Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges generalitzades que han caigut durant el matí d’este diumenge han sigut molt febles i intermitents, però suficients per a deixar empremta en cotxes i superfícies exposades. La presència de pols en suspensió ha afavorit que l’aigua, al contacte amb eixe material en l’aire, formara una fina mescla de fang que ha embrutat carrosseries, cristalls i altres elements a l’aire lliure.

Este tipus d’episodis es caracteritza per acumulats de pluja modestos però molt repartits, que no arriben a generar problemes de drenatge o incidències rellevants, però sí que obliguen a netejar vehicles i façanes. La sensació per a molts conductors ha sigut que l’aiguat no ha servit per a llavar els cotxes, sinó just per al contrari.

Acumulats de pluja dispars per comarques

Segons les dades de l’Agència Estatal de Meteorologia, fins a les 13 hores d’este diumenge s’han registrat acumulats de 7,4 litres per metre quadrat a Torrebaja, 7,2 litres a Ayora i 7 litres a Villagordo del Cabriel. Es tracta de les quantitats més destacades de l’episodi, que mostren com les precipitacions han sigut més generoses en punts concrets de l’interior.

En altres localitats els registres han sigut una mica més baixos, però igualment significatius dins d’este context de pluja feble. A Agres s’han mesurat 6,8 litres per metre quadrat, a Zarra 6,5, a Millena 5,8 i a Chelva 5,2. Encara que estes xifres no impliquen una gran acumulació d’aigua, sí que mostren una continuïtat de la pluja al llarg de diverses hores, suficient per a humitejar el sòl i arrossegar la pols en suspensió.

Altres valors d’acumulats reflectixen també esta distribució irregular de les precipitacions. Chera i Tuéjar han registrat 4,8 litres per metre quadrat, Utiel 3,6, Alcoi 2,6, Bicorp 2 i Villena i Llíria 1,6 litres. La varietat en les dades confirma que l’episodi s’ha estés per bona part del territori, encara que amb diferent intensitat segons la zona.

En les capitals de província, la pluja ha sigut encara més simbòlica. A Alacant s’han comptabilitzat 1,2 litres per metre quadrat, a Castelló de la Plana 0,6 i a València tan sols 0,1. Amb estes quantitats, l’aigua a penes ha servit per a banyar lleugerament les superfícies, però sí ha sigut suficient perquè, combinada amb la pols en suspensió, s’apreciara clarament la brutícia en vehicles i mobiliari urbà.

La combinació de pluges febles i intermitents amb pols en l’aire és típica de situacions en les quals masses d’aire carregades de partícules aconseguixen la península i coincidixen amb fronts poc actius. En estes jornades la pluja no arriba a netejar l’atmosfera, sinó que fa caure a terra eixa pols acumulada, generant capes de fang fi que s’adherixen amb facilitat i obliguen a posteriors tasques de neteja.

Últimes notícies

Quasi 300 conductors acaben davant del jutge en juny a la Comunitat Valenciana

La Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 287 conductors en juny a la Comunitat Valenciana per presumptes delictes contra la seguretat viària, sobretot per alcohol i per conduir sense permís.

Extingit l’incendi a la planta de reciclatge de Villena després de més de deu hores de treball

Els bombers han donat per extingit aquesta matinada l’incendi declarat dimecres en una planta de reciclatge de Villena, situat en una campa exterior i que va generar una densa columna de fum visible des de diversos punts.

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana amb fins a 31,1 graus a Aigües

La quarta nit de l’actual ona de calor ha deixat mínimes tòrrides a nombrosos municipis, amb 31,1 graus a Aigües i valors per damunt dels 28 graus en moltes localitats.

Temperatures de fins a 42 graus tornen a colpejar la Comunitat Valenciana este dijous

El dijous arribarà amb cel poc nuvolós però amb avisos per calor extrema al sud de València i litoral d'Alacant, on s'esperen fins a 42 graus. Divendres les temperatures baixaran de manera generalitzada, sobretot al sud i interior de València.

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.