Anuncios

La Generalitat Valenciana impulsarà el transport de material sanitari amb drons

 

La Comunitat Valenciana ha acollit este dilluns, 16 de novembre, el primer transport experimental de material sanitari amb dron fet en Espanya dins de l’entorn urbà i el segon en Europa -després de Polònia-.

 

Es tracta de l’enviament de diferents productes sanitaris des de Fira València, a on es troba el recinte que la Generalitat usa com a magatzem d’esta classe de material davant la pandèmia del Covid-19, fins a l’hospital Arnau de Vilanova de València, un trajecte que s’ha dut a terme en uns tres minuts.

Anuncios

 

Este projecte, impulsat pel govern valencià -amb finançament de la Conselleria d’Innovació- i fet per la Universitat Politècnica de València (UPV) en col·laboració amb diferents institucions i empreses, és una de les iniciatives seleccionades per l’Anomenada al Sistema Valencià de la Innovació llançada en el mes de març d’este any per a impulsar propostes noves en la lluita contra el coronavirus.

 

Tres escenaris

El vol entre Fira València i l’hospital Arnau de Vilanova, en el que s’ha traslladat un kit de primera intervenció Covid-19 -una mascareta, guants, ulleres, bus i un test ràpid- l’han completat altres dos. Per a possibilitar els tres recorreguts s’ha establit un Lloc de Comandament Avançat (PMA), gestionat i coordinat per l’Agència Valenciana de Seguretat i Respostes a les Emergències en col·laboració amb la UPV.

El segon dels vols ha transportat des de l’hospital comarcal Francesc de Borja de Gandia (València) fins al centre de salut El Grau i la residència de majors Solimar Daimús diferent material sanitari i mostres biològiques, mentres que amb l’altre s’ha emportat equipament des de l’aeròdrom de Siete Aguas (València) a diferents zones rurals de l’entorn.

 

Un acte presidit per Ximo Puig

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha presidit l’acte convocat per a fer el vol des de Fira València al costat de les conselleres d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, Carolina Pascual; la de Sanitat, Ana Barceló, i Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, i la delegada del Govern, Gloria Calero. 

 

Puig ha afirmat que «esta és una proposta fonamental per al present que obri una dimensió extraordinària per a tota la logística, al mateix temps que ha ressaltat les iniciatives que es posen en marxa generar una major capacitat de resposta davant les emergències».

 

En eixe sentit, Ximo Puig ha valorat l’aplicació de tota la capacitat dels drons en favor d’este objectiu i del de donar seguretat i servici a la ciutadania. El responsable autonòmic ha agraït a la Conselleria d’Innovació la seua aposta per avançar en projectes com este després d’anys de treball i ha apuntat que «la UPV representa una volta més eixa nova frontera en la investigació».

 

A demés, Ximo Puig ha manifestat que «proves com la d’este dilluns ajuden a ser més àgils, ràpids i eficients davant les necessitats» i ha indicat que «els drons oferixen un espai absolutament impressionant» per a això. D’altra banda, ha destacat que «hi haja empreses valencianes avantguardistes» implicades en esta experiència.

 

En este projecte, en el que han intervingut més de cent persones de vint institucions i empreses, posa a l’abast del sistema sanitari una nova manera de transport que permet resoldre necessitats logístiques de manera ràpida i fiable.

 

Captació d’imàtgens

L’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències ha participat en els vols demostratius d’esta jornada amb la posada en funcionament per primera volta de la nova Unitat de Comunicacions Avançada SATCOM2, un suport tecnològic avançat de comunicació satel·litària capaç de recollir imàtgens en temps real de fins a sis drons participants en una emergència, en este cas sanitària.

 

Estos vols experimentals han pogut seguir-se a través d’este sistema. Les imàtgens que recull es transmeten al mateix temps a la sala de comandament i control del Centre de Coordinació d’Emergències per a una major i millor informació sobre l’emergència que estiga tenint lloc..

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Les tempestes es generalitzen a Espanya amb xàfecs torrencials i risc de crescudes

Un tàlveg d'aire fred dispara la inestabilitat en quasi tota Espanya amb tempestes molt intenses al Mediterrani, registres torrencials a Alzira i risc de crescudes sobtades en la conca de l'Ebre.

La Diputació de València reforça el seu paper com a pont entre els municipis i la Unió Europea

La Diputació de València reivindica el paper dels governs intermedis en la construcció europea i detalla el reforç de la seua assistència tècnica i financera perquè els municipis accedisquen a fons comunitaris.

La Generalitat activa la preemergència hidrològica en el Magre després de fortes pluges a Guadassuar

La Generalitat activa el nivell groc del Pla Especial d'Inundacions en la conca del Magre després de superar els 50 l/m² a Guadassuar i deixar registres destacats en diverses localitats veïnes.

Una tempesta descarrega 72,4 l/m² en una hora a Alzira i activa avisos per pluja intensa

Una tempesta molt localitzada deixa 72,4 l/m² en poc més d'una hora a Alzira i obliga a mantindre avisos taronja i groc per pluja intensa en diverses comarques de la Comunitat Valenciana.

La Fiscalia manté la petició de 8 anys de presó per a Juliol d’Espanya per agressió sexual

La Fiscalia manté la seua petició de huit anys de presó per a Juliol d'Espanya per un delicte d'agressió sexual i dos de tracte degradant a pacients en la seua consulta privada. El juí queda vist per a conclusions finals el 21 de maig.

La Sindicatura de Comptes denuncia la deixadesa en ciberseguretat del sector públic valencià

La Sindicatura de Comptes qualifica d'inacceptable la governança de la ciberseguretat en la majoria d'entitats públiques i societats mercantils de la Generalitat, amb nivells de maduresa molt baixos i riscos significatius per a servicis i dades.

Bernabé acusa el PP d’abandonar la Malva-rosa i d’embossar els projectes del barri

Pilar Bernabé acusa el govern de María José Catalá de mantindre paralitzats projectes clau a la Malva-rosa, com la VPP i la biblioteca, i de tindre la ciutat embossada pels seus embolics interns.

La jutgessa conclou que l’És_Alert per la DANA va ser tardà i es va bloquejar per dubtes jurídics i lingüístiques

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA a València conclou que l'avís És_Alert es va enviar tard i amb un missatge erroni després d'hores d'indecisió, dubtes jurídics i canvis lingüístics.
Anuncios