Detingut a Alacant un fugitiu reclamat per Àustria per tràfic de drogues

Un hòmen de 49 anys, sobre el qual pesava una ordre europea de detenció des de 2024, ha sigut detingut a Alacant per estar reclamat per les autoritats d’Àustria per delictes de tràfic de drogues comesos a Viena en 2022.

Segons ha informat la Policia, el país reclamant va emetre l’orde i la va comunicar al Grup de Fugitivos Internacionales de la Comisaría General de Policía Judicial, després de tindre sospites que el fugit fugat podria trobar-se a la ciutat d’Alacant.

Localitzat per una patrulla

Posteriorment, una dotació de Seguridad Ciudadana va localitzar l’home en un control al carrer. Els agents li van donar l’alto i, després de comprovar la seua identitat en les bases de dades policials, van confirmar que tenia una orde de busca en vigor i el van detindre a l’acte.

Els fets pels quals estava reclamat es remunten a 2022, a Viena. Allí va ser declarat culpable de subministrar de manera il·legal estupefaents a terceres persones, en una quantitat que superava més de quinze vegades el límit establit per la normativa.

Per estos delictes, l’home s’enfronta a una pena total de quatre anys de presó. D’esta condemna li queda per complir encara un any i sis mesos, segons la informació facilitada per les autoritats.

Després de la seua detenció a Alacant, el fugitiu ja ha sigut posat a disposició del Juzgado Central de Instrucción de l’Audiencia Nacional. Este òrgan és l’encarregat de tramitar l’expedient per a la seua posterior extradició a Àustria, on haurà d’acabar de complir la pena imposada.

Últimes notícies

Concentració de cinc dies de l’Elx a San Pedro del Pinatar durant l’aturada

L’Elx ha programat una estada de treball de cinc dies a San Pedro del Pinatar durant l’aturada de LALIGA, amb entrenaments dobles i dos amistosos de preparació.

Rego acusa el Consell de preferir Vox abans que acollir menors migrants

La ministra Sira Rego ha acusat el Govern valencià de prioritzar l’aliança amb Vox per damunt de la solidaritat amb Ceuta i l’acollida de menors migrants no acompanyats, i ha defensat que la Comunitat Valenciana té capacitat suficient.

El PSPV acusa la Diputació de desídia pel tancament del Teatre Principal de València

El PSPV responsabilitza el govern de Vicent Mompó del tancament del Teatre Principal de València i l’acusa de falta de planificació i d’inacció malgrat disposar d’un pla director des de 2021.

Braulio destaca l’ambició d’Aguirre per a agarrar el Valencia en una situació límit

El nou director esportiu del Valencia, Braulio Vázquez, ha explicat que Javier Aguirre ha acceptat entrenar l’equip sense por al context crític i amb molta ambició, i ha defensat que el projecte es jutjarà en el dia a dia.

Condemnat a 17 anys de presó un germà d’Anglés per segrestar i torturar un home a València

L’Audiència de València ha imposat 17 anys i 9 mesos de presó a Joaquín Martins, germà d’Antonio Anglés, i a altres cinc acusats pel segrest i les brutals tortures a un home en 2021, a qui exigiren fins a 200.000 euros.

Benidorm rebrà 200 peces arqueològiques que abracen des de l’Edat del Bronze fins al segle IV

L’Ajuntament de Benidorm incorporarà al seu patrimoni una col·lecció de 200 peces arqueològiques, donades per Eva García Carpio, amb materials que van de l’Edat del Bronze a l’època romana.

Morant reclama que el Consell atenga les demandes del professorat valencià

La ministra Diana Morant ha instat el Consell a escoltar el professorat valencià i ha criticat la denominada policia patriòtica educativa durant l’acte d’obertura del curs universitari 2026-2027 a la Universitat Jaume I.

Més de 50 menors que van arribar a Ceuta ja viuen amb les seues famílies a la Península

Un total de 54 menors migrants no acompanyats que van entrar a Ceuta a finals de juliol ja s’han reagrupat amb les seues famílies a la Península, mentre que altres 300 expedients continuen en tràmit, segons ha explicat la ministra d’Infància i Joventut, Sira Rego, en una visita a Sagunt.