0-3: el Llevant s’exhibix en el camp del Sevilla en el debut de Luis Castro

L’estrena de Luis Castro no va poder ser més rotund: el Llevant es va imposar 0-3 en el camp del Sevilla amb un exercici de control sense parenceries i màxima eficàcia, que va deixar als locals sense respostes i a Matías Almeyda en una situació compromesa.

El Llevant va governar molts trams del primer temps sense necessitat d’acumular ocasions. El Sevilla a penes va embastar alguna eixida a partir de les galopades de Juanlu per la dreta, mentres Iker Losada va ser l’atacant més incisiu sobre la gespa. El gallec va perdonar una ocasió claríssima al 20, quan no va calibrar el seu zurdazo en posició franca, però es va rescabalar en el descompte del primer acte: després d’una paret brillant amb Iván Romero, va creuar davant Odysseas per a firmar el 0-1 en l’última acció abans del descans.

Un pla que va desactivar al Sevilla

Després de l’intermedi, Almeyda va moure el tauler: Januzaj va entrar per Xiquet i el Sevilla va passar a un 4-4-2, amb el belga obert a la dreta, Carmona com a lateral esquerre a peu canviat i Os en l’extrem esquerrà. L’ajust va donar un primer arreón: Mendy va provar ras i Ryan va volar a córner; poc després, Gudelj va exigir de nou al meta australià amb un tret llunyà. No obstant això, les arribades van ser comptades i l’entrada d’Isaac Romero per a carregar l’àrea va derivar en una juxtaposició de dos ariets que va restar claredat més que sumar rematada.

El Llevant, còmode i abrigallat prop de la seua àrea, va esperar el seu moment amb paciència. Amb les línies juntes i sense permetre pèrdua perillosa, va anar guanyant metres cada vegada que va robar i va eixir pels costats, especialment el dret, on va trobar la via per a la sentència.

Sentència en el tram final

El 0-2 va arribar en una transició simple i ben executada pel costat destre: Carlos Álvarez va centrar cap a Morals, la deixada involuntària dels quals va habilitar a Espí en el cor de l’àrea; el davanter va afusellar a plaer en el 77. El Sevilla va trobar una vida extra al 90 amb un penal comés per Toljan sobre Kike Salas, però Isaac va errar el llançament i va esvair qualsevol opció de reacció.

Ja en l’última jugada, el mateix Carlos Álvarez, canterano del club sevillà, va aprofitar el desorde local per a col·locar el 0-3 en el 94 i tancar una vesprada redona per als granotas. El triomf, sòlid per pla i per execució, dona aire al Llevant i subratlla la carència de mordent d’un Sevilla que a penes va inquietar més enllà dels intents llunyans.

El dol va correspondre a la jornada 18 de LaLiga EA Sports i es va disputar en el Ramón Sánchez-Pizjuán, amb 25.303 espectadors. Van ser amonestats Alexis i Mendy pels locals, i Moreno, Pampín, Ryan i Toljan pels visitants.

Al final del partit, Luis Castro va sintetitzar l’esperit de l’equip: ‘Hem sabut patir. És normal patir. Si patim junts, ho superarem’. El tècnic va valorar l’esforç i la concentració del grup: ‘Els jugadors han estat molt concentrats, han demostrat que podem fer alguna cosa. Gaudirem i després toca pensar en el pròxim partit’. Sobre el 0-1 al caient del descans, va subratllar: ‘Tots els gols són bons, arriben en el moment que arriben: és bo perquè el gol arriba abans del descans i podíem preparar millor la segona mitat en la caseta. És una victòria merescuda’. També va destacar l’aportació de Ryan en els minuts de major dificultat: ‘Content perquè era un moment complicat: una parada molt important. És un porter que ens pot ajudar’.

Últimes notícies

La Oreja de Van Gogh converteix el Roig Arena en una festa de nostàlgia a València

La Oreja de Van Gogh ha omplit el Roig Arena de València amb 15.000 persones en el primer dels seus dos concerts, convertint el retrobament amb Amaia Montero en una autèntica festa de nostàlgia. El recinte celebra també el seu primer aniversari com a referent del mapa musical valencià.

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.