Jesús de Miguel, una carrera construïda amb constància fins a l’elit

Ejemplo de shortcode con estilo
El davanter ha mort després de rebre una forta entrada en el partit del CD Tenerife contra el FC Andorra. Havia arribat al futbol professional amb el CD Castellón, després de molts anys d’ascensos i esforç.

El davanter del CD Tenerife ha mort després de rebre una forta entrada en el partit contra el FC Andorra. Jesús de Miguel havia treballat durant anys per arribar al futbol professional.

El seu ascens es va completar amb el CD Castellón, abans de continuar la progressió amb l’equip tinerfeny. El madrileny havia arribat a la categoria professional als 28 anys, després de diverses temporades en categories inferiors.

Una carrera de progressió

Jesús de Miguel va passar pel Juvenil A i Leganés B, en les categories inferiors del CD Leganés. Després va jugar en el CDE Lugo Fuenlabrada i, breument, en el Internacional de Madrid, de Tercera Divisió.

El davanter va arribar al primer equip del CF Fuenlabrada. En la temporada 2017/18, amb 21 anys, va debutar en Tercera i va disputar 35 partits de lliga i promoció. També va marcar nou gols en el campionat.

La temporada següent va debutar com a titular en Segona B, contra el Coruxo. Després de tres partits amb el Fuenla, va eixir cedit al Unión Adarve, on va jugar dos partits més en la mateixa categoria.

El seu pas al CDA Navalcarnero li va permetre recuperar protagonisme. Va marcar 11 gols en 27 partits i va disputar la promoció d’ascens a Segona B. En la final, va marcar contra el Alcorcón B.

En la temporada 2020/21 va jugar 17 partits: 12 de lliga, amb dos gols, i cinc de la fase intermèdia de Segona B. En esta última fase va sumar dos gols i una assistència. La seua progressió va despertar l’interés del Unionistas CF, amb qui va arribar a la Primera RFEF.

El començament en el conjunt de Salamanca li va exigir paciència. El 26 de gener de 2022, però, va marcar i va assistir en la victòria per 2-0 contra l’Internacional de Madrid. Des d’aquell partit, va mantindre la titularitat, excepte en dos encontres fins al final de la temporada.

En el seu primer any complet en la categoria va jugar 38 partits de lliga i Copa. Va contribuir amb 12 gols i quatre assistències. Després d’una segona temporada amb menys participació en Unionistas, va fitxar pel CD Castellón.

A Castelló va disputar una altra promoció d’ascens. Va marcar en la semifinal contra el Deportivo de La Coruña i en la final contra l’Alcorcón. El seu gol, tanmateix, no va bastar per a pujar a Segona.

L’ascens a Segona Divisió

La temporada 2023/24 va ser decisiva. Va anotar 16 gols i va repartir cinc assistències en la lliga. Estes xifres van ajudar els orelluts a guanyar el grup 2 de la Primera Federación i a pujar directament a Segona Divisió.

Amb 28 anys, De Miguel va debutar en el futbol professional espanyol. En la seua primera temporada en LaLiga Hypermotion, va disputar 34 partits, amb tres gols i tres assistències. Progressivament, però, va perdre pes en l’equip.

El CD Tenerife el va incorporar després del descens de la temporada 2024/25. L’objectiu del club era tornar a la categoria de plata. En l’inici de la campanya, el davanter va sumar set gols i tres assistències en sis partits de la Primera RFEF.

La seua aportació el va situar entre els davanters més destacats de la categoria. També va formar una dupla amb Enric Gallego, que acabaria com a màxim golejador de la competició.

El CD Tenerife va tornar a Segona Divisió després d’una temporada històrica. Jesús De Miguel hi va aportar 11 gols. Als 30 anys, afrontava la seua segona temporada en la segona categoria del futbol espanyol, després d’anys de lluita per ascendir i consolidar-se.

Últimes notícies

El sud de València continua en alerta per pluges intenses

El litoral sud de València manté l’avís taronja fins a les 12.00 de dimecres per acumulacions de 100 l/m². També hi ha avisos grocs a zones costaneres de València i Alacant.

Castelló és una de les ciutats espanyoles amb els habitatges més barats

Castelló de la Plana destaca entre les 23 àrees urbanes espanyoles analitzades per la OCDE. Comprar-hi un habitatge requerix 4,85 anys menys d’ingressos que la mitjana.

Óscar Puente dimitix després de dos accidents ferroviaris amb 115 morts

El ministre de Transports deixa el Govern i renuncia a encapçalar la candidatura del PSOE per Valladolid després de la tragèdia d'Urda, que ha causat 69 víctimes mortals

Moleiro demana perdó després del 0-6 del Villarreal

Moleiro ha demanat perdó a l’afició després de la derrota per 0-6 del Villarreal davant del París Saint-Germain en la Lliga de Campions. El migcampista ha assenyalat la falta d’actitud i ha demanat aprendre del partit abans del compromís de diumenge.

El Villarreal cau per 0-6 davant el París Saint-Germain

El París Saint-Germain ha golejat el Villarreal per 0-6 en la Liga de Campeones, amb un 0-4 al descans. Fabián Ruiz ha sigut el jugador més destacat del conjunt francés.

Vila-real i PSG canvien l’himne per aplaudiments en homenatge

Les aficions del Vila-real i del PSG han aplaudit la decisió de no reproduir l’himne abans del partit. Després, han guardat un minut de silenci per les víctimes.

El Villarreal canvia l’onze amb cinc novetats davant del PSG

Iñigo Pérez ha introduït cinc canvis en l’onze del Villarreal. Fabián Ruiz és titular amb el PSG, mentre que Ferran Torres no ix d’inici.

Eduard Fernández qüestiona la preparació per a ser pare als 30

Eduard Fernández ha abordat els rols paterns en *'El mal padre'*, el drama de Roberto Bueso que inaugura la Mostra de València. La pel·lícula arribarà als cinemes el 20 de novembre.