Troben a un xiquet de 5 anys a soles en el portal de sa casa en Xest

 

La Policia Local de Xest, en la Foia de Bunyol (València), ha trobat a un xiquet de cinc anys a soles en el portal de sa casa després d‘anar-se’n els pares al treball. Pel que pareix, el menor estava malalt i no havia anat al col·legi, però els progenitors van haver d’acudir al seu centre laboral i el van deixar a soles durant dos hores i mitja.

 

Segons ha pogut saber Europa Press, l’incident ha tingut lloc este divendres. Van ser uns veïns els que van vore al xiquet en el portal de la casa, en pijama i plorant, pel que van avisar a la Policia. El menor estava a soles en casa i, a conseqüència de la forta tempesta, se’n va anar la llum. Al xiquet li va entrar por i va decidir eixir de casa a la busca dels seus pares.

 

En arribar la Policia al lloc indicat, es van trobar amb el xiquet que no parava de preguntar pels seus pares. També va manifestar que tenia molt de mal de cap i d’estómac. En eixe moment, els agents van intentar localitzar a la seua família, però el menor només sabia el nom de pila de la mare, i els veïns tampoc els coneixien.

 

Van portar al menor a l’ambulatori

Davant d’esta situació, els agents van traslladar al xiquet fins a l’ambulatori perquè li feren una exploració i, després d’això, se’l van emportar a les dependències policials. Una volta allí, li van comprar menjar i unes pintures perquè estiguera distret.

 

Els policies van començar a cridar a tots els col·legis de la localitat i van localitzar un centre que va assegurar que el xiquet era alumne seu i que no havia acudit eixe dia a les instal·lacions. D’eixa manera, van conseguir conéixer la identitat dels pares i es van posar en contacte amb la mare.

 

A l’estona es va personar en les dependències policials per a recollir al seu fill. En eixe moment va comentar que el xiquet s’havia posat mal i no el podien portar al col·legi, però el seu marit se’n va anar a treballar a les 12.00 hores i ella no tornava fins a les 14.30 hores, i en eixe període de temps no hi havia ningú a càrrec seu. La Policia va obrir diligències per un presumpte delicte d’abandó de menor i va traslladar l’assumpte tant a la Fiscalia de Menors com als serveis socials de Xest.

Últimes notícies

Confirmen a València una multa de 30.000 € per tres pisos turístics il·legals

Un jutjat ha ratificat la sanció de 30.000 euros imposada per l'Ajuntament de València a una empresa que gestionava tres vivendes turístiques sense llicència municipal. És la segona sentència que avala l'estratègia municipal contra les vivendes d'ús turístic il·legals.

Oratge estable en l’inici de la tardor i lleu descens tèrmic a València

El primer dia de tardor arriba a la Comunitat Valenciana amb cel poc nuvolós, vent fluix i un lleu descens de les màximes a la província de València.

Armengol veu raonable uns tipus d’interés del 3,25 % malgrat la inflació

El CEO de Banco Sabadell, Marc Armengol, considera que arribar a uns tipus d’interés del 3,25 % és encara raonable i no veu riscos immediats per a l’economia, tot i la pressió de la inflació i el conflicte a l’Orient Mitjà.

Les víctimes de la DANA porten a Alacant la seua protesta contra la “impunitat” de Mazón

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre i més de 200 entitats es concentraran dissabte davant la seu del Consell a Alacant per denunciar la suposada impunitat de Carlos Mazón, a qui acusen de no assumir responsabilitats.

L’estiu més mortal per calor en la Comunitat des de 2015: 586 morts

L’estiu astronòmic de 2026 ha deixat 586 morts atribuïdes a la calor en la Comunitat Valenciana, la xifra més alta des que existixen registres del sistema MoMo. Juliol ha sigut el mes amb més víctimes i la província d’Alacant encapçala el balanç.

Onze activistes de Greenpeace s’asseuen al banc dels acusats a València per la protesta al Port de Sagunt

El juí contra onze activistes de Greenpeace per la protesta de 2021 al Port de Sagunt ha arrancat a València, amb una petició fiscal de cinc anys de presó per desordes públics agreujats i la defensa reclamant l’absolució en nom del dret a la protesta.

Les huit funcions del Principal es traslladen al Teatre Martín i Soler

Cultura ha decidit reubicar al Teatre Martín i Soler del Palau de les Arts les huit propostes del Teatre Principal després del seu tancament per la Diputació de Valencia. La programació es manté íntegra a la ciutat i s’anunciarà prompte un nou calendari.

El Govern central es planteja portar al Constitucional els canvis en la inspecció educativa valenciana

L’Executiu central està analitzant la llei d’Acompanyament als Pressupostos de la Generalitat per 2026 i no descarta un recurs al Tribunal Constitucional pels nous poders de la inspecció educativa per controlar l’adoctrinament ideològic.