Alliberen un peix lluna atrapat en una xarxa de pesca il·legal a El Campello

La Guàrdia Civil ha rescatat un peix lluna que havia quedat atrapat en una xarxa de pesca il·legal a la deriva davant la costa dEl Campello, on també han localitzat sis dorades mortes i el cadàver duna gavina, segons ha informat linstitut armat.

La xarxa no tenia cap identificació ni complia els requisits tècnics exigits per a la pesca professional. Segons la mateixa font, ‘shavia convertit en una trampa mortal per a la fauna marina’, ja que retenia tot tipus despècies sense cap control.

Lactuació es va dur a terme el passat 25 de maig al matí. Una patrullera del Servei Marítim Provincial dAlacant va avistar, a unes dues milles del litoral, una xarxa que navegava a la deriva sense cap boia o marca identificativa visible.

Davant aquesta situació, els agents van procedir a hissar la xarxa i retirar-la de laigua per evitar més danys. Durant la maniobra van comprovar que a linterior hi havia diversos animals que ja no presentaven signes de vida.

En concret, la Guàrdia Civil ha detallat que van trobar sis exemplars de dorada sense vida. Alguns ja estaven en estat de descomposició i ni tan sols arribaven a la talla mínima reglamentària permesa per a la seua captura.

A més, dins de la xarxa també es trobava el cadàver duna gavina. Laucell havia mort després de quedar totalment enredat en la malla, sense possibilitat de tornar a volar ni de remuntar el vol des de la superfície de laigua.

Entre els animals atrapats hi havia també un exemplar jove de peix lluna, despés aproximadament sis quilos, que encara continuava amb vida. Els agents van aconseguir alliberar-lo amb cura i el van tornar al mar en bones condicions aparents.

Xarxes abandonades, una amenaça per a lecosistema marí

La xarxa intervinguda tenia una malla fina i una longitud aproximada de quinze metres. Després de la seua retirada del mar, va ser traslladada a port i processada per a la seua posterior destrucció, amb lobjectiu que no poguera tornar a utilitzar-se.

Segons ha subratllat La Guàrdia Civil, aquest tipus dart de pesca abandonat resulta especialment nociu per al medi marí. Captura animals de manera indiscriminada i continua fent-ho encara que ningú la gestione o la revise.

Quan els primers animals queden atrapats, comencen a descompondre-s. Això atrau altres espècies que sacosten a laliment fàcil i acaben igualment engabiades en la malla. Desta manera, el dany sobre lecosistema es multiplica amb el pas dels dies.

En aquest cas, a més, el peix lluna està catalogat com a espècie vulnerable per Unió Internacional per a la Conservació de la Naturalesa (UICN). Per tant, la seua captura accidental en arts il·legals suposa un risc afegit per a la conservació de laespècie.

Les investigacions sobre lorigen de la xarxa continuen obertes. Fins ara no sha pogut determinar qui la va calar o abandonar, però la Guàrdia Civil manté les gestions per intentar aclarir la seua procedència i, si és possible, depurar responsabilitats.

Últimes notícies

Aemet activa l’avís groc per tempestes i granís a l’interior nord de Castelló

Aemet ha activat per a este dimarts l’avís groc per pluges, tempestes i possible granís a l’interior nord de Castelló, i per temperatures de fins a 38 graus en punts d’Alacant i València.

La regularització d’immigrants deixa un de cada huit nous afiliats a la Comunitat

La regularització extraordinària d’immigrants ha incorporat 262.475 persones a la Seguretat Social fins al 30 de juliol, de les quals el 12,1 % treballen a la Comunitat Valenciana, que és la quarta autonomia amb més nous afiliats.

El paro puja en 7.021 persones en juliol a la Comunitat Valenciana i arriba als 288.672 aturats

El paro ha augmentat en juliol en 7.021 persones a la Comunitat Valenciana, un 2,49 % més que en juny, fins als 288.672 desocupats, encara que en termes anuals hi ha 5.296 aturats menys.

Ruixats forts a l’interior nord de la Comunitat Valenciana esta vesprada

Aemet ha anunciat probabilitat de ruixats localment forts amb tronada esta vesprada a l’interior del terç nord de la Comunitat Valenciana, amb temperatures màximes lleugerament més altes a València i oratge estable a la mar.

Mor un treballador de l’Arenal Sound de Borriana durant l’última jornada del festival

Un treballador de l’Arenal Sound de Borriana ha mort este diumenge, últim dia del festival, després de ser traslladat a l’Hospital de la Plana, presumptament per causes naturals.

Entrenament sorpresa de Carlos Alcaraz a Alacant abans de tornar al circuit

Carlos Alcaraz ha reaparegut amb un entrenament sorpresa en el complex Arena de la Platja de Sant Joan d’Alacant per a preparar el seu retorn a la competició en el Masters 1.000 de Cincinnati, després de quasi quatre mesos lesionat al canell dret.

Gulácsi reforça la porteria del Villarreal amb un fitxatge de dos anys

El Villarreal ha incorporat el porter hongarés Péter Gulácsi, de 36 anys, procedent del Red Bull Leipzig, amb un contracte de dos temporades.

Les màximes baixen dels 40 graus i Alcoi registra 37,9 com a valor més alt

Les temperatures han baixat este dilluns dels 40 graus a la Comunitat Valenciana i el valor més alt s’ha registrat a Alcoi, amb 37,9 graus, segons Aemet. Les capitals de província han quedat per davall dels 33 graus.
FILMOTECA D'ESTIU