La Comunitat Valenciana, entre les autonomies amb més productes falsificats requisats en 2025

Ejemplo de shortcode con estilo
Les forces de seguretat han requisat en 2025 més de 7,3 milions de productes falsificats a Espanya, valorats en 694 milions d’euros, amb la Comunitat Valenciana entre les autonomies amb més intervencions. També s’han detectat 47.077 articles que vulneraven la propietat intel·lectual, amb quasi 1,8 milions d’euros de valor al mercat.

Les forces i cossos de seguretat han requisat en 2025 a Espanya 7.349.839 productes falsificats, que haurien tingut un valor de 694 milions d’euros al mercat, i han detingut o investigat 1.429 persones en 1.677 operacions per delictes contra la propietat industrial, amb la Comunitat Valenciana entre les autonomies on s’ha incautat un volum més alt de productes.

Així consta en el balanç anual d’intervencions i d’activitat contra la venda de falsificacions que ha publicat el Ministeri de l’Interior, elaborat amb dades de Policia Nacional, Guàrdia Civil i policies autonòmiques i locals.

El sector més afectat ha sigut el de begudes i comestibles, que ha concentrat el 26,5 % dels productes falsificats intervinguts. Per darrere s’han situat la marroquineria i complements, amb un 12,7 %, i el tèxtil, amb un 6,3 % del total.

Pel que fa al mapa territorial, la Comunitat Valenciana, Castella-la Manxa, Andalusia i les Illes Balears figuren com les autonomies on s’ha incautat un nombre més gran de productes falsos. Açò situa el territori valencià entre els principals punts d’actuació policial contra este tipus de delictes.

La major part de les intervencions s’han produït en naves, fàbriques i magatzems, que concentren el 77,2 % de les incautacions. A continuació apareixen els establiments comercials, amb un 5,3 %, i els domicilis particulars, amb un 1,2 %, cosa que indica que el gruix d’esta activitat es troba en punts d’emmagatzematge i distribució.

La Oficina Española de Patentes y Marcas, organisme autònom adscrit al Ministeri d’Indústria i Turisme, ha advertit que este fenomen té un impacte profund en l’economia i el mercat laboral. Segons ha remarcat, ‘les infraccions de drets de propietat industrial tenen conseqüències nefastes per a l’economia i la societat, destrueixen llocs de treball directes i reduïxen la venda dels productes legítims’.

Riscos per a la salut i connexió amb altres delictes

Interior ha alertat que el consum de productes falsificats suposa també un risc per a la salut, ja que la seua fabricació esquiva els controls de qualitat i les normes de producció. A més, estes mercaderies eviten les inspeccions necessàries per a garantir una comercialització segura.

El ministeri ha incidit que esta activitat delictiva està sota el control de mafies i, quasi sempre, apareix lligada a altres delictes greus. D’esta manera, el negoci de les falsificacions no només afecta empreses i consumidors, sinó que alimenta trames criminals més àmplies.

Propietat intel·lectual: menys peces, però també milions en joc

Paral·lelament, les forces i cossos de seguretat han intervingut durant 2025 un total de 47.077 articles que vulneraven la propietat intel·lectual. Estos productes haurien assolit al mercat un valor pròxim a 1,8 milions d’euros.

Les dades figuren en l’estadística conjunta que han publicat els Ministeris d’Interior i de Cultura en col·laboració amb l’Asociación Nacional para la Defensa de la Marca (Andema), vinculada al Consejo Superior de Cámaras de Comercio.

Al llarg de 2025 s’han investigat 167 possibles infraccions de la Llei de Propietat Intel·lectual. Estes investigacions han acabat amb la detenció o investigació de 81 persones i amb l’esclariment del 58,1 % dels casos registrats.

Com en el cas de la propietat industrial, la major part de les incautacions per vulneració de drets d’autor s’han produït en naves, fàbriques i magatzems, que concentren el 80,7 % del total. Açò reforça la idea que el gruix d’esta activitat se situa en punts logístics i no només en la venda directa al públic.

Per territoris, Andalusia ha encapçalat el nombre d’actuacions, amb 37, seguida de Catalunya, amb 26, la Comunitat Valenciana, amb 22, i la Comunitat de Madrid, amb 17. En canvi, si es mira la quantitat d’objectes intervinguts, Aragó se situa al capdavant, amb 38.043 articles requisats.

Després d’Aragó apareixen la Comunitat de Madrid, amb 2.807 objectes, i la Comunitat Valenciana, amb 2.685, cosa que la col·loca entre les zones amb més volum de productes que vulneraven la propietat intel·lectual.

Control de webs i dominis infractors

El Ministeri de Cultura ha col·laborat en el bloqueig de 111 dominis que infringien la Llei de Propietat Intel·lectual, desplegats en 1.880 subdominis, des que el 8 d’abril de 2021 es va firmar el protocol per a reforçar estos drets a internet entre la Coalición de Creadores e Industrias de Contenidos i els titulars i prestadors de servicis d’accés a la xarxa.

Només durant 2025, la Comissió de Propietat Intel·lectual del Ministeri de Cultura ha ordenat el bloqueig de 110 pàgines web infractores. Estes actuacions s’han produït arran de les denúncies presentades pels titulars dels drets, que havien detectat que els seus continguts s’estaven explotant sense autorització.

Tant el balanç sobre falsificacions com el relatiu a propietat intel·lectual es basen en dades de la Policia Nacional, la Guàrdia Civil i els diferents cossos de policia autonòmica i local, cosa que oferix una imatge conjunta de la lluita contra estos delictes a tot el territori espanyol.

Últimes notícies

Els mitjans valencians, clau per a la cohesió social i territorial

José Antonio Rovira ha reivindicat el paper dels mitjans valencians en la cohesió de la Comunitat Valenciana durant la Nit del Mitjans. La gala ha reconegut professionals, empreses i projectes de comunicació.

Juan Vidal reclama més protecció per als dissenyadors davant les còpies

El creador eldenc ha rebut el Premi Trayectoria al III Congrés Internacional de Disseny d’Elx i ha reclamat més protecció jurídica davant les còpies.

AVA reclama preus justos i aigua per al camp de Castelló

AVA-ASAJA reclama suport, rendibilitat i aigua per al camp. Pérez Llorca ha compromés el suport de la Generalitat i ha destacat 158 noves incorporacions agràries a Castelló.

València presenta una ruta per a impulsar els semiconductors europeus

VDS 2026 ha presentat a València una proposta compartida per a reforçar les capacitats del sector dels semiconductors. La trobada també ha anunciat un consell assessor internacional de Startup Valencia.

Dos testigos menores confirman que el bulo del Bar España se basó en amenazas

Dos testigos que eran menores cuando comenzó el bulo del Bar España han reiterado que los hechos eran falsos y que declararon bajo amenazas. El juicio se celebra en la Audiencia Provincial de Castellón.

La Mostra Viva reunirà veus mediterrànies a València del 27 d’octubre

La Mostra Viva del Mediterrani se celebrarà a València del 27 d’octubre al 6 de novembre. El festival ha presentat el cartell d’Amparo Carbonell i ha avançat part del programa.

El Constitucional frena tres preceptos de la ley valenciana de costas

El Tribunal Constitucional ha estimado parcialmente el recurso del presidente del Gobierno contra tres preceptos de la ley valenciana de costas. La decisión limita su aplicación en terrenos de dominio público marítimo-terrestre.

Sagunt suma 1.200 vivendes amb llicència i en preveu 300 més

Sagunt ha concedit llicències per a 1.200 vivendes i en preveu 300 més fins a final d’any. L’ICIO ha recaptat 4,8 milions d’euros fins al setembre.