L’edifici incendiat de Campanar avança: pis pilot acabat després de sis mesos d’obres

Sis mesos després de l’inici de la rehabilitació integral, l’edifici arrasat per l’incendi del 22 de febrer de 2024 en Campanar va prenent forma. El pis pilot està finalitzat i servix de referència tangible per als propietaris, que poden fer-se una idea de la distribució i les qualitats previstes.

L’Associació de Propietaris Afectats per l’Incendi de Campanar va confirmar que els treballs, iniciats el 4 de juliol, avancen a molt bon ritme. S’estan rematant mitgeres entre vivendes i es completen les instal·lacions d’electricitat i aigua, passos previs als acabats interiors i a la recuperació de servicis.

Obres i terminis

La reconstrucció es va escenificar a la fi de setembre amb la simbòlica col·locació de la primera pedra, un acte que va reunir veïns i autoritats. L’empresa adjudicatària és Dragats S. a., seleccionada després d’un procés tècnic assessorat per professionals de la comunitat, amb un pressupost superior a 20 milions assumit per l’asseguradora i un termini estimat de 17 a 18 mesos; eixe calendari, prenent com a referència l’arrancada del 4 de juliol, situa l’horitzó de lliurament entre finals de 2026 i començaments de 2027.

L’obra va arrancar mentres seguia oberta la investigació judicial de l’incendi. El Jutjat d’Instrucció número 9 va decretar a la fi de maig l’arxiu provisional en considerar que els fets van ser accidentals. Després de diversos recursos desestimats i la confirmació de l’arxivament per l’Audiència Provincial al juliol, algunes famílies van manifestar la seua respecte a la decisió encara que no la compartien, i la comunitat de propietaris va anunciar que no presentaria recurs d’empara. Este desenllaç va buidar incerteses i va reduir la litigiositat al voltant del projecte.

El 2 de setembre va començar el desenrunament, una fase clau per a retirar restes, avaluar danys i preparar l’estructura per a la seua rehabilitació. Durant cinc mesos es van retirar milers de tones de residus, amb un cost de 1,5 milions d’euros assumit per les asseguradores, igual que els 1,1 milions destinats a la redacció del projecte de reconstrucció. Estes actuacions prèvies han permés encadenar les següents etapes sense grans interrupcions.

Últimes notícies

La Oreja de Van Gogh converteix el Roig Arena en una festa de nostàlgia a València

La Oreja de Van Gogh ha omplit el Roig Arena de València amb 15.000 persones en el primer dels seus dos concerts, convertint el retrobament amb Amaia Montero en una autèntica festa de nostàlgia. El recinte celebra també el seu primer aniversari com a referent del mapa musical valencià.

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.