amb el mateix patró. Els autors accedien als locals mitjançant escalament i, ja a l’interior, fracturaven portes o finestres per a moure’s per l’establiment. S’apoderaven de l’efectiu de les caixes registradores i d’aparells electrònics i productes alimentosos, béns de ràpida eixida i fàcil transport.

Per a no ser reconeguts per les cambres, ocultaven el rostre amb les seues pròpies samarretes i, en nombroses ocasions, actuaven amb el tors nu, una manera de reduir la identificació per peces o caputxes. Este procediment, repetit en diferents robatoris, apuntava a una planificació bàsica i a un repartiment de tasques centrat en entrar ràpid, prendre efectiu i objectes de valor i fugir abans de l’arribada de reforços.

Els agents van sol·licitar i van analitzar les gravacions de seguretat dels comerços afectats i van concloure que l’autoria es repetia: un grup de quatre jóvens, al voltant de 20 anys i de complexió prima, alguns amb tatuatges. La coincidència de trets físics i peces entre diversos assalts va permetre unir els fets i afinar la identificació.

Amb la descripció de la roba, els tatuatges i la complexió, els investigadors van aconseguir identificar a un dels autors i a altres tres persones vinculades amb ell. Com no constaven domicilis coneguts, es van organitzar vigilàncies discretes en els llocs on podien residir o freqüentar. Després de situar les vivendes, es va establir un dispositiu per a localitzar i detindre de manera simultània als implicats i evitar possibles avisos entre ells.

Han sigut detinguts tres hòmens, de 16, 19 i 20 anys i de nacionalitat espanyola. Se’ls atribuïx la presumpta comissió de 15 delictes de robatori amb força, a més de danys i pertinença a organització criminal. La investigació ha sigut duta a terme per agents del lloc principal d’Alfafar, i les diligències van ser entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 1 de Catarroja.

Últimes notícies

La Aemet preveu gelades al costat de la costa i mínimes de fins a -6 a l’interior

La pròxima matinada portarà gelades fins i tot prop del litoral i descensos de fins a -6 en àrees de l'interior. Hi ha avisos grocs per fred i vent.

Set triomfs del Llevant davant l’Espanyol en el Ciutat, l’últim en 2016

El Llevant rep este diumenge a l'Espanyol amb un balanç a casa de set triomfs en quinze dols de Primera. No guanya en el Ciutat des de 2016.

El València només ha perdut una vegada amb l’Elx a Mestalla: 1-2 en la 65-66

El València rebrà este dissabte a l'Elx en la jornada 19 amb un balanç aclaparador a Mestalla: 16 victòries, 7 empats i 1 derrota. L'últim precedent, en 2022, va acabar en empat.

El Vila-real encadena quatre triomfs i un empat en les últimes cinc visites de l’Alabés

L'equip groc rep a l'Alabés en la jornada 19 amb una ratxa en La Ceràmica: quatre victòries i un empat des de 2019, quasi sempre amb marcadors inflats.

El 6.703 del Xiquet repartix el primer premi en 20 localitats de la Comunitat Valenciana

El número 6.703 ha resultat premiat amb el primer premi del sorteig del Xiquet, dotat amb 2 milions per sèrie i 200.000 euros al dècim, amb fort repartiment en la Comunitat Valenciana. El segon i el tercer han quedat més concentrats.

Dos ferits per l’explosió d’un càmping gas en una autocaravana al Campello

Una dona de 66 i un home de 76 han patit cremades després de l'explosió d'un càmping gas en una autocaravana en un càmping del Campello. Van ser atesos en el lloc i traslladats als hospitals d'Alacant i Sant Joan.

Ademuz marca la mínima en la Comunitat Valenciana amb 7 graus sota zero

Ademuz ha registrat -7 graus, la mínima de la Comunitat Valenciana, seguida per Castellfort i Fredes. En el litoral, les capitals han quedat per damunt de zero.

Troben un tercer cos i el casc del vaixell del naufragi d’una família espanyola a Indonèsia

Els equips de rescat van trobar un tercer cos i el casc del KM Putri Sakinah, afonat el 26 de desembre en Komodo amb una família espanyola a bord. Dos menors seguixen desapareguts.