Els residus sanitaris d’hospitals valencians es dupliquen fins a 4.000 tones en la tercera ona de pandèmia

 

Els residus sanitaris s’han duplicat durant la pandèmia del coronavirus als hospitals valencians, que han passat de gestionar 2.000 tones abans de la crisi sanitària fins a haver de fer front a 4.000 tones. Ho ha explicat la directora general d’Alta tecnologia, Inversions i Infraestructures, Carmelina Pla, durant una visita a les instal·lacions de Fira València, que a causa de la tercera ona de coronavirus emmagatzema residus sanitaris dels hospitals.

 

Pla ha explicat que la «tensió» en la recollida de residus sanitaris es remunta a l’inici de la pandèmia i que ara s’han duplicat a causa del virus. «Ens vam vore desbordats en la gestió de residus i, sobretot, les empreses no tenien els espais autoritzats suficients per a poder fer la recollida d’ells en garanties», ha detallat.

 

En este context, ha indicat que s’ha treballat conjuntament amb la Direcció general de Medi Ambient per a poder habilitar nous espais en els que deixar els residus sanitaris, entre ells els disposats en Fira València i IFA Alacant. En eixos recintes, camions frigorífics alberguen els residus en un pas «intermedi» entre la recollida en els centres hospitalaris i la derivació a la planta de la Vall d’Uixó, l’única en l’actualitat que està autoritzada per a destruir material d’esta classe.

 

La responsable d’Alta Tecnologia ha detallat les condicions dels espais habilitats en els recintes firals, que complixen «les garanties» en estar tancats, climatitzats en camions frigorífics amb capacitat de 3.500 kg cada un, mesures de protecció d’incendis i «protegits les 24 hores». La previsió, ha exposat, és que les dos empreses de gestió de residus sanitaris contractats per la Generalitat facen ús de les seues dependències i només remeten als recintes firals «aquells residus que es desborden».

Últimes notícies

Milers de docents es mobilitzen a València per una educació pública, de qualitat i en valencià

Milers de docents, recolzats per l'alumnat, es manifesten a València per a reclamar millores salarials i laborals, reducció de ràtios i més ensenyança en valencià, advertint d'una possible vaga indefinida si no hi ha acord.

El PSPV acusa a Barcala d’ocultar documents sobre les vivendes socials d’Alacant

El PSPV denuncia que l'alcalde d'Alacant, Luis Barcala, oculta informes clau sobre l'escàndol de les vivendes públiques a la Platja de Sant Joan, mentres el govern local defén que només s'entregaran els informes finals dels expedients.

Nia Coffey posa fi a la seua etapa al València Basket i torna a la WNBA

La interior estatunidenc Nia Coffey activa la clàusula d'eixida del seu contracte temporal amb el València Basket després de conquistar la Copa de la Reina i s'incorpora de nou a la WNBA.

Pérez Llorca acata que la jutgessa ves-te a Mazón en la causa per la DANA i evita valoracions

Pérez Llorca insistix que no valora decisions judicials després del veto a la personació de Carlos Mazón en la causa per la DANA de 2024 i reclama celeritat per a esclarir els fets.

Bernabé demana a Mazón que compte tota la veritat sobre la DANA davant la justícia

Pilar Bernabé critica la personació de Carlos Mazón en la causa per la DANA, li reclama que diga tota la veritat i denúncia la gestió del PP i l'ús de l'aforament.

La supervivent espanyola del naufragi a Indonèsia denuncia en el juí la falta d’auxili a la seua família

L'única supervivent espanyola adulta del naufragi al Parc Nacional de Komodo declara en el juí que la tripulació no va activar protocols de seguretat ni va ajudar al seu marit i fills, morts en l'enfonsament.

Mazón estudiarà el rebuig de la jutgessa a la seua personació en la causa de la DANA

Carlos Mazón anuncia que analitzarà la decisió de la jutgessa que ha rebutjat la seua personació en la causa sobre la gestió de la DANA a Catarroja i actuarà en conseqüència.

La jutgessa de Catarroja nega a Mazón personar-se en la causa penal per la DANA

La magistrada de Catarroja manté a Carlos Mazón com a testimoni en la causa per la gestió de la DANA i rebutja el seu intent de personar-se, al no existir eixa figura en el procés penal espanyol.