9.7 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

La Diputació de Castelló presenta el Festival de Teatre Clàssic del Castell de Peníscola

 

El teatre torna un any més al Castell de Peníscola amb la XXIV edició del Festival de Teatre Clàssic organitzat per la Diputació de Castelló en el qual esta edició la comèdia serà la protagonista.

La diputada de Cultura, Ruth Sanz, al costat del director del festival Carles Benlliure, han presentat este matí en el saló gòtic del castell, el cartell oficial del festival i l’ofereix teatral que es realitzarà dins dels murs de la fortalesa entre els dies 9 i 24 de juliol.

A l’acte han assistit, l’alcalde de Peníscola i diputat provincial, Andrés Martínez; el regidor de Cultura, Ramón Simó; i la directora del Castell, Ester Forner.

Sanz ha destacat “l’aposta decidida de la Diputació en pro de la cultura i ha finalitzat convidant al públic “a viure totes estes experiències que s’han preparat que destral els enlluernarà”. D’altra banda, el director del festival ha agraït “la implicació i el compromís amb el festival de la Diputació i, sobretot, de la diputada de Cultura”.

El pati d’Armes de la fortalesa i el passeig marítim de Peníscola acolliran a les noves companyies de teatre que vertebren la programació del festival d’esta edició marcada per la comèdia i les ganes de fer gaudir al públic perquè marxen amb un somriure després de cada funció.

Un any més, la corporació provincial compta amb la col·laboració de la Junta d’Extremadura amb la finalitat de poder ficar al llit al festival les millors obres clàssiques representades en Festival Greco-Romano de Mèrida.

La Programació

 

Nou companyies de teatre, dos de les dobles procedents de la Comunitat Valenciana, són els que donaren llum al festival amb obres com: ‘7 Reines’ de la companyia valenciana Picazo Producciones que inaugura el festival; ‘Hermes, el guaita de cent ulls’ de Z Teatre; ‘Nise, la tragèdia d’Inés Castro’ de Nao d’Amores; ‘Conqueridors’ de Projecte Cultura; ‘Aquil·les’ de la companyia castellonenca La Fam; ‘Aventures i Entremesos de Juan Rana’ coproducció de la Companyia Nacional de Teatre Clàssic i la companyia Ron Lalá; ‘L’Animal d’Hongria’ de la jove companyia Col·lectiu Állatok; ‘Mercat d’Amores’ en col·laboració amb el Festival de Teatre Greco Romano de Mèrida de la companyia Seqüència 31; i l’obra de clausura ‘Del Teatre i altres mals… Que aguaiten en els corrals’ de la companyia Morbida Teatre. Abans de cada actuació la companyia castellonenca La Fam representarà ‘Versos i coplillas a les 10 i 10’ que amb humor i rimes donarà la benvinguda al públic perquè entren amb un somriure.

A més, en la nit de clausura, abans de la funció, es farà un homenatge al primer director del festival,  Vicente Pastor, que desafortunadament va morir fa a penes dos setmanes

 

II Congrés El Clàssic en la Xarxa

 

Després del gran acolliment de les activitats en línia de la passada edició, enguany presenten l’II Congrés ‘El Clàssic en la Xarxa’ en el qual de manera virtual interactuaren amb el públic perquè conega més el festival.

Les activitats programades es divideixen en tres parts: una prèvia al festival en la qual es realitzaran entrevistes a productors, directors, dramaturgs i músics; una durant el festival en la qual es faran entrevistes als participants del festival i als actors i actrius; i una posterior al festival en el qual els protagonistes de les entrevistes seran acadèmics i teòrics de l’art dramàtic i directors de festivals de teatre clàssic.

La Diputació de Castelló continuarà impulsant este festival que no sols suposa un esdeveniment cultural, sinó que activa el turisme i la visites als monuments i localitats de la província.
 

Últimes notícies

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen mantindre la busca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han demanat que l'operatiu no es detinga i han agraït el suport rebut. Han assenyalat que l'única informació oficial és que la busca continuarà este diumenge i que alguns afins viatgen al país.

La pluja desvia 9 vols i tala la línia 1 de Rodalia a València

El temporal ha obligat a desviar nou vols a Manises i ha interromput el servici entre Alginet i Castelló. Bombers reforcen l'operatiu sense danys personals.

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.