Mastodon
31.2 C
València
Dimecres, 17 setembre, 2025

Benipeixcar recrea l’antic Ajuntament en el ‘Serpis Urban Project’ de Gandia

 

El districte de Benipeixcar recorda a través de l’art, el seu passat com a poble independent, 56 anys després de la seua annexió a Gandia, en la comarca de la Safor (València). Tot just en la plaça on un dia es va alçar l’antic Ajuntament s’ha representat una imatge emotiva, en blanc i negre, de la façana del desaparegut edifici consistorial. Es tracta de l‘última intervenció del programa municipal Serpis Urban Art Project, fet per les regidories de Cultura i Polítiques amb la Ciutadania.

 

«Tot un plaer poder inaugurar un nou mural que fa referència històrica a l’antic poble de Benipeixcar, hui districte de Gandia, i que té un gran nivell artístic gràcies a l’autora, Elisa Capdevila, una de les artistes més importants de l’art urbà a tot l’Estat», ha assegurat el regidor de Cultura i Polítiques amb la Ciutadania.

 

Nahuel González ha valorat que la iniciativa haja eixit de la Junta de Districte de Benipeixcar, «el que demostra l’interès dels barris per murals que integren l’art urbà en el patrimoni de la nostra ciutat».

 

Per la seua banda, Amparo Victoria, presidenta de la Junta de Districte de Benipeixcar ha destacat la implicació de la junta en la iniciativa i la il·lusió del veïnat pel resultat final, «en especial Salvadora de la Asunción, qui ha estat present, i ha vist, molt emocionada, que sa mare apareix al mural».  

Últimes notícies

Omari Moore: València és el lloc perfecte per l’Eurolliga i l’estil de Pedro Martínez

Omari Moore es presenta amb ambició a València Basket. L'exterior estatunidenc destaca l'Eurolliga i l'estil de Pedro Martínez com a claus per a la seua arribada.

L’alcalde d’Elx denunciarà al PSPV davant l’AEPD per difondre la seua adreça

Pablo Ruz portarà al PSPV davant l'AEPD per la difusió del seu domicili i anuncia una querella contra la regidora Patricia Macià. La polèmica naix de la seua llicència d'obres, tramitada en 70 dies segons l'oposició.

Espanya deixa de ser país de trànsit i es consolida com a destí per l’auge econòmic

Espanya passa de país de trànsit a destinació per creixement, ocupació, estabilitat i seguretat, segons la Secretaria d'Estat de Migracions. El 96% de les entrades es produïx per vies regulars.

La instrucció per la gestió de la DANA a València es prorroga sis mesos

La magistrada de Catarroja amplia sis mesos la investigació sobre la gestió de la DANA a València. La pròrroga es recolza en diligències pendents i en la complexitat del cas.

El PSPV demana la Medalla de la Ciutat de València per a les pedanies afectades per la dana

El PSPV proposa concedir la Medalla de la Ciutat en el 9 d'Octubre a les associacions veïnals de La Torre, Castellar-Oliveral i Forn d'Alcedo com a reconeixement després de la dana. La iniciativa es debatrà en la Comissió de Cultura i arriba acompanyada de crítiques a la resposta municipal.

València blinda el subministrament d’aigua amb 120 milions i una xarxa única a Europa

València activa un Pla d'Infraestructures Crítiques de 120 milions per a assegurar l'aigua en crisi, recolzat en el seu aqüífer i en una xarxa secundària en baixa pressió. L'objectiu és duplicar l'autonomia dels depòsits i poder produir aigua potable dins de la ciutat si fallen els subministraments externs.

Bernabé promet vetar els apartaments turístics en zones residencials si governa València en 2027

La líder socialista a València planteja prohibir els pisos turístics en sòl residencial i proposa caducar llicències a cinc anys, més inspeccions i un registre públic. Critica l'esborrany municipal que, segons el seu partit, permetria fins a 5.500 nous allotjaments.

Detinguda una lladre de mòbils després de perdre la bossa en la fugida i sostraure 2.270 euros

Una dona de 22 anys va ser detinguda a Alacant després de perdre la seua bossa amb documentació durant la fugida d'un robatori de mòbil. Un home de 24 anys també va ser arrestat a Torrevieja; van aprofitar el telèfon desbloquejat i un engany per a traure 2.270 euros.