Creen la primera mascareta que neutralitza el coronavirus

 

Una col·laboració entre diverses empreses i centres científics i acadèmics portuguesos ha permés crear una mascareta que inactiva el virus que causa el Covid-19, avalada per l’Institut de Medicina Molecular João Lobo Antunes de Lisboa (IMM). La mascareta, anomenada MOxATech, ja està a la venda des d’abril, però la seua capacitat d’inactivar el virus només ha sigut confirmada ara per una sèrie de tests fets per l’IMM, han informat en un comunicat les entitats que integren el projecte.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Este equip de protecció, que compta amb un revestiment que neutralitza el virus quan entra en contacte amb ell, ha estat creat gràcies a la col·laboració entre el fabricant tèxtil Adalberto, l’empresa MO, Sonae Fashion, el centre tecnològic CITEVE, l’IMM i la Universidade do Minho.

 

Les proves fetes «han demostrat una eficaç inactivació» del virus del Covid-19

El viròleg de l’IMM Pedro Simas, que ha coordinat els tests, ha assegurat que les proves fetes «han demostrat una eficaç inactivació de la SARS-CoV-2 fins i tot després de 50 llavades, observant-se una reducció viral del 99% després d’una hora de contacte amb el teixit». Per a posar a prova la seua eficàcia, es va analitzar el teixit després d’estar en contacte amb una solució que conté una determinada quantitat de virus, per a mesurar la viabilitat al llarg del temps.

 

Abans que l’IMM confirmara la seua eficàcia per a inactivar el virus del Covid-19, l’Institut Pasteur de Lille, en França, ja havia testat amb èxit les seues característiques antimicrobianes contra el virus H1N1, el Corona-type i el rotavirus. La mascareta, feta amb un teixit tècnic que integra diferents capes, impermeable i reutilitzable, també compta amb una certificació de la Direction Générale des Entreprises francesa que acredita una retenció de partícules del 96%, fins i tot després de 50 llavades.

 

Tot i que ara estan a la venda només en les botigues de la marca portuguesa MO, disponibles per a tota la Unió Europea, el projecte ha sigut obert a la comunitat perquè altres marques en Portugal i en l’exterior puguen distribuir-les.

Últimes notícies

Uns falsos policies roben un tràiler amb roba d’Inditex en un polígon d’Alacant

La Policia Nacional investiga el robatori d’un tràiler carregat amb roba d’Inditex en el polígon El Espartal, a les afores d’Alacant. Els lladres es van fer passar per policies amb vehicles de gran cilindrada i encara no hi ha detinguts.

Villarreal i Levante es juguen a La Ceràmica confirmar la seua arrancada

Villarreal i Levante s’enfronten este diumenge a La Ceràmica en un derbi autonòmic, amb els groguets alliberats per la seua primera victòria i un Levante físicament més fresc.

Óscar Sánchez vol encendre Mestalla perquè el valencianisme recupere la fe

Óscar Sánchez, tècnic interí del València, apel·la a l’ambient de Mestalla per consolidar la reacció de l’equip contra la Real Sociedad i demana que l’afició recupere la fe després d’un inici tens de temporada.

València busca consolidar el seu despertar davant una Real plena de dubtes

El València rep diumenge la Real Sociedad a Mestalla amb l’objectiu d’encadenar la segona victòria i eixir del descens, davant un rival europeu que arriba ple de dubtes i amb el retorn de Carlos Soler i Gonçalo Guedes.

Mor una jove i una dona queda ferida greu en un accident a l’AP-7 a Crevillent

Una jove ha mort i una altra dona ha resultat ferida greu en un accident de trànsit este dissabte a l’AP-7, a l’eixida de Crevillent, després d’envair un vehicle avariat aturat en l’arcén.

Castro assegura que el Vila-real ja està prop del seu millor nivell

Luís Castro, tècnic del Levante, destaca que el Vila-real, malgrat un inici discret en LALIGA, ja s’acosta al seu nivell habitual i alerta de la seua qualitat abans del derbi a La Cerámica.

Morant crida a no resignar-se davant la dreta en l’inici de la conferència del PSPV a Alacant

Diana Morant reivindica a Alacant un PSPV que ‘no es resigna’ davant la dreta i fixa com a objectiu recuperar el Consell i les alcaldies de València i Alacant. Rebeca Torró i Trini Amorós reforcen el missatge amb crítiques al PP, a Vox i a la gestió de la dana a la Comunitat Valenciana.

Castro alerta per la calor i el temporal al Ciutat de València i reclama canvis a LaLiga

L’entrenador del Levante, Luís Castro, denuncia els horaris amb calor extrema i la gestió del temporal davant l’Athletic i adverteix que vol evitar una tragèdia al Ciutat de València.